|6|Kurgu kitapları

56 9 10
                                    

Kurgu kitapları en bilindik kitap türüdür. Diabolik lover ile ilgili kurgu kitapları çok fazla. İçinde beğeni toplayanlarıda olanları da var rezil olanları da var. Şimdi kurgu kitaplarının konusunda yapılan yanlışlara bakalım.

Kurgu kitaplarında yapılan yanlışlar nelerdir?

1.Animenin sözlü versiyonu:
Belkide hepimizin en az bir kere de olsa gördüğü o korkunç kurgu kitaplarından bahsedeceğim. İlk bölümü aynı Diabolik lovers animesinin aynısı olan kitaplar. Animeyi izledikten sonra daha fazla Diabolik lovers ile ilgili içerik istiyoruz. Bu yüzden de kitap okumaya geliriz. Heyecanla kitabı okumaya başlarız ama hayal kırıklığına uğrarız. Sebebi kitabın aynı animenin ilk bölümü gibi yazılmasıdır. Yani millet izlediği şeyi neden gelip okumak istesin? [Tabii eğer bu orijinal bir kitabın filme uyarlanması değilse]. Bu zaman hep şöyle düşünürüm yazar bizi aptal falan mı sanıyor? Ya da izlediğimiz şeyi beynimize kaydetmediğimizi sanıyor olabilir.

2.Klişe kitap konusu:
Klişe konu herkesin hayal edebileceği iyi düşünülmemiş saçma senaryodur ama yazarlar sadece kendi akıllarına gelmiş müthiş mi müthiş bir hikaye olduğunu sanıyor. Klişe konular mesela "Ana karakteri olan kız bir tanrıça ve her haltı beceriyor. İsterse kıçıyla dağları devirir." Sonra "Ana karakter herkesle iyi anlaşıyor, herkesi memnun ediyor, bütün karakterlerle iyi anlaşıyor." Söyler misiniz hangi insan bütün herkesle iyi anlaşıp, hiç kimseyi gıcık etmeyip ve her önüne çıkana samimiyet besleyebilir? Mesela beni Laito, Kanato, Carla, Shin ve Kino gıcık ediyor. Herhalde yazarın karakteri bir azize falandır. Sonra "Ana karakter herhangi bir yerde yaşıyor birdenbire mektup alıyor lanet olası vampirlerin gittiği okula gidiyor sonra vampirler işsizlik ten kızı kaçıyor bilmem ne bilmem ne." Bir insan neden tanımadığı bir okula kaydedilsin ve sanki normal bir şeymiş gibi sallana sallana okula gidiyor? Ben olsam dolandırıcı falan olduğunu düşünürüm, polise haber veririm, polis olayı araştırır bende evimde normal hayattımı yaşarım. Salak mıyım ben tanımadığım şüpheli bir yere yalnız gideyim? Sonra "Ana karakterin ailesi ölmüş ya da ailesi çocuğuyla ilgilenmeyen lanet olası bir ebeveynlerdir." Bir diğer saçmalıkta "Türk kızı vampirlerle yaşamaya gidiyor." Ey Türk kızı sen Japonca biliyor musun ki Japonya da okula gidiyorsun? Bu çok saçma.

3.Tipik aşk hikayesi sıkıcı kurgu:
Sıradan ana karakter herhangi bir vampirle aşk yaşamaya başlıyor. Sıkıcı düz bir hikaye. Okurların sıkılmaması için hikayeye biraz heyecan katın. Heyecanlı bir şey okurun her yeni bölümü sabırsızlıkla okumasını sağlar. Atıyorum Ayato Sakamakinin meğerse ölümcül bir hastalığı var yakında ölecek ama onu gizlice seven kız onu yalnız bırakmıyor ve tedavi aramaya başlar. Bu zaman okuyucu merak etmeye başlar. Acaba Ayato iyileşecek mi? Ayato bu kıza zamanla aşık olacak mı? Ve sayre ve sayre bilmem ne. Kısacası hikayenize heyecan katın. Bugünlük bu kadar.

Diabolik lovers fan kitaplarına eleştiri ve kitaplar için tavsiyelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin