"Lyaa cepat sikit.. Jason dah lama tunggu kat bawah" kata anty Mal. "Ye ibu.. Kejap.. Lyaa nak betul kan tudung" balas Lyaa.
Selepas melakukan kemas an sedikit, Alyaa terus turun ke bawah untuk berjumpa dengan Jason. Kelihatan Jason tidak berkedip melihat Alyaa.
"kenapa awak pandang saya macam tu.. Tak lawa ke?" Jason hanya Tersenyum. "ish.. Tak ada lah.. Awak sentiasa nampak lawa.. Cuma hari ni terlebih cantik pulak.. Mungkin sebab awak pakai baju kurung yang saya beli kut.."
Alyaa Tersenyum senyum dengan kata kata Jason. "eh dia ni.. Sempat je nak puji.. Eh dah jomlah.. Nanti lambat pulak.." Alyaa menukar topik
°
"Apa ni.. Saya suruh buat proposal yang saya bagi.. Ni.. Apa yang awak bagi kat saya ni.. Belacan!?" tengking Nazim.
"Sa..saya minta maaf.. Saya akan buat semula.." kata pekerja itu tergagap gagap. " Tak payah.. Kalau macam ni lah kerja awak.. Saya terpaksa berhenti kan awak kerja.. Awak tak layak pegang jawatan sebagai PA saya" kata Nazim lagi.
" Tuan.. Saya merayu..jangan berhentikan saya kerja.. Saya ada adik beradik yang nak kene saya Sara.. Kalau saya tak kerja.. Saya nk bagi diorang makan apa?" rayu pekerja tersebut.
"awak merayu lah macam mana sekali pun.. Saya tetap tak akan ubah fikiran.. Kalau lah ada berjuta orang macam awak ni.. Habis bankrup.. Dah..pergi kemas barang awak.." kata Nazmi
Dengan wajah sendu pekerja itu keluar dari Bilik Nazmi.
Nazmi mengurut kepalanya. Pening di buatnya. Ni dah masuk PA yang ke 130. Lepas ni siapa pulak yang jadi mangsa.°°
" awak nak tengok cerita apa? " soal Jason." saya tak kisah.. Ikut awak lah.." kata Alyaa. " betul ni.. Okay.." kata Jason sambil Tersenyum.
"eh.. Jangan nak tengok cerita yang bukan bukan eh.." Alyaa memberi amaran. "lah tadi kata tak kisah.." usik Jason. "ish.. Dia ni kan.. Ketuk kepala tu baru tau.." marah Alyaa.
Selesai pembelian tiket Dan makanan, mereka menuju ke sebuah tempat duduk sambil menunggu lampu nombor manyala yang menandakan wayang sudah bermula.
Tiba tiba seorang wanita menyapa mereka berdua." Hai.. U Jason kan.. Ni I lah miranda.. Kita pernah jumpa waktu tu u tolong I dari kene ragut last week.. Tak kan u dh lupa?" kata miranda.
"ouh ya.. Tak sangka kita boleh jumpa kat sini.. Kecil betul KL ni.. Oh kenal kan.. My future wife Alyaa Redzuan.."
Alyaa bersalam salaman dengan Miranda. " ouh.. Untungnya u dapat wife macam dia.. Dah lah cantik sopan je.. Eh I nak kene pergi ni.. Nanti kesian boyfriend I tunggu kat luar.. OK see you later " kata Miranda Dan berlalu pergi.
" kenapa awak pandang dia macam tu sekali..?" soal Jason. " dia lawa sangat.. Nak di banding kan dengan saya.. " keluh Alyaa.
" mula lah tu insecure dia.. Awak lagi cantik dari Miranda tu.. Apa.. Ingat yang bertudung litup ni tak seksi ke.. Kalau awak nak tau yang bertudung litup ni lah.. Boleh buat lelaki cair.. " puji Jason.
" eh dia ni.. Suka betul usik orang.." kata Alyaa. "kenapa.. Tak boleh ke?" rajuk Jason. "tengok tu.. Saya cakap je.. Suka sangat over thinking" kata Alyaa
"ala baru nak manja..saya gurau je lah sayang.." kata Jason. Alyaa terdiam dengan panggilan Jason tadi. "aik diam pulak.. Suka lah tu orang panggil dia sayang.."
Usik Jason.Alyaa hanya Tersenyum.
°°°
" Tuan saya dah dapat kan list interview untuk jawatan PA yang Tuan Nak.. Tapi ada sorang ni bukan ciri ciri yang Tuan mahukan.." kata Nasha, PA Dato Mahmud.
" Dah tu.. Asal tak singkirkan je nama dia dari list tu.. Itu pun nak kene ajar ke?" kata Nazim tegas. " memang saya nak singkirkan nama dia.. Tapi Dato tak bagi.. Dato suruh Tuan interview dia jugak.." kata Nasha.
" apa masalah Papa ni.. Kenapa Dato nk saya interview dia jugak.. Special sangat ke perempuan tu..? " soal Nazim.
" saja.."
Baru sahaja Nasha ingin me buka mulut Dato Mahmud sudah berdiri di belakang Nasha. Nasha segera meminta diri untuk berlalu pergi.
Dato Mahmud memandang Nazim dengan pandangan yang tenang ." Pa.. Naz boleh cari PA naz sendiri.. Papa tak payah lah masuk campur.." kata Nazim kesal.
" Papa bukan nak masuk campur.. But believe me.. You will like her.. She's been in the top ten in every company in Malaysia.. You'll never regret it.." yakin Dato Mahmud.
" but pa.. Still.. Dia bukan ciri ciri wanita yang Naz nak.. Dia bertudung pa.. Naz nak yang.."
" Naz nak yang seksi.. Naz, ni bukan masalah fizikal.. But the kualiti.. Buang masa je ambik yang seksi seksa tu.. Kalau tak boleh buat kerja.. Ni dah ke berapa kali Naz pecat PA Naz..? " kata Dato Mahmud.
" Fine.. I'll follow your advice " Nazim memberi kata putus.