Krakk!
P: "AHHHH!!!" Jerit mereka. Syasya dan Ali start serang mereka. Ada seorang daripada mereka terus membuat cakar di pipi Ali.
Ali: "ARGH!!" Jerit Ali. Syasya yang perasan terus mendekati Ali dan serang sekelilingi Ali. Syasya terus tarik Ali ke suatu tempat.
Di Rumah Viktor
Semua kejar Ali dan Syasya. Ali dan Syasya terus sorok di lorong dan mereka berlari terus ke hadapan. Syasya melihat sekeliling.
Syasya: "Huh! selamat" Kata Syasya. Syasya mendekati Ali.
Syasya: "Ali kau ok?" Kata Syasya dengan nada risau sambil memegamg pipi yang cedera. Ali angguk. Syasya senyum kecil. Sama juga Ali.
Syasya: "Ok.. rumah Viktor di depan jom!" Kata Syasya sambil pegang tangan Ali. Mereka terus lari masuk ke rumah Viktor.
THUM!
Syasya hempas pintu dengan kuat. Ali lihat di sekeliling...
Ali: "Ape yang.... ape dah jadi?" Kata Ali dengan nada takut. Di ruang tamu bersepah dan kaca² pecah. Ali jalan ke hadapan dengan pelahan.
Syasya: "Hati²" Kata Syasya. Mereka berjalan ke bilik Viktor dengan adanye bunyi kaca dipijak.
Di Bilik Viktor
Ali: "Nampaknye Viktor dapat larikan diri..." Kata Ali. Syasya baru sahaja nak buka mulut untuk berkata tiba²
Crak!
Bunyi seseorang pijak kaca di tingkat bawah. Ali dan Syasya terus terkejut.
Syasya: "Ali kau tunggu sini! biar aku pergi tengok!!" Kata Syasya. Ali angguk laju. Syasya terus turun ke bawah. Syasya pelahan² turun ke bawah dan...
Syasya: "Hah!?" Terkejut Syasya. Seperti ada seorang perempuan dengan pedang sedang halakan pedangnya ke hadapan Syasya.
???: "Eh!? maaf!" Kata dia. Dia cepat² halakan pedangnya ke arah lain.
Syasya: "Kau sape?" Kata Syasya dengan nada hairan.
???: "Nama aku Amalia.. panggil je aku Hyun" Kata Amalia. Syasya angguk tanda 'Ouh'
Syasya: "Name aku Syasya.. dan kawan aku kat atas adelah Ali" Kata Syasya. Amalia men'oo' sambil angguk.
Ali: "Syasya?" Kata Ali. Syasya dan Amalia paling ke arah Ali. Ali cepat² sorok di belakang Syasya.
Syasya: "Ali!.. ni Amalia" Kata Syasya sambil tunjuk pada Amalia. Amalia lambai pada Ali dengan senyuman.
Amalia: "Cepatlah kite kene pergi nampaknye tempat ni tak selamat" Kata Amalia dengan nada serius. Syasya angguk. Mereka terus lari ke suatu tempat.
Di Kedai Runcit
Syasya: "Kenape kite kat run--- !?!!" Terkejut Syasya dan Ali. Amalia sedang meletakkan kayu di pintu depan.
Amalia: "Sorry" Kata Amalia sambil mendekati Ali dan Syasya.
Syasya: "Takpe.. err Hyun kenape kite kat sini?" Kata Syasya dengan nada hairan. Ali angguk tanda 'setuju' dengan soalan Syasya.
Amalia: "Kite kene menyelinap sini dulu baru kite cari tempat selamat" Kata Amalia. Syasya dan Ali angguk tanda 'faham'
Ali: "Err.. Syasya aku lapar" Kata Ali sambil memegang perutnya.
Amalia: "Ali lapar? jom ikut aku" Kata Amalia. Ali dan Syasya ikut Amalia.
3 Minit Kemudian
Selepas makan mereka cari lantai yang selesa untuk tidur. Ali tidur di bahu Syasya. Syasya dan Amalia sedang berbual.
Syasya: "Berape umur kau?" Kata Syasya.
Amalia: "16, kau?" Kata Amalia membuatkan Syasya terkejut. Ouh tua rupanya -_-"
Syasya: "Err.. 13😅" Kata Syasya dengan kaku. Amalia ketawa pelahan.
Amalia: "Hmm.. agak dah" Kata Amalia. Syasya hanya pandang Amalia dengan pandangan hairan.
Syasya: "Kau... dari mane?" Kata Syasya. Amalia paling pada Syasya.
Amalia: "Ouh.. kat putrajaya aku datang sini sebab nak jumpe dengan BFF aku" Kata Amalia dengan senyuman kecil. Syasya men'oo' sambil angguk.
Syasya: "Mane kau dapat pedang t--- eh?" Kata Syasya. Ternyata Amalia sudah tido. Syasya hanya ketawa pelahan dan sandarkan kepalanya ke bahu Amalia.
???
???: "Boss! nampaknye Syasya dapat melarikan diri" Kata penolong. Bossnya senyum evil.
???: "Takpe... kite akan DAPAT bunuh die" Kata Boss.
???: "Baik tuan" Kata penolongnya dan terus keluar dari pejabat bossnya.
???: "Tuan! semua orang sudah pakai alat kawalan" Kata penolong kedua. Boss senyum evil.
???: "Bagus.. buat level dia hard!" Kata Boss. Penolong kedua angguk dan keluar dari pejabat sambil kata...
???: "Baik... Tuan Aqim"
Bersambung...
YOU ARE READING
Cinta Di Akedami S2
Action(Sambungan Dari Season 1) Cerita ini mengisahkan tentang balas dendam seseorang kepada Syasya. Dia mengumpul semua penjenayah dan penjahat. Kini mereka sudah mengawal bandar Cyberaya dan rakyat Cyberaya. Kini tinggal Ejen² Cybewira untuk menyelamatk...