{4}

9 0 0
                                    


Anika's POV


'Hi love! Happy Anniversary, I know we just broke up but I just feel like I needed to greet you, Always take care of yourself until you find someone who could take care of you for me. Vitamins and water ok? No heavy meals after 6pm. Morning walks on Thursdays and water our plants every other day. If you happen to miss me, I just want to let you know that i miss you so much too. I love you so much, my angel. Please be well for me, I want you to be happy. Goodbye Anika,' 

I locked my phone and knelt down the floor,

'Ano bang ginawa mo Anika?' I asked myself crying.

I had to make it look like I hooked up with Ja to make her think that I really wanna break up with her. I know it's lame and probably a bad idea. She went to visit me after hearing about what happened, gusto niya kong icomfort and I was too lazy to get up kaya siya nalang pinahiga ko habang nagkekwentuhan kami. I didn't know Bet and Dianne would also visit me that night, At nakita nila kami ni Ja. 

Everyone knows, Ja was my first love. She was my unrequited love, my almost. Studies kasi talaga inuuna ni Ja, and we are so young! Masyado pa kong bata para maisip yung mga ganong bagay. But what I had for her was real, and everyone knew that. Kaya siguro nagulat si Bet at Dianne at sinabi nila kay Cel. But it's fine tho, kahit siya alam na nagustuhan ko si Ja. Which will make it more convincing. Alam kong tatawag siya kaya sinadya kong iunknown number siya. Kay Ja ko pinasagot para mapaniwala siyang talagang magkasama kami. I called her baby, kahit alam kong baka ideny niya dahil nagpakilala si Cel pero I think she got what I was planning to do. Instead, she didn't say another word and ended the call. 

Even Janine was worried about what Celestine would feel. Pero nagawa ko na, and backing out now won't be good for her. Kaya pinanindigan ko nalang. Hoping na mas madali niya matanggap sa ganitong paraan. 

I can't sleep, so I went to Starbucks for a drink. Hoping it would make me feel better. 

'Caramel macchiato , venti please.' I uttered.  

I was waiting for my drink when I suddenly remembered, It was Cel's favorite drink. She would always order it with hazelnut syrup. I miss her, I also wish for her happiness. 

After a few minutes, I got my coffee and sat down. I am editing a few things before I publish a new article in my fashion blog. I was busy reading when someone approached me from behind, 

'Love? buti naabutan kita! kanina ka pa dito?' Cel said cheerfully.

'Kani-kanina lang, anong ginagawa mo dito?' I asked casually.

'I went out to get coffee, Ikaw? bakit ka mag isa?' Cel asked.

'Kaylangan kong sanayin yung sarili ko, wala naman nang sasama sakin sa ganito.' I said coldly.

'Pwede pa naman kitang samahan love eh.' Cel said softly.

'Aalis ka na bukas, pwede ba wag ka nang magsabi ng mga bagay na di mo na matutupad?'  I asked.

'After all of that, you still manage to call me Love?'  I then asked bitterly.

'Gusto ko lang tawagin kang Love, nasanay na ko. Tatlong taon ko nang sinasabi yun, kahit hanggang ngayon lang. Kahit hanggang nandito lang ako, pwede bang kunyare ok tayo?'  Cel requested sadly. 

I was about to say no when Cel held my hand and looked at me with teary eyes. I will still miss her and this will be the last memory I would happen to have. So i nodded in response. 

Naabot mo na ang dulo ng mga na-publish na parte.

⏰ Huling update: Aug 14, 2020 ⏰

Idagdag ang kuwentong ito sa iyong Library para ma-notify tungkol sa mga bagong parte!

The ConsequenceTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon