🐰bonobonoya cafe🐰
"Kau nak minum ke?" tanya Jungkook
"Tak la. Aku kerja kat sini" jawab Hyunmin ringkas.
"Buat apa kau kerja?"
"Untuk tolong mak aku yang terlantar kat hospital. Aku nak cari duit untuk kos perubatan dia" sayu hati Hyunmin
"Oh, erm aku nak ikut" balas Jungkook
"Tak payah la. Kau pergi la balik. Rehat" kata Hyunmin
"Kalau aku tak nak balik?" Jungkook jungkitkan keningnya sambil dekatkan mukanya dengan muka Hyunmin.
"Hishhh! suka hati kau la" jeling Hyunmin yang malas melayan karenah Jungkook. Lalu dia segera masuk ke dalam cafe itu.
.
.
(SKIP)
.
.
"Hyunmin, kamu dipecat. Aku tak perlukan lagi khidmat kau disini" kata kata itu sangat membuat Hyunmin putus harapan."Tapi Tuan, sa-"
"Aarghh! Kau banyak sangat bagi alasan. Kau fikir ini tempat kerja mak bapak kau punya ke! Dah la cuti sesuka hati tanpa pengetahuan aku"
"Aku tak suka sikap pekerja macam ni. Lebih baik aku pecat kau. Lagipun bisnes aku hampir lingkup disebabkan kau" marah Tuan kafe.
"Tolong la Tuan. Bagi saya satu lagi peluang. Saya nak cari duit untuk mak saya" akhirnya butir manik di mata Hyunmin mengalir juga.
"Berambus kau sebelum aku telefon polis"
"Maafkan la silap saya Tuan. Bagi saya peluang" kini Hyunmin melutut di hadapan majikannya sambil menangis.
"Kau fikir, kau menangis macam ni aku akan rasa simpati dekat kau?! Keluar dari kafe aku sekarang!" lantang suaranya berkata.
"Hyunmin, Jom kita balik" Jungkook memegang bahu Hyunmin.
Tapi Hyunmin tepis kasar.
"Sebab kau! aku jadi macam ni"sempat Hyunmin memarahi Jungkook sebelum mereka keluar dari kafe itu.
.
.
(SKIP)
.
.
Jung Hyunmin"Hyunmin, keluar la makan. Aku dah sediakan makan malam ni"kedengaran suara Jin di luar pintu aku endahkan.
Malam ni aku mahukan ruang. Aku tak nak jumpa dengan siapa-siapa buat masa ni. Aku nak bersendirian.
"Mama, maafkan Min hiks. Min gagal lagi hiks. Kenapa semua ni jadi kat Hyunmin, mama? Hiks. Min rindu mama. I need you. Hiks"
Gambar mama yang aku pegang bersama bingkainya aku dakap dengan erat.
"Hyunmin? Kau nangis ke tu?" Jin masih lagi kat luar.
"Leave me alone!" jerit aku dari dalam.
"Mana lagi aku nak cari duit untuk mama?" aku buntu
Tiba-tiba aku ternampak tabung lama aku di atas rak buku.
Aku ambilnya dan cuba memecahkan tabung tersebut.
"Ni je? Mana cukup. Hiks" aku rasa macam harapan aku makin tipis.
"Hyunmin, apa kau buat ni?" kedengaran satu suara di dalam bilik aku.
Tapi tiada siapa pun hanya aku seorang.
"Siapa tu?! Kau nak apa?!" jerit aku dalam ketakutan
"Aku la" tiba-tiba kelawar di atas siling aku berubah bentuk.
Macam mana aku boleh tak perasan dia masuk?
"Jin?" pelik aku tengok kelawar berubah jadi figura.
"Aku la Jin. Habis tu siapa lagi?" balas dia.
"Macam man-"
"Tingkap kau tak bertutup. Jadi, aku bertukar jadi kelawar masuk dalam bilik kau" jelas Jin
What?! dia main masuk je bilik aku. Mana tau masa tu aku tengah pakai baju ke? tak ke dia dapat freeshow je? Geram pula aku.
"Kau macam ada masalah je. Gaduh dengan Jungkook ke?" tanya Jin
Aku hanya diam.
"Cuba cerita apa masalah kau. Mana tau boleh redakan sikit rasa kusut tu" kata Jin.
Jadi dengan berat hatinya terpaksa juga la ceritakan apa yang aku pendam selama ni.
.
.
(SKIP)
.
.
"Oh macam tu ke. Jadi mak kau masih terlantar dekat hospital?" tanya Jin.Aku hanya angguk sambil menatap wajah mama pada gambar yang aku pegang.
"Duit simpanan aku pun belum cukup untuk tampung kos deposit, apa tah lagi untuk full payment" apa yang aku rasa sekarang hanyalah menangis
"Aku akan cuba tolong kau. Ada masa nanti kita pergi lawat mak kau sama-sama ye. Nanti aku bagitau yang lain. Mana tau dorang boleh tolong juga" jelas Jin
"Terima kasih" ucap aku dengan sayu.
"Dah jangan sedih sedih. Senyum sikit"sakat Jin
Aku tersengih tengok mimik mukanya.
"Haa macam tu la. Kan manis" Jin pegang dagu aku.
Oh my god? What is that?
Control Min. Control!
Huhh fuuhhhh.
"Kau betul ke tak nak makan?" aku hanya geleng dengan pertanyaan Jin.
Lalu aku rebahkan badan perlahan di katil sambil memeluk gambar mama.
"Kalau macam tu kau rehat la. Aku keluar dulu. Selamat malam" sempat ubun rambut aku Jin usap.
[𝓥𝓪𝓶𝓹𝓲𝓻𝓮𝓼 𝓒𝓾𝓻𝓼𝓮]
YOU ARE READING
𝐓𝐡𝐞 𝐒𝐞𝐜𝐫𝐞𝐭 𝐎𝐟 𝐕𝐚𝐦𝐩𝐢𝐫𝐞𝐬 𝐂𝐮𝐫𝐬𝐞 «전정국»
Vampiros7 𝑣𝑎𝑚𝑝𝑖𝑟𝑒𝑠 𝑖𝑛 𝑡ℎ𝑒 𝑐𝑢𝑟𝑠𝑒 𝑡ℎ𝑒𝑟𝑒 𝑖𝑠 𝑎 𝑠𝑒𝑐𝑟𝑒𝑡 ℎ𝑖𝑑𝑑𝑒𝑛 𝑏𝑒ℎ𝑖𝑛𝑑 𝑖𝑡 "𝑨𝒎 𝑰 𝒕𝒉𝒆𝒊𝒓 𝒗𝒊𝒄𝒕𝒊𝒎?" 𝕊𝕥𝕒𝕣𝕥 : 24/07/2020 𝔼𝕟𝕕 :