Frusen stad

251 8 1
                                    

Jag heter Elsa, jag har en lillasyster som heter Anna det skiljer tre år mellan oss. Vi är prinsessorna i Arendal. Våra föräldrar är döda, de dog när de var på en kryssning. Alltså kungen o drottningen. Det är en sak som skiljer mig från alla andra, jag har magiska vinter krafter. Tro det eller ej men det är sant, jag kan förvandla hela Arendal till ett vinterland trots att det är mitt i sommarn. När jag och min syster var små så var vi uppe o lekte på natten jag råkade skjuta en is stråle i hennes huvud, nu har hon en vit slinga hade hon blivit träffad i hjärtat hade hon dött. Sedan det hände har jag varit inlåst i ett rum, Anna kommer int ihåg vad som hände hon vet inte om mina krafter. Men idag 8 år senare så ska jag få träffa min syster för idag är min stora dag, jag ska krönas till drottning. Mina krafter blir bara starkare o starkare men jag har handskar som döljer det. -Låt ingen se djupt inom dig, portar öppnas dörrar med. Säger jag för mig själv. I kröningsalen går allt bra, kören sjunger vackert o det är fint väder. Jag är nu Elsa Drottningen över Arendal. På efterfesten kramar jag o Anna varandra hårt, vi har ju ändå inte sätt varandra på 8 år. Anna går sen iväg o dansar med någon kille hon sa att hon träffat idag. När låten är slut kommer hon fram med killen. Det är då jag ser, det är Hans, han har velat haft vårt slott i åratal. -Jo Elsa vi undrar om vi får gifta oss? frågar Anna ivrigt.

Jag drar med mig Anna åt sidan och säger -Du kan inte gifta dig med honom, han gillar inte dig han gillar vårt slott! Då blir Anna arg. -DET ÄR ÄKTA KÄRLEK!

-Nej skriker jag argt tillbaka.

Musiken stannar o alla vänder blickarna mot oss. Jag börjar gå mot utgången, då Anna drar av mig min ena handske

-Varför har du alltid frysit mig ute?! du kan inte gömma dig längre Skriker hon.

-Anna det räcker! Svarar jag, och inte med mening råkar jag kasta iväg en stor is-stråle. Jag ser hur Anna välter om kull. Jag måste springa här ifrån tänker jag, när jag slår upp portarna så väntar över 100 personer utanför. Jag nuddar vid en fonten och den fryser genast till is. Jag springer ner mot hamnen, jag är förföljt av poliser o vakter. Det är såklart vatten på sjön men jag blundar och tar ett djupt andetag, sen tar jag ett stort steg ut på vattnet. jag har nu förvandlat sommar till vinter på några minuter.

Fruset landOù les histoires vivent. Découvrez maintenant