Klasyczna muzyka indyjska różni się od tej, którą my znamy w naszym kraju. Zaczynając od takich pierwszych różnic to oczywiście instrumenty używane do stworzenia indyjskiej muzyki są zdecydowanie inne. Okawa dzieli się także na 12 półtonów z czego osiem podstawowych, która odpowiadała by naszemu Do Re Mi Fa Sol La Si Do (czy też C D E F G A H C), to Sa Re Ga Ma Pa Dha Ni Sa.
Główny podział muzyki hinduskiej jest podzielony na muzykę północnych Indii (muzyka hindustańska) i muzyka południowych Indii (muzyka karnatacka). Na początku muzyka hinduska nie miała tak bardzo widocznego podziału, dopiero w około XII wieku zaczęto dostrzegać różnicę ze względu na wpływ perski oraz arabski na północne Indie.
Ważnymi pojęciami w muzyce hinduskiej to raga i tala.
Raga राग - typ melodii i tonu o charakterystycznym wyrazie emocjonalnym, stanowiący podstawę do improwizacji muzycznej.
Tala ताल - zasadniczy motyw rytmiczny w , nadający utworowi strukturę.
Obie regułki są z Wikipedii, jako sama mam słabe wykształcenie muzyczne (samo granie na pianinie przez kilka lat), nie do końca pojmuję o co chodzi, ale może komuś z was się uda zrozumieć.A teraz przejdźmy do instrumentów.
Ilość używanych instrumentów jest przeogromna. Z moich źródeł wyszło, że używa się ponad 150 różnych rodzajów instrumentów. Nie wiem ilu używa się u nas, ale wydaje mi się, że zdecydowanie mniej. Dlatego postaram się tutaj pokazać takie bardziej podstawowe niż zapędzać się w szczegóły. Też postaram się bardziej pokazać kształt i dźwięk (poprzez filmiki) niż wam go opisywać, ponieważ wydaje mi się to lepszym sposobem na zrozumieniem o co chodzi.
M U Z Y K A H I N D U S T A Ń S K A - I N S T R U M E N T Y (cz. 1):
> Sitar सितार
> Sarod सरोद
> Surbahar सुरबहार
> Esraj एसराज
> Rudra veena रुद्र वीणा
> Tanpura तानपूरा
- - -
Kolejna część już wkrótce.
CZYTASZ
Poznaj, pokochaj... Indie!
Não FicçãoKraj Bollywoodu, curry i kast. Gotowi na najdziwniejszy przewodnik po Indiach? My też nie. Współtworzone z @iksownica