Jong dae P.O.V
Perlahan lahan aku mmbuka mata.trasa sakit sgt saat aku cuba mmbuka mata.brkerut dahi aku mnahan sakit.ahh sakitnya!! Knapa ni? Aku cuba mmegang dahi aku yg rasa sakit dan pedih itu namun tgnnku pantas ditepis oleh seseorang.
"Yah jgn pegang! Aku nk tmpal plaster ni!" Aku trkaku disitu apabila dahiku ditampal dgn sesuatu.ahh sakitnya!! Slpas dahiku ditmpal aku mlihat yeoja yg berada di depan aku skarang.Bo?? Kyun dae?? Laju aku bangun dr tmpt yg lmbut sgt.tp pantas lagi dia mmbaringkan aku semula.aishh apa dh brlaku ni??
"Aishh kau ni jgn bangunlah!! Baring!!" Dia mmbaringkan aku semula.oh ya aku tgh baring atas paha dia.patutlah rasa lembut semacam.
"Apa dh brlaku?" Tnyeku.skali lg aku mnahan sakit.knapa dgn bibir aku pulak ni?? Dia mmandangku dgn wajah brkerut.
"Yah kau x ingat apa apa ke?" Dia mnggunting plaster lebihan di dahiku.
"Aku ingat aku belasah org je." Kyun dae mncebik.
"Ceh..,yg tu jugak kau ingat kan? Td kau kena sepak terajang x nk ingat pulak??" Aku trdiam.dia sindir aku ke?
"Aku kena sepak ? Serius?" Aku mmandang wajahnya yg berada diatas ku.brdebarlah pulak tgk dekat dekat mcm ni.
"Ne.lpastu kau pengsan.sbb tu lh aku bawak kau ke sini." Skali lagi aku trdiam.aku bangun dr baring.Aku lihat Baby elok trsadai di depan mataku.
"Aku kt mana ni??" Aku mnoleh ke tmpt aku tgh duduk ni.lah td aku baring kt atas bangku tp kepala aku duduk atas paha Kyun dae? Okay.okay baru fhm..
"Kau kt taman.aku bawak ke sini." Dia mngemas kotak first aid kit di atas ribanya.
"Kau bwk aku ke sini? Baby??" Tnyeku lg.dia mncebik perlhn.
"Ohh Baby kau jalan sendiri ke sini." Kyun dae jwb dgn slmba.
"Baby kau aku bawaklah skali.habis tu x kanlah aku nk angkut kau sorang sorang? Dh lah berat..erghh..," Dia mngomel sendirian.oh..,okay okay aku fhm lg.
"Kau drive Baby aku???"
"Yahhhh!!" Trkejut aku.tiba tiba je nk mnjerit yeoja ni??
"Yelah aku drive Baby kau tu.wae? X boleh? Aku kisah apa? Takkan lah aku nk tinggalkan kau pulak sorang sorang kt situ..nnti kan org ingat aku yg cuba bunuh kau lpastu ..bla bla..bla..bla.."
"Ara..ara !!" Aku mnghampiri dia lalu mmegang kdua dua bahunya.hah baru senyap.
"Ok.aku fhm..." Aku mlabuhkan punggung di bangku disebelahnya.dia mngomel perlahan.entah apa dia omelkan aku pun x tahu.suasana jd senyap.aku dan dia diam mngunci mulut.
"Gomawo." Dia brsuara tiba tiba.
"Utk?" Tnyeku.
"Sbb selamatkan aku td." Aku mngangguk.
"Gomawo jugak." Dia mnoleh kearah ku.
"Sbb tlong bersihkan luka aku ni." Aku mmegang tepi bibirku.aishh knapa rasa sakit lg ni??
"Aigoo~aku lupa nk plaster!" Dia mmbuka semula first aid kit dan mngambil plaster di dlm lalu mnarik aku mndekatinya.trsentak aku.jarak wajah aku dgn dia trsangatlah rapat.perlahan lahan dia melekatkan plaster di tepi bwah bibirku.dia mngelus plaster itu supaya melekat kuat.
"Bibir kau..," aku cuba utk mnyentuh bibirnya nmun pantas dia mnjauhiku.
"Aniyo..gwaechana.aku bersihkan nnti." Dia mnutup first aid kit td.
"Tp kan brdarah tu.." aku cuba mnyentuh bibirnya lg nmun skali lg dia mnghalang.
"Aniyo.aku buat sendiri nnti." Aku mndecit perlahan.asal degil sgt ah yeoja ni??
"Ah x kira! Meh sini aku bersihkan." Aku mngesot mnghampiri wajah dia lalu mmbersihkan luka di bibirnya dgn antiseptik.kmudian aku letakkan sdikit iodin sebelum mlekatkan plaster di tepi bibirnya.
"Hah dh siap." Aku mngemas kmbali brg brg td ke dlm first aid kit.dia mnyentuh tepi bibirnya yg sudah dilekatkan plaster.x lama lpastu dia ketawa.gilakah??
"Knapa kau ketawa?" Tnyeku hairan.
