02

116 13 7
                                    

Taehyung berjalan menuju ke kelasnya. Kini ia berada dalam bangku Sekolah Menengah.

Akhirnya Taehyung smpai ke kelasnya dan duduk di tempat duduknya. Dia menghadap ke arah tingkap dan memandang ke arah luar. Kebetulan tempat duduknya berada tepat di tepi tingkap.

Taehyung termenung jauh, entah apa yg di fikirkan skrg ni. Nothing was important. Walaupun samar², dia masih mendengar suara gelak ketawa seorang yg dia kenal dan pernah menjadi sahabatnya dulu.

Taehyung tak berani mahu memandangnya. Dia hanya mampu nerdiam diri dan memandang ke arah luar.

Taehyung tersenyum, akhirnya sahabatnya itu sudah lebih bahagia kan skrg? Skrg dia sudah boleh melupakan dirinya. Tidak lupa dgn Seokjin di rumah skrg. Apakah senyuman Taehyung senyuman kecewa atau bahagia?. Entah dirinya juga aneh.

"Jimin hyung !" Jerit seseorang di depan pintu kelasnya.

Walaupun namanya tidak di sebut, Taehyung melihat org yg berada di ambang pintu. Bohong kalau Taehyung tidak merindui suara itu. Org yg sering dia manjakan dulu.

Mata Taehyung dan org itu saling berpandangan agak lama. Taehyung tersedar lalu memalingkan arah kepalanya ke arah tempat lain lagi. Sama juga seperti org yg dia tatap tadi. Canggung rasanya.

"Eoh Jungkook wae?" Kata Jimin lalu mendekati Jungkook.

"Ah hyung, nnti balik dgn kookie tau"

"Lah tu je, ok ok tunggu aku kat depan macam biasa"

"Okey, jangan lupa tau hyung !"

"Yeeee, dah pegi kelas sana"

Jungkook mengangguk lalu pergi dri situ.

/Skip waktu rehat/

Taehyung duduk bersendirian, ah dia memang selalu bersendirian sejak 2 Tahun yg lalu. Semua yg dulu pernah jd sahabatnya dulu duduk semeja. Mereka bahagia, ah knp Taehyung merasa iri saat ini. Kalau lah Seokjin hyung ada mesti dia takkan biarkan Taehyung sndirian saat ini.

"Hai, dah makan ke?" Tanya seseorang

Taehyung terkejut lalu memandang org yg baru sahaja menegurnya tadi

"Oh Ken, aish igtkan siapa tadi"

"Boleh aku duduk sini?"

Taehyung mengangguk pertanda dia mengizinkan Ken duduk semeja dengannya.

"Still pandang diorang lagi?"

Taehyung diam, tidak menjawab malah melanjutkan makannya.

"Sorry" kata Ken

"Sorry? Untuk?" Tanya Taehyung heran

"Biarkan kau sendirian waktu Seokjin takde macam ni" jawab Ken

"Gweanchanha" Kata Taehyung smbil menujukkan box smile nya

"Sebenarnya sebelum kejadian tu berlaku, Seokjin dah agak diorang akan jauhkan kau..."

Taehyung berhenti melanjutkan makannya lalu memandang Ken.

"...waktu kau sibuk cari bantuan waktu tu, Seokjin pesan dkt aku untuk selalu temankan kau, dia seakan dah boleh agak kalau kau akan bersendirian" Sambung Ken

Taehyung kembali menangis setelah mendengar cerita Ken tadi.

"Aku salah, aku minta maaf sebab terlambat, aku terpaksa ikut eomma aku ke Busan. 2 tahun aku tinggalkan kau, maafkan aku Taehyung" Lanjut Ken lagi.

Taehyung tidak tahan lalu berlari meninggalkan Ken sndirian di kantin.

Ken turut bangun mencari keberadaan Taehyung.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 19, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Memories | BTSWhere stories live. Discover now