Te hiszel istenben? Ha igen miért ha nem miért? Szerinted létezik isten?
Saját véleményem
Oké, ez egy kicsit hosszú véleménykifejtés, de számomra kezdetben volt isten. Sokan bebeszélték azt nekem, hogy Isten a legnagyobb problémáidat megoldja meg hasonlók csak kérned kell, és imádkoznod. Mivel engem gyerekkoromban sokat szekáltak, szégyenítettek meg ezért voltak alkalmak ahol 7-8 éves fejjel az eget bámultam, hogy istenem segíts. Sosem történt semmi megváltás, vagy lett kevesebb a szekálások száma így feladtam ezt a hiszek/nem hiszek dolgot már akkor. A lényeg, hogy ahogy nőttem elkezdtem gondolkozni ezen a dolgon többet is, míg odáig jutottam hogy isten (számomra) nem létezik, legalábbis olyan mértékben biztos hogy nem hogy ő egy mindenható. Isten egyenlő a szerencsével, mintha szerencséért óhajtoznánk és ha szerencsénk van megkapjuk, ha balszerencsénk nem. Számomra az Isten nem egy személy, és végképp nem egy olyan "lény" aminek külön háza, könyve, történelme van. Én nem nagyon értek a Fizikához/Kémiához de egy mindig is biztos volt. Mindennek van fizikai/kémiai oldala. Szóval ha az anyatermészet nem rezonált be egy random szakállas ember halott testével és csinált belőle mindenhatót akkor sehogy sem. Így emiatt számomra nincs pokol se mert milyen fizikai/kémai úton módon jönne létre két olyan hely ami a rosszakat/jókat elszeparálja. Persze nem azt mondom, hogy ne hidj istenben ha valaki hisz, mert kitudja lehet, hogy a szellem világ (ha van olyan) fizikája másképp működik a miénknél és a kettő fizikája valamikor fedi egymást. Emellett nekem mint "nem istenhívőnek" is kiszokott jutni a száján a "Köszönöm Istenem" szó, de nem járok templomba, sem imátkozom. Ezt ha hinnék benne se tenném, mert egyszerűen a Magyar vallás nem az ami kenyerem. Emellett szerintem jó hogy létezik olyan mint vallás, és tetszik hogy megköszönik az "égieknek" hogy egyáltalán fedél van a fejük fölött, szóval van ennek egy szerető oldala is.
YOU ARE READING
• AZ ÉLET NAGY KÉRDÉSEI •
RandomFelteszek egy kérdést amire filozofikusan vagy nem filozofikusan kell válaszolnod, a lényeg hogy a válaszodat megindokolva válaszolj... jahh