Neden Smut Yazmıyorum?

3.9K 244 501
                                    

      Bu konu çok uzun süredir canımı sıkıyor ve açıklık getirmek istiyorum. Aslında benimle konuşanlar ve Instagram yayınlarına denk gelenler az çok biliyorlar. Yine de açıklamam burada kalıcı olsun, hikayelerimle yeni tanışan arkadaşlar da düşüncelerimi öğrenebilsinler.

      Ben smut yazmıyorum ya da yazamıyorum. Bir ara baskıya dayanamayıp çılgınlık yapmışlığım var. (Bkz. Hello, Potter) Ancak bir süre sonra gelen tepkilerden rahatsız olup onu da sildim. Yazabildiğim için sürekli yazabilirmişim, yazmam gerekiyormuş gibi bir algı oluştu. Bu rahatsız ediciydi. Şimdi sebeplere geçelim.

      Smut yazmıyor olmamın birden fazla sebebi var. Açıklayıcı olmayı umarak maddeler halinde yazacağım. Bu arada şunu söylemek istiyorum; burada yazacağım her şey benim kişisel görüşüm. Kesinlikle negatif algılamanızı istemem. Herkes farklı düşünebilir sonuçta, bunun bilincindeyim. Düşüncelerimi dile getirme şeklim size sert gelirse üzgünüm. Üstüme çok gelindiği için atarımı yapacağım. Sonra birbirimizi sevmeye devam edebiliriz. slkfjlkdshfldshk

      Hadi başlayalım!

      1) Öncelik Kurgu Olmalı

      Yazdığım hikayelerde ön planda olmasını istediğim başka şeyler var. Karakterlerin iç dünyaları, sıkıntıları, amaçları, diyalogları... Kurgunun 'gelişim' aşaması çok önemli. Kurguya hiçbir faydası olmayacak seks sahnelerini uzun uzun anlatmaya ihtiyaç duymuyorum. İnanın bana; 2000 kelimelik bir içsel çatışma yazmayı, 500 kelimelik bir smut yazmaya tercih ederim. Zaten yeterince vaktim yok, motivasyonum yok, ortaya iyi bir kurgu çıkarabilmek için çok uğraşıyorum. 'Girdi, boşaldı, çıktı' gelişmesini istemediğim halde yazamam.

      2) Onlar Sevişiyorlar, Ben Yazmıyorum

      Bazı yorumlar o kadar tuhaf ki... Ben yakınlaşmayı yazdıktan sonra sahneyi atlıyorum diye o an yaşanmamış gibi... Canlarım, ben sahneyi yarıda kesiyorum diye karakterlerim sevişmeyi bırakmıyorlar. Onların arasındaki ilişki sevişecek samimiyetteyse, sevişirler. Bunu yazmama gerek bile yok. Mesela ben birkaç hafta atlıyorum, bu süreçte de sevgililer... Sırf yazmadığım için o süreçte hiç yakınlaşmamışlar gibi düşünenler var. Ne yapayım her bölümde bir yerlere 'bu arada seviştiler' diye not mu düşeyim?

      "Bir dakika," dedi Draco.

      "Ne?" diye sordu Harry. "Neden durdun? Tam da-"

      Draco derin bir iç çekerek, "Yazar üç büyük nokta koydu," dedi. "Yazmayacak herhalde, toparlan."

      "Tüh," dedi Harry, surat asarak. "Yine sevişemedik. Neyse, bir dahakine..."

      3) Cinsellik Smut Demek Değil

      Benim için cinsellik smut yazmak değil. Karakterlerim arasındaki cinsel çekimi yansıtabildiğimi düşünüyorum. Bunu smut ile tamamlamak zorunda değilim. Açık açık yazmak zorunda değilim. Her yakınlaşmanın, her öpüşmenin sonunda bir sevişme sahnesi yazacak olsaydım 'smut kitabı' diye paylaşırdım hikayeleri... Eğer smut beklentiniz varsa benim hikayelerimin hiçbiri sizi tatmin etmeyecektir. Ben yakınlaştırırım, cinsel gerilimi hissedersiniz ama sahneyi kesiveririm. Hiç acımam. Ha, kurgu gerektirdiğinde bolca yakınlaşma yazmıyor muyum? Yazıyorum. Mesela Shadow of Love'da karakterlerin yakınlaşma sürecinde ergenliğin ve cinselliğin etkisi büyük olmalıydı, öyle de oldu. Sınıftaki, başkanlar banyosundaki ve gizli yerlerindeki yakınlaşmalar ilişki gelişimlerini anlatabilmem için gerekliydi. Yani keyiften yazmadım onları da... ):

