KOÇ

13 10 0
                                    


12 burcun ilki olan Koç burcu Zodyak’ın başında yer alır. Güneş, her bahar bu burcu 20 Mart-19 Nisan tarihleri arasında ziyaret eder. Yıldız haritanızda Koç burcu gezegen yerleşimine sahip olmasanız da pek çok gezegen yıl boyunca Koç burcundan geçerek onun yakıcı enerjisini harekete geçirdiği için bu burcun enerjisini anlamak önemlidir.

İşte, Koç burcuna dair bilinmesi gereken önemli özellikler…

Koç burcu özellikleri (21 Mart – 20 Nisan)Sembolü: KoçElementi: AteşNiteliği: KardinalYönetici gezegeni: Mars (savaş ve enerji gezegeni)Renk: KırmızıGün: SalıUğurlu sayılar: 1,9Uğurlu taşları: Opal, Turmalin, Yakut, Jasper, AkikVücutta tekabül ettiği yer: Baş ve yüzOlumlu özellikleri: Enerjik, cesaret verici, durdurulamaz, cesur, adanmış, kahraman, şefkatliOlumsuz özellikleri: Kibirli, benmerkezci, itkisel, buyurgan, inatçı, umursamaz, kıskançEn sevdiği şeyler: Rekabetçi oyunlar, rahat giysiler, yolculuk, tartışmak, kendini şaşırtıcı sözlü ve fiziksel kahramanlıklarla ifade etmek, liderlik, fiziksel güçlükler, sporNefret ettiği şeyler: Görmezden gelinmek, dar alanlar, kaybetmek, “hayır” kelimesi, hareketsizlik, gecikmelerGizli tutkuları: Bir numara olmakGüçlü yanları: Cesur, kararlı, öz güvenli, coşkulu, iyimser, dürüst, tutkulu olmalarıZayıf yanları: Sabırsız, dengesiz, çabuk öfkelenen, saldırgan olmalarıKoç burcunun kişisel özellikleri

Burçlar üç farklı niteliğe göre gruplanır: Kardinal (öncü), değişken ve sabit burçlar. Koç burcu dört kardinal burçtan biridir. Bu burçlar mevsimleri başlatır. Koç, baharı; Yengeç, yazı; Terazi, sonbaharı; Oğlak ise kışı başlatır. Bu burçlar özgün olmayı severler ve yaptıkları her şeyde birinci olmayı isterler. Akım belirleyicidirler; arkadaş ortamlarında partileri, organizasyonları onlar başlatan onlardır.

Zodyak’ın ilk burcu olan Koç burcunun varlığı her zaman enerjik ve çalkantılı bir başlangıca işaret eder. Koç burçları çalışma ortamlarında da arkadaş ortamlarında da her zaman hareket, hız ve rekabet peşindedir; her şeyde birinci olmaya çalışırlar. Yönetici gezegenleri Mars’ın ateş elementine ait olması nedeniyle Koç burcu en aktif burçlardan biridir. Zaman zaman düşünmeden de olsa harekete geçmek onların doğasındadır.

Güneş, Koç burcuna olağanüstü organizasyon becerileri verir: Öğlen arasından önce tek seferde birden fazla işi bitirmeyi beceremeyen bir Koç burcuyla karşılaşma ihtimaliniz düşüktür. Amaçları için mücadele etmeyi görev edinir, birlikteliğe ve takım çalışmasına önem verirler.

Koç burcu insan vücudunda başı yönetir ve başla birlikte harekete geçer. Kelimenin tam anlamıyla başları dik yürürler. Doğal olarak cesurdurlar ve bir şeyi denemekten ya da risk almaktan nadiren korkarlar. Hangi yaşta olursalar olsunlar bir gencin gücüne ve enerjisine sahip olurlar; verilen herhangi bir görevi çabucak yerine getirirler.

BURÇLARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin