HARFLERİN OKUNUŞ KURALLARI:
1-) ㅂ(B) imcesinden sonra ㄴ(N) imcesi gelirse "b" imcesi "m" şeklinde okunur.2-) ㅈ(C) ve ㅊ(Ç) imcesi kelime sonunda "d" şeklinde okunur.
3-) ㄴ(N) imcesinden sonra "ㅇ(Ng)" eki gelirse "Ng" eki düşer.
4-) İki sesli imce yanyana gelmez. (Türkçe de de iki sesli imce yan yana gelmez.)
5-) Bir hecenin sonunda "ㄹ" ve bu heceden sonra ki hecenin başında yeniden "ㄹ" varsa ikisi de "l" şeklinde okunur.
6-) Bir hecenin sonunda ㄴ(N) varsa ve sonraki hece başında "ㄹ" varsa ikiside "l" şeklinde okunur.
7-) ㅅ(S) imcesinden sonra 이,야,여,요,유,의,예,위, 웨 ünlüleri gelirse "Ş" olarak okunur.
Not: ㅌ(T) imcesi hecenin altındaki son imce ise ve ardından 이 gelirse "Ç" olarak okunur.
+ ㅌ(T) imcesinden sonra ㅁ,ㄴ imceleri gelirse "N" olarak okunur.8-) Hece sonunda ㄱ(G),ㄷ(D),ㅂ(B) ünsüzlerinden biri varsa ve hece başında ㅎ(H) imcesi geliyorsa bu sesler G'den K'ye, D'den T'ye, B'den P'ye dönüşür.
9-) Hece sonunda ㄷ,ㅊ,ㅌ,ㅅ,ㅈ,ㅆ,ㅎ ünsüzlerinden sonra ünsüz bir imce gelirse "D" olarak okunur. Fakat sonra ki hecenin başı ünlü ise kendi sesi ile okunur.
10-) Hece sonunda ㅂ veya ㅍ varsa ve sonraki hece
ㅁ,ㄴ imcesi ile başlarsa bu imceleri "m" şeklinde okuruz.11-) Hece sonunda ㄱ,ㄲ,ㅋ imcelerinden biri varsa ve sonra ki hece ㄴ,ㅁ ile başlıyorsa ㄱ,ㄲ,ㅋ imceleri ㅇ(ng) şeklinde okunur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KORECE DİL BİLGİSİ
Non-FictionBurada paylaştığım dil bilgilerini insatgram da tr.btsbighit.army sayfasından bulabilirsiniz. 😍😍