Chapter 2

7 0 0
                                    

tiba ii seseorang masuk ke dalam bilik praktis mereka..sudah tentulah Syafi yg sedang membawa banyak makanan dari rumah ke Entertainment oppa kesayangannya..namun muka oppa nya tiada senyuman langsung..sungguh berbeza dengan member yg lain..dia juga tertanya apa masalah oppa nya itu.." kenapa oppa ni monyok aje..x suka aku datang sini ke?"bisik hati Syafi...muka Syafi yg tadi berubah terus kembali tersenyum melihat member oppa nya yg senyum kepada nya lagi ii Jungkook oppa...buah hatinya...namun hatinya sedikit kecewa dan sakit kerana oppa nya melayannya sebegitu di hadapan membernya..dia telah meletakkan surat itu dibawah bekas makanan itu dan menulis nama jimin oppa supaya mereka tahu surat itu untuk jimin..selepas menghantar makanan aku berkata "makan la jangan malu ii ahh..nanti kalau dah habis suruh jimin oppa call eomma saya ye saya x boleh datang sebab ada hal"kata Syafi ..tapi sebenarnya bukan ada hal tetapi ingin memulihkan hatinya yg terluka disebabkan oppa nya yg tidak menyapa mahupun senyum terhadapnya(asal ayat aku formal sangat)..dia tidak pulang ke rumah tetapi dia pergi ke sungai Han untuk menghilangkan rasa penat, kecewa dan sakit hatinya..

[Situasi dorm BTS]
"jimin-shi ni ada surat untuk kau mungkin saeng kau yg hantar makanan tadi"kata hoseok sambil mengunyah kimbap tadi..selepas sahaja jimin membaca surat tersebut dia jatuh terduduk di atas lantai dorm yg boleh dikatakan berselerak sedikit...semua member yg berada di dorm sangat terkejut dengan tindakan jimin itu lalu mereka pergi ke jimin untuk mengetahui apa yg terjadi...akan tetapi tanpa sesiapa sedar jimin telah mengeluarkan air mata nya...dia sangat sedih selepas membaca surat dari adiknya yg mengatakan bahawa malam ini dia akan pergi ke luar negara untuk bersekolah disana..dia tidak menjangkakan perjumpaannya tengah hari tadi adalah yg terakhir untuk berjumpa saeng kesayangannya itu...namun selepas dipujuk oleh member nya yg lain dia tekad untuk menunggu adiknya pulang ke Korea dengan kerjaya yg bagus...

[5 tahun kemudian..]
"wah akhirnya sampai jugak aku ke tanah air ku semula..wahhh rindunya eomma appa dan sudah tentu oppa kesayangannya...aku juga dah dengar yg group oppa dah meningkat naik...mereka juga boyband pertama yg dapat hadir ke billboardkan..waa..bangganya saya dengan oppa kesayangan saya dan terdapat satu boyband yang ditubuhkan dibawah naungan bighit...nama group tu txt kan..aah betul la.."kata Syafi seorang diri..ya dia teringin untuk masuk ke industri music dibawah naungan bighit sama seperti oppanya....dan ya sekarang usianya telah mencecah 20 tahun seperti yg dijanjikan oleh dirinya sendiri..dia seorang yg berjaya sekarang semasa di luar negara..dia sedar yg dia mempunyai bakat menyanyi jadi dia telah pon pergi ke kelas vocal, kelas tarian dan dia juga telah belajar membuat lirik lagu sendiri..dia juga tidak percaya bahawa dia mampu membuat lirik lagu sendiri..dia mampu menyanyi, menari malah dia juga mampu membuat freestyle rap...sekarang dia sudah mempunyai peralatan untuk mencipta music..ya dia masih muda untuk menjadi producer...tetapi bukan semua manusia mempunyai bakat ini...

[Situasi di rumah keluarga park]
"Anyeonghasaeyo..eomma appa ..hiks hiks bogoshipo"kata Syafi dengan air mata yg keluar.."eomma..Sya rindu masakan eomma..Sya rindu nak peluk eomma...Sya rindu nak eomma yg kejutkan Sya bangun tido...Sya rindu semua" kata Syafi teresak-esak.."Sya rindu x oppa kesayangan Sya ni"kata jimin oppa..aku mula berlari menuju ke jimin yg berada di ruang tamu..bukan hanya dia seorang malah member BTS..TXT..dan ecah pon ada...mereka semua melihat aku dengan wajah yg penuh dengan air mata...aku peluk jimin oppa kuat ii..aku rindu oppa aku...aku rindu nak gaduh dengan oppa..aku rindu nak pujuk dia time dia merajuk atau sedih...lepas aku peluk jimin oppa aku peluk ecah pulak...kawan baik aku kot ofcouse aku wajib peluk dia..lepas aq peluk Aisha..aku peluk semua member BTS pastu aku tunduk hormat dengan TXT sebab aku dengar ada dua orang member sama umur dengan aku..."Sya x bagitau oppa pon Sya pandai nyanyi, menari,rap dan compose lagu...wahh saeng oppa ni jinjja taebak"kata jimin oppa sambil menunjuk tanda bagus👍🏻...mesti oppa dah tengok aku cover satu lagu tu dah la lagu tu ada highnote pastu ada rap ...aku memang fuhhhh lepas habis cover Aku cari air dulu sebelum buat apa ii...tapi memang aku boleh highnote aku boleh rap..semua aku boleh buat..aku sama ja macam Jungkook oppa cuma versi perempuan aje...aku suka sukan, aku suka bersenam..suka pergi gym...jangan kata lelaki aku yg perempuan ni pon nak buat abs tau..aku nak buktikan perempuan pon kuat tau...heheh....

Bersambung....

[BIGHIT FAMILY]Where stories live. Discover now