Kapitel 1

659 20 3
                                    

Det var en helt vanlig lördag och jag skulle följa med min lillasyster, Moa och köpa en klänning till hennes skoldisco. Hon skulle för första gången få åka till stan helt själv med mig och även ta tunnelbanan själv med mig, helt utan föräldrar! Hon var helt galen! Tror aldrig jag har sett henne så glad.

Efter några minuter så kom tunnelbanan och jag steg på. Jag tittade mig omkring efter några lediga platser till oss men alla var upptagna!

- Tusan tänkte jag!

- Minna! Minna! Minna!

Jag vände mig om, där stod Moa och skrek.

- Skrik inte så mycket, alla kollar på dig, sa jag så tyst om jag kunde.

-Jag vill sätta mig någonstans! Det är läskigt att stå upp i tunnelbanan, man kan ramla det säger några i skolan sa hon med beskymrad min.

Jag tog henne i handen och letade efter två lediga platser.Efter mycket letande hittade vi två platser bredvid en kille med hörlurar i öronen.

Han hade blont hår och en tröja med massa hashtags på. Det som fick mig att stirra på honom var hans ögon! Dom var så sjukt j*vla vackra! Det måste vara dom allra finaste ögonen jag någonsin har sett! Jag tror att han kände att jag tittade på honom eftersom han tittade tillbaka på mig.. Min lillasyster tittade på mig och log.

- Minna är kär! Minna är käär! Minna är kääär!!

Jag tittade på henne med nervösa ögon!

-Sätt dig ner nu! sa jag surt till henne

Hon skrattade och skrattade och tillslut satte on sig ner på sin plats igen. Alla tittade verkligen på oss! ALLA! Även den supersöta killen. 

-Ursäkta för att att hon skrek sa jag nervöst till killen.

Han gav mig en supergullig blick sen började han skratta!

-Det är lugnt! sa han. Bara några sekunder efter så gick han ut ifrån tunnelbanan.

Manfred and Me!Where stories live. Discover now