Immediately

35 5 4
                                    

Trust me. U will love it. One Yang karang sendiri tapi bila One baca, One senyum sampai lenguh pipi2..hahahhaha.. enjoy it..

_____WaniOne_____

Meja di penjuru kedai menjadi pilihan Aaira, Lyana dan Sofia. Aaira duduk diikuti Lyana dan Sofia.

"Duduk sana la. Macam mana nak berbual nanti?" Pelik dengan Sofia dan Lyana yang sengaja tinggalkan tempat kosong di hadapan.

"shhhh." Lyana meletakkan jari di mulut tanda isyarat kepada Aaira supaya diam.
Seorang pelayan mendekati meja mereka.

"Cik bertiga nak makan apa?" Dengan senyuman manis pelayan itu bertanya. Macam nak pikat salah seorang daripada mereka bertiga pun ada. Mungkin kebiasaan pelayan tersebut untuk menghadiahkan senyuman kepada semua pelanggan.

"Sorry, jap lagi kitaorang order." Pelayan itu hanya mengangguk dan berlalu pergi setelah Sofia bersuara.

"Weh, kita datang sini nak makan. Bukan nak jadi model meja." Aaira tidak berpuas hati dengan jawapan Sofia tadi. Lyana menghantar isyarat mata kepada Sofia.

"Actually, aku nak jumpa kawan.but, diorang tak sampai lagi. Tak manis kan kalau kita order dulu. Apa pulak kata diorang nanti?" Lyana berpihak kepada Sofia. Aaira memandang Lyana dan Sofia silih berganti.

"Ok, so sekarang ni aku sorang je la tak tahu yang kita akan makan bersama orang lain selain kita bertiga?" Aaira meletakkan kedua tangannya atas meja.

"I think so." Sofia tersengih. Dah dapat agak reaksi Aaira. Bukan apa, kalau Aaira tahu yang kawan2 Lyana ni lelaki, pujuk la dengan coklat sebangkul pun memang Aaira takkan ikut.

"Lelaki ke perempuan?pukul berapa diorang sampai?" Aaira memeluk tubuh. Dah la lapar, kena tunggu orang pulak.

"Tu pun diorang." Ujar Sofia sambil melambai ke arah pintu. Lyana dan Aaira memandang ke arah pintu.

"Wait, what? Lelaki?" Dahi Aaira sudah berkerut seribu. Tiga lelaki pulak tu. Macam blind date la pulak.

Sofia dan Lyana tersengih ke arah Aaira. Dah dapat agak reaksi Aaira.

"You better think a reason to explain." Aaira menyandar dengan muka yang langsung tiada seri.amaran diberikan kepada Sofia dan Lyana.

"Sorry lambat." Zairi memohon maaf.

"Janji pukul berapa?" Soalan yang mendadak keluar daripada mulut Aaira.

"Aaira." Sofia menghadiahkan senyuman plastik kepada Aaira. Jujur betul makcik ni.

"kitaorang cari parking tadi." Malik memberi alasan mengapa mereka lambat. Ngeri jugak dengan pandangan Aaira.

"It's ok." Lyana memandang Aaira."Aaira, kenalkan ni Yusri. Malik dengan Zairi kau dah kenalkan?Yusri ni Aaira."

"Ok, boleh tak kita order sekarang?" Aaira memberi pendapat. Dah la lambat, ajak borak pulak.

"Ok, waiter."Sofia memanggil pelayan.

_____WaniOne_____

Aaira selesai makan lebih awal.seusai minum air, Aaira mengeluarkan duit.

"Weh, aku sakit perut ni. Nah duit,kalau aku lambat. Tolong bayarkan eh?" Aaira terus meninggalkan meja. Tahu sangat dengan taktik Sofia dengan Lyana. Nak keneng2 kan Aaira dengan Yusri la tu.

Mereka hanya berpadangan sesama sendiri.

"Macam mana plan kita?" Soal Malik. Jelas kegelisahan di wajahnya.

"Aku syak yang dia tahu plan korang." Ujar Yusri.yang lain memandang Yusri. Yusri hanya mengangkat bahu.

"Kau pun tahu ke plan ni?" Zairi menyoal Yusri dengan kerutan di dahi.

Collection Short StoriesWhere stories live. Discover now