Zodyak'ın 12 burcunun üçüncüsü olan İkizler burcunun döngüsü ilkbaharın sonlarında başlar, 21 Mayıs - 20 Haziran tarihleri arasına denk gelir. Yıldız haritanızda İkizler burcu gezegen yerleşimine sahip olmasanız da pek çok gezegen yıl boyunca İkizler burcunun rüzgarlı enerjisini harekete geçirerek bu burçtan geçtiği için bu enerjiyi anlamak önemlidir.
İşte, İkizler burcuna dair bilinmesi gereken önemli özellikler...
İkizler burcu özellikleri (21 Nisan - 20 Mayıs) Sembolü: İkizlerElementi: HavaNiteliği: DeğişkenYönetici gezegeni: Merkür (iletişim ve haberleşmenin gezegeni)Renk: Açık yeşil, sarıGün: ÇarşambaUğurlu sayılar: 5, 7Uğurlu taşları: Akuamarin, Akik, Topaz, Sitrin, TurmalinVücutta tekabül ettiği yer: Omuzlar, eller ve kollarOlumlu özellikleri: Etkileyici, özgün, iş bilen, alımlı, akıllı, maceracıOlumsuz özellikleri: Vesveseli, dengesiz, iki yüzlü, yargılayıcı, depresifEn sevdiği şeyler: Müzik, kitaplar, dergiler, sohbet etmek, kısa gezintilerNefret ettiği şeyler: Yalnız olmak, sınırlandırılmak, tekrar ve rutin, dar görüşlü insanlar, geleneksel moda, otorite figürleri, sessizlikGizli tutkuları: Tüm cevapları bulmakGüçlü yanları: Kibar, sevecen, meraklı, uyumlu, yeni fikirleri çabucak öğrenebilir olmalarıZayıf yanları: Gergin, tutarsız ve kararsız olmalarıİkizler burcunun kişisel özellikleri
Burçlar üç farklı niteliğe göre gruplanır: kardinal (öncü), değişken ve sabit burçlar. İkizler burcu dört değişken burçtan biridir (diğerleri Başak, Yay ve Balık'tır). Değişken burçlar mevsimleri sona erdiren burçlardır ve her mevsimden dersler almışlardır. Her şeyin bir sonu olduğunu bilirler ve görevleri herkesin mevsim değişimine uyum sağlamasına yardımcı olmaktır. Diğer burçlardan daha bilgedirler. Diğer burçlara göre değişime daha kolay ayak uydurabilirler; pek çok duruma uyum sağlamak için bukalemun gibi renk değiştirirler. Ayrıca Zodyak'ın düzeltmenidirler: Kardinaller bir plan öne sürer, sabit burçlar planı eyleme döker, değişken burçlar ise eleştirel bir gözle son rötuşları yapar.
Zodyak'ta hava elementine sahip olan ilk burç İkizler olduğu için İkizler burcu, değişim ve iletişim rüzgârlarını başlatan ilk rüzgâr gibidir. İkizler burcu, büyük ve yaratıcı bir sinerji oluşturarak bir anda insanları iletişime geçirir. İkizler burcu gezegen döngüsündeyken hepimiz arkadaşlarımızla daha fazla zaman geçirmeye meyilli oluruz.
Enerjisi hızlı ve telaşlıdır. İkizler burcu iletişimi yönetir; esprili kelime oyunlarına, dinamik diyaloglara ilham verir. İkizler burcu geçişleri beyin fırtınaları ve sosyalleşme açısından harika bir dönemdir. Ayrıca bu burç, fikirlerin buluşmasından yanadır. İkizler burcu gezegen geçişi sırasında konuşma yetilerimiz gelişir; arkadaşlarımızla saatler boyunca o konudan bu konuya konuşurken bulabiliriz kendimizi. Öte yandan hayatın inişli çıkışlı yönünü temsil eder; ayak uydurmayı becerebilirseniz müthiş bir heyecan yaşamış olursunuz.
İkizlerin doğası çocuk masumiyetine sahiptir; kardeşliğe, birbirinden tamamen farklı kişiliklere sahip olan dostlar ve akrabalar arası sevgiye olan inançlarını temsil eder. Bu burcun insanlarının görevi farklılıkları birleştirmek ve canlarını kardeşleri ya da arkadaşları uğruna feda etmeye hazır hâle getirmektir.
Etkileyici ve zeki İkizler burcu, tek bir beden içinde iki farklı kişiliği temsil eder; hangisiyle karşı karşıya olacağınızı asla bilemezsiniz. Sosyal, dışa dönük ve eğlenceli olsalar da aniden ciddileşme ve huysuzlaşma eğilimindedirler. Son derece meraklıdırlar; her zaman yapmak istedikleri şeyler için yeterince vakitleri olmadığını düşünürler.