.. The Next Day ..Aku datang ke sekolah cam biasa .
Aku duduk , letak beg , dan buat kerja sendiri .
Aku nampak Shafiq toleh belakang nak menghadap aku .
" Jun .. "
Aku angkat kepala aku , tengok kat dia . Aku senyum .
Dia terkejut .
" Shafiq , dah lama kita tak borak .. "
Aku mulakan perbualan . Dan kami mula berbual seperti biasa , tapi still rasa kekok .
Kami gelak , borak kosong sama sama balik .
Aku rindu semua ni , aku rindu nak ketawa ngan dia . Dan akhirnya aku dapat balik .
And aku nak fix semua ni . Aku taknak anggap dia lebih dari kawan . Aku just nak mula dari awal untuk hilangkan perasaan aku .
Lama kelamaan , aku ngan Shafiq dah rapat balik cam dulu . Aku gembira sangat dapat perbaiki apa yang hilang .
Tapi ,
Dari sudut hati aku , aku masih ada perasaan kat dia .
Aku try support dia ngan Julie and dia pun selalu cerita tentang Julie kat aku. Aku dengar and senyum je even hati aku da remuk dari dalam setiap kali dengar pasal tu .
Aku try jadi positif , and aku taknak ,
Dia tahu apa apa tentang perasaan aku .
| Kat rumah Jun |
12:50 p.m
Aku still tak tidur lagi , fikir pasal benda yang aku terdengar sebelum balik dari sekolah tadi .
Aku rasa bersalah bila dengar semua tu .
Aku tak patut ..
Beritahu Julie tentang perasaan aku kat Shafiq ..
Aku bukak henfon aku dan scroll gambar gambar aku ngan Shafiq .
Aku ketawa sambil tengok gambar tu ngan muka kami yang macam
babun .Kalah kalah babun .
But babun tu dia je . Aku tak .
LMAO .
Aku trus scroll galeri fon aku sambil baring atas katil . Katil aku dua tingkat . Aku kat atas , Kak May kat bawah . Kat siring katil pulak ada tingkap . Jadi boleh nampak langit .
And malam tu , tenang je ..
Bintang berkelipan , bulan bercahaya , seolah olah menemani aku di kala sunyi .
Aku scroll hinggala aku ternampak satu video yang aku simpan 2 tahun lalu .
Video yang dirakam waktu aku buat suprise kat Shafiq time befday dia .
Dia nangis terok time tu .
Pastu sempat lagi tunjuk ' thumbs up '
Kat aku .
Habis katil goyang sebab aku gelak sorang sorang bila tengok balik video tu .Dan , aku end up dengan ..
h a - h a ..
Tak sedar air mata aku jatuh .
Aku tak tahu camana nak berhadap dengan dia bila perasaan aku kat dia semakin mendalam .
Sementara dia pulak tengah dilamun cinta ngan Julie .
Aku taknak jumpa dia lagi , aku taknak hadap ngan dia , semua tu buat aku sakit je .
Demi kebaikan dia ngan Julie , aku mesti pergi dari sini . Jauh dari
dorang .Malam tu , aku buat keputusan ..
Esok petang lepas habis sekolah , aku akan gerak ke kampung aku kat Busan dan tinggal dengan nenek aku kat
sana .Lagipun , esok adalah hari terakhir persekolahan kami .
Jadi aku da fikir siap siap .
Aku buat keputusan yang betul .
Saja nak ambil Busan sebagai Kampung Jun .. takpa kan ?
Anyway , teruskan membaca walaupun tatabahasa terok abis .
Sayang anakubis💋💕Lol , cam comel anakubis tu , so macikubis panggil korang anakubis ♥ lah
LMAO jan marah , kidding jee 😂
YOU ARE READING
♥ ¢iπta seorang tomboy [✓]
Romansa|| Complete ✓ || 18 + ⚠️ sebab " lelaki " takleh couple ngan lelaki . Nanti org kata gay . Ha tiber , but remember tht's just a clickbait . Mengisahkan tentang (y/n) as Jun , seorang tomboy yang jatuh hati ngan kawan baik dia sendiri , Shafiq . ...