Keesokan pagi di deosogwan..
Jong in diam mmandang Kyun dae yg sdg mnutup mata.kusyuk betul dgr lagu.smpaikan kepala trangguk angguk.tapi bukan itu yg mnyebabkan Jong in mmandang Kyun dae.tp plaster yg mlekat di tepi bibirnya.dia mnyaksikan benda yg sama pd Jong dae hyungnya tp hyungnya ada extra kt bhgn dahi.bila ditanya,kena tumbuk.klau kes Kyun dae ni ape pulak?? Takkan smlm kena belasah kut??
"Kyun dae ah..." panggil Jong in.Jong in mnepuk dahi tiba tiba.
"Yah babo Jong in-ah! Mana dia nk dgr dh ade earfon mlekat kt lubang telinga dia tu!" Jong in mncabut earfon di telinga kanan Kyun dae.Kyun dae yg tgh bhgia mndgr lagu,serta merta mmbuka matanya dan mnoleh ke Jong in disebelah.
"Bo??" Tnye Kyun dae.butang stop di skrin Ipod ditekan.
"Awk dgr lagu apa?" Tnye Jong in.terus dia lupa nk tnye Kyun dae pasal plaster kt tepi bibir dia tu.
"Oh..ni.." Kyun dae mnyuakan skrin Ipodnya dihdpn Jong in.
"Lagu inggeris? Awk ni sama je mcm Jong dae hyung." Mndgr shj nama namja itu terus Ipod jatuh dari pegangannya.Yah Kyun dae,kau dh knapa?
"Erkk..,hehe..mian." Kyun dae mmbelakangkan kerusinya lalu bongkok mngambil Ipodnya di bwh.
"Jong in,apa yg sama td?"slpas mmbetulkan duduk,Kyun dae brpura pura brmain sesuatu di Ipodnya.
"Sama apa?" Tnye Jong in bela.Kyun dae mncebik.aishh dia ni lmbt pick up lah..
"Alah yg td lah.yg awk ckp saya sama mcm Jong dae hyung awk tu." Kyun dae cuba brsuara spt acuh x acuh.kang klau trlalu srius sgt nnti Jong in syak apa apa pulak.
"Oh td.Ne awk dgn hyung sama.suka sgt dgr lagu inggeris.yelah dh lbih 10 tahun kitorang duduk kt Amerika.dah trbiasa dgn khidupan kt sana.tp klau dh..,setiap pagi petang mlm lagu barat jugalah dia nyanyi.ermm..,molla.agaknya dia masih belum sedar lagi kut yg dia skarang kt negara asal dia.." Kyun dae mngangguk.tiba tiba dia trfikir pasal smlm.pasal Jong dae nk dia jd yeoja chingu dia tu..Kyun dae mndekatkan kerusinya dgn kerusi Jong in.
"Jong in ah..,ermmm...,Jong dae kt Amerika mcm mne orgnya?" Stigma dia trhdp khidupan org Barat pasti dikaitkan dgn khidupan sosial yg x trjaga dan pergaulan yg trlbih bebas.jd..,dia nk tahu lh jugak klau klau Jong dae ada amalkan gaya hidup mcm tu ketika di Amerika.
"Hyung suka brsosial.tp bukanlah sosial yg pegi club tiap mlm,minum arak,yeoja keliling pinggang.Ani! Bukan mcm tu.Jong dae hyung suka brgaul dgn org x kisahlah dgn namja ke yeoja ke.tp disebabkan dia suka brgaul dgn org..,dia jd..hmm.." Kyun dae mngangkat kening.
"Jd playboy sikit..kerap jugaklah kluar dgn yeoja mase kt Amerika..dan awk nk tahu.."
"Dia x de taste dgn yeoja kt sini." Trkedu Kyun dae.x ada taste? Dh tu smlm dia nk aku jadi yeoja dia tu apa maksud dia??
"Eo chincha??" Kyun dae buat buat trkejut.sbenarnya mmg trkejut pun.
"Jd klau ade yeoja hagsaeng yg suka kt hyung,mmg hyung x kan layanlah.." Kyun dae mngetap bibir.aiihh ayat sentap betul! Eh..tapi aku suka dia ke?? No Kyun dae!!
"Hyung awk ade yeoja chingu kt sana?" Okay soalan tu mmg bhaya sikit.tp ahh aku nk tahu jugak!!
"Dia tu..,ermm entahlah.walaupun dia slalu brgaul dgn yeoja tp dia x pernah ckp yg dia ada yeoja chingu kt kitorang.hmm..,maybe ada tp dia x nk bgtahu." Kyun dae diam.hah dh puas dgn jwpn tu Kyun dae??
"Ohh..okey.." Kyun dae kmbali mnjauhi Jong in.cehh ayat mcm brjauh hati je..,
"Kyun dae ah.." Kyun dae mnoleh ke Jong in.
YOU ARE READING
Be My Yeoja
Fanfiction"ahh sakit otak aku klau mlayan mayat hidup ni stiap hari !!" - Kyun dae "Dede ah,pinjam skuter.tayar basikal aku pancitlah kena kuku kucing aku yg tajam lg mmbisa tu.boleh tau ! tau ! BTW stop call me mayat hidup okay !!" - Donghyun "ni sorang lg n...