"Aniyo..,cuma rasa kelakar.kau dgn aku.masing masing brplaster kt bibir.tp kau jelah advance kt dahi skali." Aku diam sblum mnghamburkan ketawa.
"Haha..,arayo.." Kami ketawa brsama sama nmun x lama lpastu dia mnepuk bahu aku.
"Tu..tu..kan..penyangak penyangak td!!" Trkejut aku.bo?? Biar betul?? Aku mnoleh ke blakang.what the??? Penyangak penyangak td sdg brjalan brkumpulan di kwsn itu siap bawak geng dia lg.ah sudah !! Eotokeyo?
"Aku rasa diorang cari kita lg lah!!" Aku mnoleh ke Kyun dae.
"Ahh chincha??" Aku mnjerit.pantas dia mnerkup mulutku.
"Aigoo~diorang dh nmpk kta lah!!" Aku mnoleh lg.ah sudah diorang lari ke sini.
"Nak buat apa skarang ni?" Kyun dae sudah cemas.of courselah dia kan yeoja.
"Apa lg lari lahh!!" Aku terus mnarik tgnnya dan lari dari situ.Kyun dae aku pegang tgnnya dgn erat smbil brlari ke tmpt yg aku sendiri pun x tahu.
"Jong dae ah kte nk pegi mana ni??" Tnye Kyun dae.kami masih brlari.
"Molla.hah tu ada pasarlah.jom redah!!" Kami terus brlari ke arah pasar malam yg trletak tdk jauh dr kami brlari.sesekali aku mnoleh ke blakang.what the?? Diorang kejar lg??
Akhirnya aku dan Kyun dae brlari mredah masuk ke pasar mlm tnpa mmperdulikan org sekeliling yg tgh syok mmbeli barang.aku mnoleh ke blakang.geng penyangak itu sudah jauh di blakang.mungkin trkandas sbb ramai org lalu lalang disitu.aku dan Kyun dae masuk ke salah satu port yg tiada org tp masih di pasar mlm itu lg.kami brsembunyi disebalik peti besar yg org slalu letak ikan ikan dlm tu.
"Diorang kt mne?" Tnye Kyun dae.Aku mngangkat sdikit kepala mlihat persekitaran pasar itu.
"Entahlah."
"Jong dae ah..,knapa aku bau sesuatu yg busuk? Kau bau x?" Hidungku kembang kempis mmbau.aigoo~ bau apakah ini?
"Jong dae ah..,ten..ten..tengok tu..." Aku mnoleh ke blakang.Boya???
"Telur busuk!! Eeeuuwww..wekk!!" Kyun dae hmpir trmuntah dgn bau telur busuk yg betul betul di blakang kami.aku mmandang port yg kami tgh sembunyi ni. aishh aku kt mnelah ni !!
"Jong dae ah!! Kita kt tmpt sampah lah!!" Kyun dae mnepuk bahu aku.What the?? Aishh knapa lah kt tmpt ni jugak aku duduk!!
"Jong dae ah!!" Aishh yeoja ni x habis habis mention nama aku.
"Ne.apa lg??" Dh lah kepala aku tgh kusut ni!
"Diorang tu..." Again?? Aishh..,aku terus mnyepak peti besar di depan aku ini utk mnghalang pergerakan diorang lalu aku mbawa Kyun dae pegi dari situ.yess! Tmpt sampah !! Urghh..,
"Encik polis!! Dowajuseyo!! (Tlong!!) Ada penjahat kejar kami.hah tu diorang!!" Kebetulan ade sekumpulan polis sdg brkumpul disitu lalu aku dtg mnyibuk disitu.
"Encik polis tu diorang!! Ahh lari !!" Aku dan Kyun dae lari dari situ apabila mreka mngejar di blakang.aku dan Kyun dae bersembunyi di sebalik pokok.klihatan polis sdg mnangkap pnyangak td yg kebetulan lalu depan polis.haha..padan muka kau!!
"Hah padan muka! Cari pasal dgn aku lg kan??!!" Aku mmandang Kyun dae dgn pndgn pelik.cehh,td bukan main penakut aku tgk skarang..,mngalah kan ketua mafia beraninya.aishh..,
"Wae?" Tnye Kyun dae.
"Aniyo.dh ah jom!!" Baru aku sedar dari td aku pegang tgn dia.hehe..,
"Ah kejap lh.." Aku mnoleh ke Kyun dae yg mmbongkok.
"Penatlah.." dia mngelap peluh di dahi.kesian pulak aku tgk.dh lah dia baru balik kerja.aku mmandang kedai kedai di sekeliling kami.Mataku trhenti pd sebuah kedai minuman yg tdk jauh dr kami.
"Jom kte pegi minum." Aku terus mmimpin Kyun dae yg sudah tdk larat itu.
YOU ARE READING
Be My Yeoja
Fiksi Penggemar"ahh sakit otak aku klau mlayan mayat hidup ni stiap hari !!" - Kyun dae "Dede ah,pinjam skuter.tayar basikal aku pancitlah kena kuku kucing aku yg tajam lg mmbisa tu.boleh tau ! tau ! BTW stop call me mayat hidup okay !!" - Donghyun "ni sorang lg n...