Een jonge meid is altijd te laat. Zo is ze ook iedere keer te laat in de les gekomen in de tijd dat ze nog naar de pokemon school ging. Daar leerde ze altijd de informatie over de pokemon die ze nu nodig zal hebben tijdens de reis. Ze wil de beste pokemon trainer ter wereld worden. Ze weet dat er een persoon is die kampioen is van zes regio's, maar die persoon is niet meer gezien sinds haar zesde titel als kampioen van Kalos. Het meisje wil dan ook Alice uitdagen om te bewijzen dat zij sterker is.
Het meisje zal alleen heel goed moeten gaan trainen en met haar reis beginnen. Sterker nog, ze moet eerst nog haar eerste pokemon kiezen, haar starter. Jammer genoeg voor haar is ze aan de late kant en moet ze nu echt opschieten. Zo snel als ze kan rent ze dan ook naar het laboratorium toe om een starter te kiezen in de hoop dat de andere jonge trainers nog niet zijn geweest.
Het meisje loopt het laboratorium binnen en vraagt naar een starter. Een jongeman die er staat moet glimlachen en laat het ongeduldige meisje achter zich aan lopen. Hij loopt zelf naar de drie pokéballen toe die op de tafel liggen. Hijzelf weet wat er aan de hand is, maar dat meisje niet. Zelf kijkt hij nu zeer serieus.
"Maxine, ik weet dat je het liefst direct wil kiezen, maar je bent te laat. Er zijn drie andere trainers je voor geweest die allemaal al een starter hebben gekozen. Je kunt helaas geen Squirtle, Bulbasaur of Charmander kiezen. Ik heb wel nog een pokemon, maar die gedraagd zich vreemd. Ik weet niet of jij ervoor kan zorgen dat het goed komt of dat je een goede trainer wordt voor die pokemon, maar ik wil je deze pokemon best geven."
Het meisje, dat Maxine blijkt te heten, slaat haar armen over elkaar en baalt enorm. Ze weet dat ze het zelf schuld is. Zij is altijd te laat en nu is ze daarvoor gestraft. Ze wilde namelijk voor Squirtle gaan. Maar nu moet ze het zonder deze pokemon doen.
"Ik zie je beteuterde gezicht, maar ook de starters kun je in sommige gevallen in het wild vangen, zoals Squirtle bijvoorbeeld. Ik ken een meisje die was mij voor met Charmander vroeger, en zij is een hele goede trainster geworden. Kampioen zelfs. En zij heeft iedere starter pokemon die er te vinden is in het wild gevangen. Er is nog hoop voor je."
"Wie was die persoon dan? Heeft ze Alice nog gezien en met haar kunnen vechten?" vraagt Maxine nieuwsgierig.
De professor moet glimlachen en schudt nee. "Dat meisje is Alice. Ik ben tegelijkertijd met haar op reis gegaan. Zij geeft enorm veel om pokemon en terwijl ik zwak bleef met trainen omdat ik te lui was, werd zij binnen een mum van tijd ijzersterk. Nog nooit had ze verloren. Kampioen van zes regio's en nog de heldin van enkele regio's omdat ze die regio's gered heeft en ervoor gezorgd heeft dat er weer een Champion League gehouden kan worden. Maar onze wegen scheidden en zij verdween in de tijd dat ik mijn carrière als onderzoeker voortzette. Zelf heb ik ook met haar gevochten, maar verloor uiteraard."
Na dit verteld te hebben, gaat hij verder. "Goed, nu de pokemon waar ik het over heb en jouw starter wordt. Ik heb een Pikachu, maar ze wil totaal niet de pokéball in en luistert totaal niet. Ik geef de pokemon liever niet weg, maar omdat jij een starter nodig hebt, zal ik de pokemon aan je geven."
De Pikachu komt naar beneden en blijft staan bij Christoffer. De pokemon is wat verlegen en daarom springt het niet op de schouder. Maxine weet niet wat te doen en blijft op de plek waar ze nu is, maar zakt door de knieën, om zo laag mogelijk op dezelfde laagte te komen als de pokemon.
"Pikachu, ik ben geen ervaren trainer en ik zie dat je erg verlegen bent. Ik heb misschien spijt dat ik mij verslapen heb omdat ik niet de pokemon kan kiezen die ik wilde, maar wij kunnen alles aan. Ik wil maatjes met je worden en samen met jou een onverslaanbare en de beste pokemon trainster worden. Samen zullen wij Alice gaan uitdagen en ons klaarmaken voor een gevecht met haar."
JE LEEST
Pokemon: De Grote Uitdaging
ФанфикMaxine mag eindelijk als tienjarige op reis om pokemon meester te worden. Ondanks dat zij te laat is voor het kiezen van een pokemon en zij als vierde trainer start en niet altijd wint, lijkt ze toch in de voetsporen van Alice te trainen, een trains...