Tes tes tes
Hujan
Namja berambut silver bangun dri tidurnya. Dia mematikan suis air cond kerana terlalu sejuk.
Dia menuju ke arah tingkap dan melihat keadaan di luar. Masih hujan, lebat. Dia melihat pantulan dirinya di tingkap itu. Senyum kotak nya masih sama, tiada yang berubah.
Mungkin ada yang berubah. Suasana hatinya. Dia sangat merindukan suasana yang dulu. Namun sekarang sudah berbeza.
Taehyung munutup tingkap itu mengunakan tirai. Dia berjalan menuju keluar ke biliknya dan menuju ke bilik seseorang
Setelah dia masuk ke dalam bilik itu, terdengar suara mesin EKG. Seorang namja terbaring lemah dangan tangan di infus. Mukanya terlihat pucat, masih kacak walaupun di tutupi oleh mask oksigen di mulutnya.
Taehyung duduk di sebelah namja itu dan menggenggam erat tangannya yg terbebas dri infus.
"Hyung..." Lirih Taehyung
"Jebal, bangunlah. Hyung tak rindukan Tae ke?" Sendu Taehyung smbil menatap wajah hyungnya yg terbaring lemah di situ.
"Semuanya dah berubah hyung, diorang tak percaya dengan Tae. Disebabkan Tae hyung pun tak di perdulikan oleh mereka"
"Maafkan Tae hyung, hiks.. jebal bangun. Tae tak boleh berdiri sorang²"
Pertahanan Taehyung jatuh, dia menangis sejadi-jadinya smbil memeluk tangan hyungnya. Walaupun org dihadapannya ini bukan hyung kandungnya sendiri tetapi dia sudah menganggap org di hadapannya ini seperti hyungnya sendiri. Org di hadapannya ini sangat berarti buatnya. Dia tidak ingin kehilangan org yg dia sayang lagi setelah kehilangan ayahnya 4 tahun yg lalu.
Salah satu pengawal peribadi Taehyung sedang menunggu di luar. Pengawal peribadi itu membuka kan pintu kereta mewah milik Taehyung apabila melihat Taehyung mendekat ke arahnya.
"Kita akan pergi kemana Tuan Muda?"
"Kelas saya sebenarnya start pukul 11 pagi nanti" Taehyung pun melirik jam di tangannya, masih ada 2 jam sebelum kelasnya bermula
"Emmm kalau macam tu saya nak pergi tempat tu lah ahjussi" jawab Taehyung lagi
Seakan sudah faham, Lee ahjussi pun bergerak ke tampat yg Taehyung Maksdkan.
Terkadang Lee melirik ke Taehyung yg sedang termenung ke arah tingkap. Pasti penderitaan Taehyung sangat berat. Dulu Lee selalu melihat senyum kotak yg dimiliki oleh Taehyung tp skrg dia jarang sekali melihat senyumannya lagi. Dulu dia selalu bersama 6 org sahabatnya tetapi perlahan lahan sahabatnya pergi darinya.
Tolong ingatkan Lee bahawa salah sorang sahabatnya yg sudah di anggap menjadi keluarga Taehyung sndiri sedang terbaring lemah di rumah.
"Tuan muda okey ke? Tak nak cerita apa²?" Tanya Lee
"Aishh ahjussi Tae dah cakap jgn panggil Tae "Tuan muda" lagi, panggil Taehyung je
Lee terkekeh mendengar teguran dri Taehyung.
"Maaf maaf tu- ah Taehyung"
"Hemmm Tae nampak macam tak ok ke ahjussi?"
"Sedikit, ada yg difikirkan ke? Atau Tae masih memikirkan sahabat kamu lagi?"
"Hufh, Tae dah tak fikir pasal diorang, Tae skrg fikir pasal Seokjin hyung je. Kalau betullah diorang tu sahabat Tae patutnya dia lebih percaya dengan Taehyung dan tak tinggalkan Seokjin hyung dalam keadaan macam ni" pasrah Taehyung.
Lee tak sanggup menjawab sepatah pun, dia hanya melanjutkan perjalanan ke tempat tujuan Taehyung.
Lee parking car di tempat yg di sediakan. Taehyung pun turun dan menuju ke suatu tempat yg sangat dia rindui. Tempat dimana dia hampir ingin bunuh diri dengan mentenggelamkan diri di dalam dasar laut. Syukur ada Seokjin yg sempat menahannya waktu itu
Flashback >•
"Taehyung kau gila?!, Tae fikir dengan cara bunuh diri macam ni dapat selesaikan masalah?! Is not the way Taehyung ! Jangan bertindak macam org bodoh. Hyung sayang kan Tae, kalau ada masalah cerita dgn hyung, jangan buat tindakan macam ni boleh tak?!" Marah Seokjin setelah berjaya menahan Taehyung yg nekat lompat dri atas kira² lebih dri 5 meter dri laut
Taehyung hanya menundukkan kepalanya ke bawah, pasrah dgn emosi Seokjin saat ini.
Namjoon, Yoongi, Hoseok, Jimin dan Jungkook juga turut memarahi Taehyung tp Seokjin seperti tidak menerima dgn tindakan Taehyung tadi
Grepp
Taehyung merasakan ada tubuh yang nemeluk dirinya.
"Jangan buat macam tu lagi Taehyungie, hyung tau masalah Tae berat tp hiks . . ." Air mata Seokjin sudah tidak dapat di bendung lagi dan akhirnya menangis smbil memeluk erat Taehyung.
Taehyung terkekeh melihat hyung satunya ini menangis. Entah kenapa dia merasa di hargai saat ini.
"Tapi apa hyung?" Tanya Taehyung
Seokjin melepaskan pelukannya lalu berdiri menghadap ke enam sahabatnya itu.
"Seberat mana masalah korang, jangan pernah berifikir untuk saling meninggalkan. Kita sahabat bukan?" Kata Seokjin smbil mengusap air matanya
"Tenang hyung, kita tak akan tinggalkan hyung" kata Jungkook smbil merangkul bahu Seokjin
"Betul kata Jungkook, seburuk mana pun korang. Korang adalah sahabat aku paling aku syg" Sahut Jimin
"Hyung jangan risau, kitorang waras lagi tak macam Taehyung" Kata Namjoon
Taehyung yg merasa tersindir hanya tersipu malu. Hatinya menghangat melihat Seokjin kembali tersenyum. Baginya Seokjin adalah org paling terluka antara yg lain. Dia sering melihat Seokjin menangis di bilik sndiri. Seokjin yg selalu kita lihat yg sering ketawa dan mengeluarkan dad jokes nya hanyalah topeng semata mata. Nyatanya dia adalah seorang yg pendiam dan tertutup.
Seokjin yg merasa di perhati oleh Taehyung pun memandang ke arah Taehyung. Seokjin menaikkan kepalanya seperti seakan menanya "apa?"
Seokjin melihat bibir Taehyung mengatakan sesuatu, dia mengamatinya sgt serius lalu tersenyum.
"Jom makann, Yoongi hyung belanja!" Jerit Hoseok
Yoongi yg merasa jd korban hari ini hanya pasrah dan mengikuti kemahuan sahabatnya.
Flashback end •<
"Diorang tipu hyung, diorang skrg dah menjauh dri kita, janji diorang palsu" monolog Taehyung
TBC
So how far book baru? Okey tak? Tak nak bagi prologue nnti jalan cerita lari pulak hiks.
Jangan lupa vote tau !
YOU ARE READING
Memories | BTS
Fanfiction"kegelapan yang menghantuiku" "apakah aku boleh kembali?" ______________________________ "aku merindukan segalanya" "Tentang dirimu" "hyung kembalilah, Jebal" genre /: Sad ; Family ; Brothership Cast /: All member BTS [ Ranking ] ° #1 on Brothership...