Hoofdstuk 6

7 1 0
                                    

Het publiek zat er nog, dus zij zijn meteen blijven zitten. Alle deelnemers die uitgeschakeld zijn en daardoor niet de Elite Vier kunnen uitdagen, staan aan de zijkanten. De winnaar staat zelf al klaar voor het gevecht maar wordt gedwongen om ook aan de zijkant te gaan staan. Er wordt niet gezegd waarom, behalve dat de organisatie net het nieuws heeft ontvangen dat ze een gast krijgen die de trainers nieuws wil geven. En uiteraard ook de rest van de mensen. Er wordt alleen niet gezegd wie de betreffende gast is en daarom klinkt er ook niet begrijpende geroezemoes.

Boven het stadion ziet de menigte een vogelpokemon vliegen, maar niemand kan zien wat voor pokemon het is. Dan duikt de pokemon naar beneden, maar ondertussen doet het een directe aanval op het veld, waardoor er een explosie ontstaat en een dikke rookwolk ontwikkeld die eveneens omhoog gaat. Iedereen beschermd zijn of haar gezicht en ook de Elite Vier uitdager beschermd zijn pokemon. Dan kijkt iedereen naar het veld in de hoop een glimp op te vangen.

Tijdens het optrekken van de rook konden de mensen al een schaduw zien van een mens. Nu de rook is opgetrokken houdt iedereen zijn adem in. Dit hadden ze niet verwacht. Dan begint iedereen te juichen. De welbekende Alice is verschenen voor ieders ogen. Ze hadden kunnen verwachten dat ze met een spectaculaire opkomst iedereen zou verrassen. Zeker op de manier waarop ze het dit keer deed. Jaren geleden deed deze kampioene hetzelfde. Het is alleen nu niet duidelijk welke pokemon ze nu gebruikt heeft.

Maxine weet zeker dat ze het met een legendarische pokemon deed. Zelf heeft ze ook de legendarische vogels bij zich, want wie weet zal Alice naar haar kijken en haar vragen de drie legendarische vogels te laten zien. En Charmander die gered is van de dood. Al zal Alice niet weten dat die Charmander nu ook een Charizard is.

"Dames en heren, zoals jullie kunnen zien hebben we Alice te gast. De zesvoudig kampioene en de enige trainster ooit die nog nooit verslagen is. Want zelfs de huidige Champion League winnaar heeft af en toe verloren van een andere trainer of gymleader is mij toegezegd geworden. Alice, je laat ineens na jaren weer iets van je horen. We gaan er vanuit dat je ons iets wil mededelen en we willen die mededeling zeker van je horen."

Alice geeft toe dat ze daarom nu ook zich laat zien, al heeft ze zich al enkele keren voor een speciale trainster in het bijzonder laten zien. Een trainster die zelf ook super veel om pokemon geeft net zoals haar, maar deze trainster moet nog veel leren en groeien. Hiervoor komt ze eigenlijk niet, maar ze heeft een nieuwtje te melden.

"De reden dat ik jaren uit het beeld ben verdwenen is met de reden dat ik zelf bezig was met het creëren van een eigen eiland. Een eiland voor mijn vele pokemon en voor eventuele uitdagers. Dit eiland is bij lange na nog niet af. De bedoeling hiervan is dat je op één eiland in verschillende delen alle pokemon kan bewonderen, inclusief de nieuwe pokemon. Daarnaast is er nog iets leuks. Degene die de prékampioen verslaat, zal als het eiland volledig af is met de indelingen erbij, in het gedeelte van dat eiland een extra uitdaging staan te wachten. Een uitdaging met mij. Maar besef. Als je van Kanto de prékampioen hebt verslagen en je zou mij op het eiland verslaan, ben je alleen zelf de definitieve kampioen van Kanto."

Er stijgt geroezemoes op. Dit is wel erg goed nieuws. Extra uitdagingen en zeker een moment om Alice uit te kunnen dagen. Alice gaat verder die het geroezemoes voor korte duur heeft toegestaan.

"WIl je je zesvoudig kampioen willen noemen, dan moet je van alle zes de regio's de prékampioen verslagen hebben en alle zes de keren mij. Ook als je geen prékampioen bent, ben je van harte welkom op het eiland. Je kunt alleen niet mij uitdagen, maar je kan wel de regio van Kanto bewonderen als je die regio afgerond hebt. Datzelfde geldt ook voor de andere regio's. De regio's zijn echter afgeschermd van elkaar en je kunt dus niet van het ene gedeelte naar het andere gaan. Een ander nieuwtje is dat er een nieuw deel toegevoegd is en deze al klaar is, maar nog niet beschikbaar. Een nieuwe regio met volledig nieuwe pokemon. Hier staan grotere uitdagingen te wachten en dat zijn geen gymgevechten. De beloning van die uitdagingen als je dat weet te doorstaan, is een krachtige aanval voor een type pokemon. Jullie zullen allemaal nieuwsgierig zijn geworden, maar ik verklap verder niets. Behalve dat ik al die uitdagingen heb gedaan en die beloningen in mijn bezit heb. Hierdoor zal het voor de uitdager enorm lastig zijn om mij te kunnen verslaan. Want ook mijn pokemon en ik trainen nog steeds."

Pokemon:  De Grote UitdagingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu