05

1.4K 176 91
                                    

Satu dorm dipenuhi ketawa tiga orang lelaki dewasa tidak matang melihat Mansae yang diselubungi tuala oleh Lucas. Lucas, Jaemin, dan Haechan sedang bermain bersama Mansae manakala yang lain membuat hal masing-masing.

"Mansae!" Kun yang baru habis mandi terkejut melihat Mansae sebegitu rupa. Dia segera mengendong Mansae seterusnya mengetuk kepala Lucas, Jaemin dan Haechan. "Aaaa hyung!" Mereka bertiga merajuk. "Kalau dia kurang oksigen dalam tuala tu korang nak tanggung?" Bebel Kun.

"Mianhae.." ucap Lucas sambil memuncungkan mulutnya.

"YA YA YA!! Sehun hyung nak mai sini! Dorang otw!!!" Taeyong menjerit memberi tahu semua member. Kun menjadi tidak tentu arah. Lucas segera pergi ke dapur lalu membuang semua tepung susu, botol susu ke dalam plastik sampah kemudian disembunyikan di dalam bilik para Dreamies.

Kun tergesa-gesa berlari membawa Mansae ke bilik, tualanya hampir terlondeh. Sikit sahaja lagi ingin menayangkan freeshow.

"AAA TIDAK!" Haechan hanya menjerit di tengah-tengah ruang tamu. "Woi! Ambik ni!" Johnny yang datang dari bilik menjemur pakaian membalingkan segala lampin Mansae pada Haechan. Underwear mereka semua yang sedang dijemur pun dibaling dek terlalu terkejut.

"Cepat cepat cepat!!!" Taeyong mengarah membernya menghilangkan segala kesan kewujudan Mansae.

Dingdongggg

"Kejap!!! Jaemin! Buka pintu!"

"Aaa okay!"

Dingdongg Dingdong Dingdongsicheng

Makin kuat loceng rumah ditekan. "Aih sabarlah!" Dengus Jaemin. Dibukanya pintu, ada 3 orang lelaki tersengih. Melambai ke arah Jaemin sambil membawa beg pakaian.

"Xiaojun hyung! Hendery hyung! Yangyang!" Jaemin terkejut melibat ketiga-tiga orang itu datang. "Bila hyung balik dari kampung eh.. dari Taiwan?"

"Flight semalam.." jawab Xiaojun. "Oooo..." Mereka bertiga mengangkut segala beg pakaian mereka. Yang lain turut terkejut melihat kedatangan Xiaojun, Hendery, dan Yangyang. Hal ini demikian kerana mereka mengira bahawa yang akan datang ialah Sehun.

"Heyy bro!" Mereka semua bersapa dan bertanya khabar. "Lama tak jumpa korang, ye lah korang tersekat kat Taiwan sebab MCO." Kata Haechan. "Tu ah.." Hendery mengangguk. "Mana Kun hyung ? Tak nampak pun?" Hendery baru sedar yang dia tidak ada nampak Kun sejak mereka datang tadi.

"Ha ah lah! Mana Kun pergi tadi?" Doyoung pun baru sedar. Yuta menepuk dahi, dia berbisik pada Renjun. "Injun, cer kau panggil Kun. Dia dan Mansae bersembunyi dalam almari kat bilik aku."

"Aduhai.." Renjun turut menepuk dahi. "Hehehe jap ah, Renjun panggil Kun hyung.." Renjun berlari anak ke bilik Yuta.

"Hyung!! Hyung! Aik takkan dah pengsan.. Hyung!!" Renjun membuka pintu almari. Terpapar Kun dan Mansae yang berpeluh lecun. "Wehh, Sehun hyung dah cau ke dari sini?" Tanya Kun. "Aaa hyung, tadi bukan Sehun hyung. Yang datang ialah Xiaojun, Hendery, dan Yangyang. "

"Laaa... Haish buang peluh ja aku masuk sini. Renjun, ambil Mansae dulu." Kun menyerahkan Mansae pada Renjun lalu Renjun keluar terlebih dahulu. Kun pula mengambil sahaja pakaian milik Yuta di situ.

Ruang tamu dipenuhi ketawa mereka. Banyak cerita yang diceritakan oleh Yangyang mengenai percutian mereka di kampung Yangyang antaranya ialah cerita Hendery dikejar oleh itik milik nenek Yangyang.

"Taeil hyung, Ten hyung, ngan Mark pun takda kat dorm jugak ke?" Tanya Yangyang. "Haah.. dorang pergi berlatih.."Jawab Jisung. "Oooo"

"Nanti Kun hyung keluar.." sampuk Renjun yang baru keluar dari bilik sambil mengendong Mansae. Xiaojun yang sedang minum air Cola hampir tersedak melihat seorang bayi di dorm mereka.

"Uish anak kau ke?!" Yangyang yang tadinya duduk kini berdiri. "Pfttt bini pun dia takde.." jawab si Haechan bagi pihak Renjun. "Habis tu?"

"Entahlah.. Mansae tiba-tiba je muncul depan dorm kita ni.. Pastu mak dia ada bagi sekeping nota. Tu, kat belakang kau tu!" Johnny menunjukkan ke arah sekeping kertas yang dilekatkan pada papan notis belakang Hendery. "Heol.... Jahat betul!" Kata Hendery. "Kalau tak nak jaga, baik pakai protection.. Haish.." sampuk Yangyang. Taeyong segera mengalihkan pandangan pada Jisung. "Jaemin...." Taeyong menegur Jaemin yang sememangnya dia tahu bahawa Jisung akan menanya apa maksud "protection" yang dikatakan Yangyang kepada Jaemin. "Hehehhe okay.." Jaemin tersengih. Setelah Taeyong tidak melihat mereka berdua lagi, Jaemin terus berbisik pada Jisung. "Malam nanti aku bagitahu kau.."

"So, sekarang ni kita jagalah?" Xiaojun mengambil Mansae dari Renjun. "Comel pula budak ni.." Kata Xiaojun lagi. "Setakat ni kita jaga, lagipun mak tu pun minta kita cari bapa si Mansae ni.." Jawab Taeyong.

"Hai Hendery, Xiaojun, Yangyang!!!" Kun keluar dari bilik lalu menyambut kedatangan ketiga-tiga membernya itu. "Hai hyung!!"

"Aik... Macam kenal je baju tu.." Yuta tidak menyedari yang Kun sedang memakai bajunya.

...

"Aduh.. Sorry Mark, Ten, Taeil. Hyung perlu balik sebab Suho hyung suruh hyung ngan Kai balik dorm. Lain kali lah hyung singgah dorm korang.." kata Sehun setelah membaca chat dari Suho.

"Fuhhhhh!!" Tanpa sedar Taeil menunjukkan kelegaannya. "Eh?" Sehun pelik. "Heheh takde.. Kitaorang pun nak gerak ni. Byeee!!" Mark dan Ten diheret oleh Taeil ke tempat parkir kereta.

"Nasib.. kalau tak nahas kita.." Bisik Mark. "Tu ah.." kata Taeil. "Dah dah.. Jom balik. Aku lapar ni.." sampuk Ten. Habis sudah segala tenaganya akibat latihan menari tadi.

"Jom!!"

...









Does anybody still read this? I think it's almost 2 years since I don't update this book 😂. Since it's NCT2020 era, I will add Xiaojun, Hendery, and Yangyang because when I first started this, the trio haven't debut yet. And yeahh I will add Shotaro and Sungchan soon 💚

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 14, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Appa | NCT Where stories live. Discover now