|1|Kitap kapakları

160 7 10
                                    

Kitap kapakları çoğu zaman bir kitap hakkında ilk izlenimlerimizi yaratır. Wattpade kitap okumak için girersiniz ve hemen bir kitap kapağı dikkatinizi çeker. Sonrada bu kitabı araştırmaya başlarsınız.

Bu yüzden kitap kapakları önemlidir. Kitap kapağının güzel olmasıyla her şey bitmiyor tabii ki, bu konuları gelecek bölümlerde eleştireceğim.

Peki bir kitap kapağı nasıl olmalıdır?

1.Kitap kapağındaki karakter:
Bir kitap kapağı her şeyden önce içerdiği konuyla bir ilgisi olmalı. Mesela Sakamaki Ayato ile ilgili bir fanfic kitabı var. Elbette kitap kapağı Sakamaki Ayato ile ilgili olması gerekmektedir. Böylece okuyucu kitap kapağında onu görünce bu kitabın onunla ilgili olduğunu anlayacak. Kitabın konusu herhangi bir karakterle değil de bütün karakterlerle ilgiliyse bu zaman istediğiniz karakteri koyabilirsiniz.

2.Kitap kapağındaki yazı:
Kitap kapakları aynı zamanda kitabın ismini de içerir. Wattpad de kitap kapağında kitabın ismi olması pek önemli değil. Zaten kitabın adı yazılı olarak gösteriliyor. Yazı eklediğiniz zaman resimle uyumlu ve doğru yerleştirmeye dikkat etmelisiniz. Yazı bazen kitap kapağını güzel gösterir. Eğer kitap kapağı çok hareketliyse, o zaman yazı gereksiz olur çünkü göz yorucu, karışık bir görüntü ortaya çıkar.

3.Kitap kapağındaki resim:
Kitap kapağındaki resim yukarıda belirttiğim gibi görüntü kalitesi iyi olmalı. Kitap kapağı yaparken diğer kitap kapaklarından farklı olması gerekir. Gördüğünüz resmi hemen kitap kapağı yapmak yanlış bir düşünce çünkü bu resmi bir başkası da kitap kapağı yapabilir. Bu yüzden kitap kapağı yaparken edit yapmanızı tavsiye ederim. Kitap kapağına özenmeyen bir yazar kitabı ve okurları önemsemez.

4.Kitap kapağında yapılan yanlışlar:
Kitap kapaklarına kendi isminizi yazmanız çok saçma. Mesela by elestirenokur18. Bu resmen okurları aptal yerine koymak sayılır. Okurlar zaten kitabı kimin yazdığını kolaylıkla bulabilir. Bazı yazarlar kitap kapaklarına alakasız resimler koyar. Mesela Diabolik lovers le ilgili bir kitaba diabolik loversle alakası olmayan bir resim koymak. Kitap kapaklarını durmadan değiştirmek hem okurların kafasını karıştırır hem de bu çok gereksiz bir şeydir.Sırf başkası yapıyor diye sizin de bu hataları tekrarlamanız aptalca.

5.Kitap kapağını daha yakından görmek isteyenler:
Kitap kapakları kitabın ilk bölümünde medyada zaten kendiliğinden oluşur ama maalesef kalitesiz bir versiyonu görülür. Bu yüzden kitap kapağınızın orijinal versiyonunu medyaya fotoğraf olarak ekleyin.

Bugünlük bu kadar. Gelecek bölümlerde daha fazla konuya değineceğim. Diğer bölümlerde görüşmek üzere.

Diabolik lovers fan kitaplarına eleştiri ve kitaplar için tavsiyelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin