Yine sıradan bir akşam Sema ile onun saçma kız arkadaşlarının partisinde buldum kendimi.Belki de görebileceğiniz en asosyal insanımdır.Kendi isteğimle yaptıgım sınırlı sayıda şey var.Tuvalete gitmek,yemek yemek gibi. Sema nasıl yapıyor bilmiyorum her seferinde beni dışarı çıkartabiliyor.Arkadaşlarımızın hepsi ortak çünkü kendi edindiğim arkadaşım bile yok.Aslına bakarsanız hayatımdaki tek kötü şey asosyal olmam.Buda hayatımdaki her şeyin kötü olması demek.
Parti de her zaman ki gibi yine telefonumla uğraşak geçmişti.Açıkçası ben halimden memnundum.Çünkü ne zaman insanlarla iletişim kurmaya çalışsam hep batırırdım işleri.
Parti sonunda hareket etmemiş bile olsam yorulmuştum.Eve geldiğimde hiç beklemeden yatağa attım kendimi.
***
Sabah yine lanet alarmın sesiyle uyandım ve hızlıca hazırlandım.Okula gitmekten aşırı derecede nefret ediyordum.Nefret etmeyen var mıydı ki?
Okulda tüm dersleri uyuyarak veya defteri karalayarak geçirdim.Çıkış zili çaldığında kurtuluşa koşar gibi çıktım sınıftan.Her zamanki gibi direk eve geçtim.Ve sema gelene kadar hazırlandım.Dünden sözleşmiştik beni yeni erkek arkadaşı ile tanıştıracaktı.Her zaman ki gibi büyük bi heyecanla söylemişti bunu.Ben bile alışmıştım ikide bir sevgili değiştirmelerine.Nasıl olurda bu kadar heyecanlanabiliyor anlamış değilim.
Nihayet geldi ve ''Deniz hadi dışarda bekliyor''dedi.
Hızlıca ceketimi kaptım ve "geliyorum" dedim.Çocuk araba ile gelmişti.Arka koltuğa oturdugumdan yüzünü göremiyordum ama omuzları genişti.Sema'dan öğrendiğim kadarıyla da adı Semih'di."Ee nereye gidiyoruz'' dedi Semih.''Benim bildiğim güzel bir kafe var yakınlarda oraya gidelim'' dedi Sema.Böylelikle gittik oraya.Tanıştık falan çocuk çok nasıl desem seksi ve soğuk bakıyordu ..Her zaman Sema babyface cocuklarla çıkardı bu yüzden Sema ile zevklerimiz hiç uyuşmaz.Ama bu cidden iyi.Keskin yüz hatları çarpıl gülümseyişi.. O kadar boş bakıyorduki zaten insanların gözünün içine bakamayan ben onun yüzüne dahi bakamıyordum.Muhabbet iyice sıkıcı bir hal alırken Semih'in telefonu çaldı ve açar açmaz yüz ifadesi daha da korkunç bi hal aldı."gitmem gerek üzgünüm''
sadece bu üç kelimeyi söyledi ve gitti.
Sema öfkeden kudurmuştu''neden bile belirtmeden gitti ne bu şimdi''
Yol boyunca çocugu arayıp durdu ama Semihin telefonu kapalıydı.
Gece üç gibi aramış.Annesinin hastalandıgını falan söylemiş konuyu kapatmışlar.Normalde olsa Sema böyle saçma bişeyi ayrılığa bile getirebilirdi.Yani farkettiğim cidden Semih'i kaybetmekten korkuyordu.İlk defa eziliyordu birinin lafları altında.Onun bu tutumu karşısında Semihin soğuk davranmasına anlam verememiştim.Belki benden çekinmiştir ya da benim gibi insanlarla iletişim kurmayı beceremeyen salağın tekidir.Belkide kim bilir normaldir böylesi .Daha önce erkek arkadaşım olmadığından pekte anlamıyorum bu konulardan.