      4) Utanıyorum

      Doğru okudunuz, utanıyorum. Utanıyor olmam yazamayacağım anlamına gelmiyor, istersem yazabiliyorum. Ancak bunun için kendimi fazla zorlamam gerekiyor. Her şeyi ayarında yazmak için yaptığım araştırmanın, izlemek ve okumak zorunda kaldığım şeyleri anlatamam. İnanın bana, vpn ile sıkı bir bağ kurdum. Özensiz yazılmış bir seks sahnesinin, hikayenin kalitesini düşürdüğünü düşünüyorum. Mükemmel bir kurgu olsun mesela... Eğer o hikayede 'ahhh, uhhh, sok bana Malfoooooiiiiioahhh' tarzında sahnesi varsa benim için bütün değerini kaybeder. Anlık bir uyarıcı etkisi mi gösteriyor başkalarında bilmiyorum ama ben ürperiyorum. Üzgünüm...

      5) Sevmiyorum, Yazmak Zorunda Değilim

      Sevenlere, severek yazan ve okuyanlara saygım sonsuz. Gerçekten öyle... Sonuçta kimse hikayesini zorla okutmuyor. Kimseyi yargılamak bana düşmez. Sadece aynı saygıyı ve anlayışı bekliyorum. Bir sahneyi yarıda bıraktığım için bana küfretmeye, hakaret etmeye hakkınız yok. Daha önce olduğu için söylüyorum, Hello Potter'daki bölümü kaldırma sebebim de tam olarak buydu. Tatlı sitemleri anlıyorum, o tarz yorumları keyifle okuyorum. Beni tanıyanlar zaten sınırlarımı az çok biliyorlar. Ancak bazıları gerçekten rahatsız edici yorumlar yapıyor. Yazmak ve yazdıklarımla tatmin etmek zorundaymışım gibi... Yazmamak suçmuş gibi... İşte o tarz yorumlara tahammülüm yok.

      6) Yazmayacağım

      Bundan sonra da yazmayı düşünmüyorum. Eğer kurgularımın, yazdıklarımın bu haliyle okunmaya değer olmadığını düşünüyorsanız lütfen okumayın. Bunu kötü niyetle söylemiyorum, gerçekten samimiyim. Smut sizin için önemli bir kriterse ben o kriteri karşılamıyorum, karşılayamayacağım. Wattpad'de bir sürü smut kitabı olduğundan eminim, yetişkin içerik uyarısını ekleyen hikayelerden devam edebilirsiniz. Ben o uyarıyı sadece Hello, Potter'a koymuştum mesela...

      Eğer kurgularımı seviyorsanız, karakterleri ve ilişkilerini anlatma şeklim hoşunuza gidiyorsa, harcadığınız zamandan pişman olmuyorsanız, okurken gülümsüyor ve bir şeyleri merak ediyorsanız... Kapım size sonuna kadar açık. Sizi hayal kırıklığına uğratmamak için elimden geleni yapmaya devam edeceğimi biliyorsunuz. Bazen baştan savma bölümler yazmak zorunda kalsam da her seferinde telafi etmeye çalışıyorum.

      Kısacası... Burası smutsuz hava sahası, beni böyle sevin.

      Umarım kimsenin kalbini kırmamış, canını sıkmamışımdır. Sadece kendi içimi döktüm. Kendimi doğru ifade edebildiysem ne mutlu... Sevgiyle kalın!

      Not: Bir sonraki bölümde uke & seme konusunu ele alacağım. Sonraki bölümler için önerileri buradan alabilirim.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 29, 2020 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Şey Kitabı, Şey İşte...Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin