"Haihhh lama dah lama aku x pergi gym ni"bisik Syafi dengan senyuman yg menawan...dia sudah bersedia untuk menjaga badannya..ya dulu semasa di sekolah dia sering dibuli dan diejek kerana wajahnya yg berjerawat dan badannya juga sedikit chubby....sudah cukup..dia sudah x tahan dengan semua itu..jadi dia meminta eomma dan appa nya menghantarnya ke luar negara...namun sekarang wajahnya sangat lembut dan licin... wajahnya tidak mempunyai jerawat lagi..dia sentiasa memakai produk yg berkualiti..dia juga sering pergi ke gym semasa berada di luar negara....(k sudah kisah lama jangan diungkit) semasa Sya hendak mula bersenam dia terjumpa jungkook oppa..ya jejaka tampan itu sudah lama mencuri hatinya...malah semasa di luar negara dia selalu teringat akan muka jejaka itu...."ehh anyeong kookie Oppa"Sapa Syafi dengan sopan..ya Walaupon malu namun kita kena sopan dihadapan seseorang."ahh anyeong sya..terkejut oppa..Sya buat apa dekat sini?? bersenam ke"tanya jungkook.."sudah semestinya Sya bersenam ala oppa Sya chubby sikit la..sebab tu nak kuruskan badan...sapa ja nak perempuan hodoh zaman sekarang ni semua tengok rupa dengan badan aje..yg sepatutnya depa tengok hati dan perasaan bukan benda lain..dasar lelaki"kata Syafi sedikit marah..muka jungkook sedikit muram semasa Sya cerita tentang perasaan..ya la..dia dah lama pendam perasaan terhadap adik kawan baiknya itu dan dia sudah mengetahui bahawa Sya menyukainya juga(aku ada tulis korang scroll ke atas balik ehhh).."ehh oppa Sya x maksudkan semua lelaki..oppa jangan la sedih macam ni"sambung Syafi lagi..dia berasa kesal atas perbuatannya terhadap jejaka di depannya itu..."hehehe Sya jangan risaukan oppa ok"kata jungkook lembut...selepas bersembang dengan Syafi dia terus pergi untuk mengangkat berat..Sya hanya mampu melihat saja otot ii lengan Jungkook yg timbul..."ehh apa yg aku buat ni"bisik Syafi..pipinya sangatlah merah seperti memakai blusher...entah apa yg dia pikir la..."sudah Sya jom mula bersenam..kau kena buktikan kau tu sama hebat dengan jimin oppa"kata Syafi lagi..ya dia tahu oppa kesayangannya itu juga selalu ke gym untuk membina otot ii nya...
[Selepas beberapa jam berlalu]
"wahh..penatnya bersenam tapi aku buat macam ni untuk orang yg aku cintai..k sya fighting..kau boleh buat jangan mengalah"bisik Syafi..."ahh lepas ni kena buat yoga dulu baru balik..selamat aku ingat kalau x tadi..aduhh"kata Syafi dengan nada marah..[Situasi dirumah keluarga kim]
"Oppa mana phone ecah..oppa cepat la..ecah nak call sya ni..nak ajak dia makan kat luar..Oppa"kata Aisha kepada oppanya..."oppa x ada pegang phone ecah pon...pergi tanya eomma dekat dapur"kata namjoon dengan muka x puas hati..ye namjoon berada di rumah keluarganya..katanya nak buat makan keluarga tetapi saengnya pula nak makan di luar bersama kawan baiknya siapa lagi kalau bukan si Syafi...ok sambung"ye lah"balas Aisha dengan muka monyok.."eomma mana phone cah..."tidak habis lagi Aisha bercakap eommanya telah mencelah "tu ade atas meja"kata mrs kim sambil tersenyum..ya Mrs kim berjaya menyakat anak perempuannya itu..muka Aisha jangan cakap merah tu macam nak Meletop.."eomma gomawo..wae eomma mencelah cah x habis cakap lagi..tapi x pa anyeong eomma...anyeong oppa"kata Aisha sopan..mr kim jangan tanya dimana..dia telah pergi ke pejabat pada awal pagi lagi....ok kembali kepada aisha...budak ni memang x sabar betul nak call kawan baik dia ni...
|on call|Aisha:
hello Sya..aku rindu
kau...jom keluar
makan..x pa jangan
risau aku belanja..Syafi:
hello Ecah..aku rindu
kau jugak..lama x
jumpa...okay Aku
tunggu dekat
Starbuck...okay byee|end call|
"wahhh x sabar aku nak jumpa ecah"kata Syafi....dia sangat gembira apabila rakan karibnya ingin berjumpa malah rakannya juga hendak membelanjanya makan..siapa saja lah yg x suka dibelanja bukan.."okay sudah workout..jom balik rumah..aku nak bersiap nak jumpa ecah...wahhh bahagianya hidup"kata Syafi sambil berjalan menuju ke kereta Audi kesayangannya itu...bukan main bahagia ya kau sya..kau tunggu aku tulis penamat hidup kau macam mana...hrmm aku nak letak kau mati macam mana ehh kena langgar lori..kena bunuh dengan jungkook ke..heheh..kata author...ehhh kau author Jangan nak buat penamat cerita ni macam tu aku nak bahagia dengan jungkook oppa..ada dua tiga orang anak...baru bagus..ehh apa author ni sebok masuk cerita aku dah berambus kau..kata Syafi pula...ehh kau aku suruh jungkook kawin ngan orang lain kang..balas author..heheh sorry okay ii jangan la..kesian aku..kata Syafi mengalah...ehh sudah dari aku melayan kau baik aku sambung cerita ni kalau x bila nak habis...dari tadi sembang dengan kau..k aku dah menyemak masuk dalam perbualan kau dah ni....Sya membawa kereta Audi nya dengan senyuman yg sentiasa dibibirnya...bersambung....
YOU ARE READING
[BIGHIT FAMILY]
FanfictionReader anggap la..sya tu reader and ecah tu kawan baik korang tau...