Bazen bişey olur ve sıradan hayatınız içinde kayboldugunuz kocaman bi kaosa dönüşür.
O zamanda benim için öyle olmuştu
---------------------------------------------------3 ay sonra---------------
Bi sabah uyandım ve uyanmamış olmayı diledim.Hayır ya inanmıyordum.Belkide delirdim ?Tek bi soru ''nasıl olur''
Sabah kalktıgımda evde kimse yoktu ve
telefonda babamdan gelen 35 cevapsız arama vardı.Hemen geri aradım babamı. Telefondaki ses amcama aitti. ''Denizcim hemen hastaneye gel''
Olayın şokuyla üstümü bile değiştirmeden hastaneye gittim. Tüm tanıdık yüzler ordaydı.
En son babaannemin ölümünde hep bir aradaydık.
Zaten aileler bugünler içindir değilmi ? Lanet günler için.
Hepsinin yüzü dehşet içindeydi. Annemin yanına gittim ağlıyordu sadece ağlıyordu. Konuşacak durumda değildi.
Sonra amcam sessizliği bozarak ''Sema intihar etmiş" dedi
''Anlamadım nasıl''
Nedendir bilmiyorum kardeşimin durumunu bile sormadan ''bana neden daha önce haber vermiyorsunuz'' dedim.
Sema arasıra bayılıyor annemlerde yine o tip bişey sanıp gelmişler tabi kimin aklına gelirki bu.
Ben hala inanmıyordum.Sema neden intihar etsinki?
''Nasıl olmuş olay''
'' Araba ile bilerek dükkanın içine girmiş''
'' Hayır ya bilerek değildir!!''
Sema belkide ölecekti ama ben nedense daha çok intihar etmemiş olmasını diliyordum.Yediremiyordum bunu intiharsa kendimide suçlu hissederdim. Ya da belki ölme ihtimalini düşünmek istemediğimden böyle saçma şeyler düşünüyorum.
Hayatımın en berbat dakikalarını yaşatan doktor ifadesiz bi suratla "üzgünüm'' dedi.
O an ki çaresizliğim kelimelerle ifade edilmeyecek türdendi.Sadece onun yerinde olmuş olmayı diledim. Kimseye bakmadan hastaneden çıktım normal de annemlerle kalıp onun yasını tutmam gerekirdi. Ama onlarla olunca daha çok üzüleceğimi bile bile neden onların yanında durmalıydımki büyük ihtimal ben çekip gittikten sonra akrabalar arasında ağlamadı bile falan diye saçma muhabbetlere konu oldum.Umrumda değil hastaneden çıktıktan sonra acım dinmişti.Lanet bi insanmıyım bilmiyorum ama galiba kafamı kurcalayan şeyler yüzünden acıyı bile hissedemiyordum. Bu intihar değildi eminim.Şuan emin olduğum tek şey bu. Ve ben onun arkasından ağlamak yerine ona bunu kimin yaptıgını bulmalıydım ve öylede yapıcam. Bazen intiharlarda cinayettir.Biri neden intihar eder? Canı sıkıldığı için mi? Sanmıyorum.Ertesi gün cenazede semihi göremeyince şaşırdım haberde vermiştim bundan acil ne olabilirdi ki? aman ya banane!
Beynimi yiyip duruyordum intihar olamaz sonra düşündüm ve oturup kendi kendimi yemek yerine bunu araştırmaya karar verdim.
İroniye bakın beni evden çıkarabilen iki şey semanın varlıgı ve yoklugu.
Helede cenazeyi hatırlayınca hepten deliriyorum.İnsanların intihar oldugunu öğrendikten sonraki o acıma tepkisinden nefret ediyorum.İnsanlardan nefret ediyorum. Siz kendinize acıyın o acınacak bişey yapmadı!!Semih'i aradım annemin arabasını alıp yanına gittim. ''cenazeye neden gelmedin?" '' Çok kötüydüm bide onun tabutuna bakamazdım cenazelerden nefret ederim.Başkalarının haline bakıp kendi durumlarına şükreden insanlar görürsün orda ve bu yeterince iğrenç!"O kadar samimiyetsiz demiştiki bunu yüzüne tüküresim geldi o sıra.Ama buna bile mecalim yoktu.
Tek istediğim neden intihar ettiğini anlamaktı '' Sence neden intihar etti?'' '' Bilmiyorum Deniz'' ''Nasıl bilmiyorsun'' ''Bilmiyorum çünkü biz ayrılalı iki gün oldu''
İşte beynimdeki tüm devreler yandı.Kafamın içinde dans eden su aygırları var şuan hissediyorum! ''Nasıl ya bide bilmiyorum diyo senin yüzünden öldü kız !!Ya seni ne kadar sevdiğini bilmiyor musun?Hayatında güvendiği tek insan sendin!!
''Kusura bakma ama kardeşin başkaları ile olurkende beni seviyormuymuş sorsaydın?''
''ne diyosun ya ''
''Dediğimi duydun berk diye bir çocuklamı ne çıkıyormuş bende ayrıldım aldatacak kadar sevmediğin biri senden ayrılınca intihar etmezsin değilmi?Kabul etmeyi öğren yoksa çok ağlarsın böyle ''
''Neyi kabul edecekmişim''
'' Kimsenin kardeşini intihara süreklediği yok. Kendi istedi oldu.Senin kabul edemediğin tamda bu!ORTADA KATİL YOK!!"
''ben katil aramıyorum sadece neden inthar ettiğini anlamaya çalışıyorum''
''Senin yüzünden öldü kız dedin ya buldun işte sebebini git artık ''
ya bi insan nasıl bu kadar rahat olabilir tamam ayrılmıştınız ama yinede kaç ay beraber oldugun insan ölmüş bi üzül yalandanda olsa üzül.
ya yapmış bi hata ayrılmasımı gerekirdi.Kız onun yüzünden intihar etti işte başka bi sebebi olamazdı.Semanın hayatı gayette iyi gidiyordu.Saçma oldugunu bile bile bunu tekrar edip duruyordum.
Ama yok semihin sakladıgı bişeyler vardı.
Semanın böyle bişeyi durduk yere yapmayacagına emindim. Semihi gözetlemek için kapısının önüne parkettim arabayı.Bir saat kadar telefonla uğraştım ve bi hareketlilik olmayınca içeri doğru göz gezdirdim.
Ölü gibi yatıyordu.Saate rağmen içeri girdim ve bayıldığını farkettim.
Hasteneye götürdüm.Keşke bıraksaydım kalsaydı öyle.
Uyuşturucu komasına mı ne girmiş.
Uyunanınca biraz konuştuk
''uyuşturucu mu?''
''Yeni başladım semadan ayrıldıktan sonra''
Bunu deyince üzülmüştüm çocuk üzüntüden uyuşturucuya başlamış bide ben üstüne gidiyordum. Belki haklıydı kabul etmem normal insanlar gibi acımı içimde yaşamam gerekir. Evet intiharı ona yakıştıramıyordum belki ama olan buydu işte.
'' Özür dilerim seni suçladıgım için biri seni aldatır ve sende ayrılırsın gayet normal ve adil bu''
'' Kabul edebilmene sevindim''
'' evet neyse geçmiş olsun gideyim ben''
Hadi ama şimdi dank etti 2 gündür uyuşturucu içen biri komaya giremez
kimi kekliyordu.Bağımlı bi manyak oldugunu saklamak içinmi dedi yoksa cidden birşeylermi gizliyor bilmiyorum.
Tek bildiğim beni gerizekalı yerini koydugu.
Zekiysen ve seni gerizekalı sanıyorlarsa bırak sansınlar bu işini kolaylaştırır.
Ve son birşey asosyal insanlar sakin gözükebilir evet ama bu sizden daha az manyak oldukları anlamına gelmez.
---the end ---