chp . 5 | broken 💔

8 2 0
                                    


... Seminggu dah berlalu ...

Tapi aku masih fikir pasal kejadian tu . Sampai hati Shafiq cakap camtu kat aku .

Dan sepanjang seminggu  tu aku tak berlayan langsung ngan Shafiq . Pandang muka dia pun tak . Dia ada jugak try pujuk aku tapi tak layan .

Aku balik pun sorang sorang . Aku gerak awal dari dia . Even dia try stop aku , aku ignore je . And aku taknak bertembung ngan dia kat jalanan ngan Julie . Makin hancur hati aku .

Ingat senang nak pulihkan balik hati yang dah berkecai  . Tambahan pulak , dia penyebab .

| Kat Sekolah |

Aku masuk ke kelas .

Aku nampak Shafiq yang tiba tiba berdiri bila aku masuk kelas .

Kau ingat aku cikgu ke ?

Aku nampak yang dia cuba nak halang aku jalan . So aku guna
' lorong ' lain nak gi meja aku .

Yup , aku kat meja aku . Tanpa sebarang halangan .

Mission complete RESPECT !

" Jun .. "

Aku dengar Shafiq panggil nama aku . But aku manalah pandai bercakap ngan buaya .

                     🕶
SAVAGE !!   3

" Jun , please ... Aku nak mintak maaf ngan ape yang aku buat .. please maafkan aku .. aku tak patut cakap camtu . "

Aku still tak endahkan dia . Try to do some stuff yang boleh alihkan perhatian aku dari dia .

And aku nampak Aina masuk kelas .

YES ! Aina datang tepat pada masanya !

"  Aina !! Kau datang !! Jom ah , kita bercerita .. kau kan banyak gosip . "

Shafiq pandang kat aku dan kemudian berpaling dari aku . Duduk balik kat tempat duduk dia .

Padan muka  -

" Eh , tiber lak kau ajak aku cerita .. selalunya kau annoying kan ngan aku ? "

Aina memandangku dengan raut wajah pelik .

Dia meletakkan beg nya dan bersandar pada kerusi dan mula bukak mulut nak bercerita ngan aku .

Tapi sebelum tu ,

Dia panggil shafiq .

" Shafiq , congrats ! "

Shafiq toleh sedikit kepala dia dan angguk sambil senyum .

Aku pelik .. kenapa tibe tibe
' congrats ' pulak ?

Then , Aina toleh balik kat aku nak sambung cerita dia .

Dia ni kalau nak kupas bawang sampai ke sekolah dia bawak .

" Ha cerita la .. cerita kau .. "
- Arahku

" Weh kau tau tak kenapa aku cakap congrats kat Shafiq tadi ? "

" kenapa ? "

" By the way ... Aku rasa kita patut cerita kat luar lah .. aku taknak ada orang nangis kat sini .. "

- Aina bisik kat aku .

Sape nangis ? Aku ? Shafiq ?

Aku angguk dan ikut jejak Aina melangkah keluar dari kelas .

♥ ¢iπta seorang tomboy [✓]Where stories live. Discover now