H
A
P
P
YR
E
A
D
I
N
G----------------
Aksi kejar mengejar berlaku diantara seorang pemuda dan beberapa orang yang terlihat kesal akan sesuatu.
Menghiraukan ramainya orang yang berada di sana dan menghiraukan umpatan demi umpatan yang dilayangkan atas aksi mereka, mereka tetap juga berlari untuk mendapatkan pemuda tersebut.
Dengan nafas yang masih tidak beraturan pemuda tersebut masuk ke suatu lorong dan dengan lincahnya dia membuka jaket lalu mengambil topi yg berada di situ lalu memakainya dan keluar dari sana dengan santai
"ya! Cari sampai jumpa!" pengejar yang lain pun berpecah untuk mencari pemuda yang tadi sesuai perintah ketua mereka. Manakala si ketua hanya melimpasi pemuda tersebut yang sudah berganti pakaian dan memakai topi agar tidak dapat di dikenali.
Sampai saat si ketua masuk ke lorong yg dilalui oleh pemuda tadi.
"arghhhh" geramnya sehabis menjumpai jaket yang digunakan oleh si pemuda yang berada di tadi dikejarnya tersebut "ya topi merah berhenti!" pemuda yang memangnya dalam aksi penyamaran pun menoleh kebelakang dengan raut terkejut saat dia melihat pengejar tadi mengejarnya kembali. Aksi kejar mengejar pun terjadi lagi..°.°.°.
Seorang lelaki berusia 60an membuat sebuah passport yang palsu di kedainya yang merupakan tempat untuk menjual barangan antik.
"HAAA, HAA" seseorang yang dengan tiba-tibanya memasuki kedai tersebut dengan keadaan yang kepenatan dan bersembunyi di balik pintu kedai tersebut, kedatangan pemuda itu menyebabkan lelaki yang berusia 60an itu terkejut dan dengan tidak sengajanya melekatkan suatu salinan yang untuk dilekatkan di passport itu dengan tidak begitu kemas. Sebaik sahaja lelaki yang mengejar pemuda tersebut melewati kedai antik itu, si pemuda pun menghembuskan nafas dengan lega dan berdiri mendekati lelaki 60an tersebut.
"Haa hampir sahaja" kata pemuda itu sambil mengeluarkan dua buah jam tangan yang kelihatan mahal
"Begitu kau tertangkap semuanya akan berakhir" jelas lelaki 60an itu
"Mereka tidak akan melaporkannya juga kerana ini juga barang curian" ujar pemuda itu yang bernama taehyung itu dengan selambanya
"Tidak ada sedikitpun etika dalam bisnis" lelaki 60an itu berkata
"Tada- sambil menujukkan jam yang dicurinya tadi- satu untukmu, satu di antaranya adalah asli dan satunya lagi palsu" jelas taehyung
"ambil yang kanan" kata taehyung
"kanan?, bagus kau sangat baik"
"Aish, kalini aku akan menjadi anak yang baik dan memberikanmu yang asli, Nah" dengan begitu taehyung pun memberikan jam tangan yang asli kepada lelaki yang berusia 60an itu yang dapat kita ketahui bahawa lelaki ini ialah ayah kepada taehyung si pemuda tadi.
"Terserahmu lah" dengan begitupun lelaki tersebut mengambil jam yang ada di tangan kanan taehyung
"cukup bagus, walaupun ianya palsu" taehyung berkata sedemikian sambil memakai jam tangan tersebut
"Apa yang kau lakukan?" tanya taehyung
"sesuatu yang berkaitan dengan Jang Ddo Chil?"
___________
Sorry lambat update, mood tak mambantu hehehe
-I hope you enjoy reading this chapter
-13 January 2021🌸
YOU ARE READING
¶Misleading Plans
Acción•Terkadang manusia lebih menyeramkan dari benda halus, membunuh sesama manusia untuk mendapatkan keinginan tertentu dan kepuasan diri sendiri, tanpa memikirkan keadaan orang lain Jadi, bagaimana pula apabila si penipu ditipu oleh si penipu yang lain...