Автор: etta_iv
Жанр: историческа фикция / военен / драма
Брой глави: 7 / незавършена
Оценка от ревюто: 9.9 / 10Кратко интервю с писателя:
Здравей!
Здравей!
Може би като за начало да се представиш с наколко думи? Коя си, откъде си, какво правиш в свободното си време?
Казвам се Мариета, на 17 съм. От Монтана. В свободното си време освен да пиша обичам да чета, да рисувам, от време на време свиря на китара и правя опити да уча езици.
От колко време се занимаваш с тези си хобита?
Започнах да пиша когато бях на 9. Разбира се, отначало всичко беше доста детинско и просто се забавлявах. Започнах да взимам писането насериозно когато бях на около 13, въпреки че едва наскоро започнах да гледам на писането си по един по-критичен начин. Рисувам от също толкова време. Китарата я почнах преди около 3 години, въпреки че в момента съм в малък застой откъм музиката.
С музиката казваш, че си във застой, но как стоят нещата с писателската ти кариера? Тъй като се знае, че желаеш да издадеш книга?
О, напоследък нещата вървят много добре. Предимно преработвам и редактирам стари проекти, но имам и някои нови идеи. В момента работя върху нова глава на "Асове". Не мога да се оплача. Разбира се, самият процес на писане не винаги е от най-приятните, особено щом става дума за несигурност, но всеки има такива моменти. Чувството, когато си готов с писането и редактирането на нова глава, и си доволен от резултата, е прекрасно. Струва си.
Не мога да не се усмихна зад екрана чувайки за нова глава! Желая да попитам, зад лицата на геройте ти стоят ли истински хора или са си изцяло твои?
(и прототипа на Ян би ли искал да сключим брак? )
В повечето случаи героите ми са си мои, но обичам да добавам и щипка от хората, които познавам, или други герои, които харесвам. Например Ричард и Марек от "Асове" са до една степен базирани на героя Станислав Катчински от "На Западния фронт нищо ново".
Но Ричард си има и прототипи в истинския живот. Колкото до Ян, той си е мой.
(И приема предложението за брак)
Кой те подкрепя в така смелите ти начинания и как реши да пишеш именно исторически фикции покриващи Втората световна и късчета славянска история?
Бих казала, че най-много ме подкрепят приятелите ми от Wattpad. Първият ми допир с историческата фикция беше прекрасният роман "Крадецът на книги" от Маркъс Зюсак през 2016. Тогава интересът ми към историята бе започнал да расте и книгата го повиши още повече. Колкото и клиширано да звучи, "Крадецът на книги" промени целия ми творчески път. А след като открих и Ерих Мария Ремарк и метъл групата Сабатон се уверих още повече, че това е "моят" жанр.
Въпреки че ВСВ е периодът, за който пиша най-често, не е единственият. Работя върху голям проект, свързан с българската история от периода на Освобождението и Сръбско-българската война, имам и афинитет към комунистическия период (въпреки че мразя самата идеология).
Обичам славянската история и смятам, че има толкова много моменти, за които си заслужава да се говори и за които не се говори достатъчно. Искам по някакъв начин да променя това, защото славяните наистина имаме богата история, достойна за уважение.
YOU ARE READING
Book Pile Chronicles
Non-Fiction» book reviews » interviews » memes | » probably some harsh bitch-ness |