S1 PAKSAAN [Part 1]

16.4K 40 3
                                    

Di dalam kelas...

Alice duduk di meja berdekatan dengan tepi tingkap yang menghalakan ke arah bangunan yang lain. Alice mengeluarkan buku catatannya dan mula membuat persediaan jika guru di hadapan ingin memberi info berkenaan subjek berikut. Sementara guru tiada, Alice mula termenung menghadap di luar tingkap.

Alice P.O.V

Nama aku Alice. Aku berumur 9 tahun. Aku berpindah ke sekolah ini berpunca kerana ramai lelaki di sekolah lama sering mengusikku setiap kali guru tiada di dalam kelas.

Ya, aku cuba beberapa kali untuk berjumpa dengan guru tetapi apabila disoal pada 3 lelaki tersebut, mula tidak mengaku dan membuat wajah yang baik. Ibuku perasan dan mula menanyakan hal tersebut pada guru kelasku, namun sepertimana yang diperkatakan oleh 3 orang pembuli tersebut mereka hanya baik dan aku sengaja memperburukkan imej mereka.

Nasib ibuku masih mempercayaiku lalu memindahkanku ke sekolah lain. Aku tidak mempunyai ramai kawan kerana kebanyakannya mereka memperbodohkanku, mempergunakanku, mengambil kesempatanku dan mengatakanku. Kadang kala ramai pelajar perempuan di situ membenciku kerana aku mempunyai kulit yang cerah dan berambut berwarna merah.

Guruku juga membenciku kerana melanggar peraturan sekolah. Ibuku juga memarahi guruku tersebut dan memberiku memakai rambut palsu berwarna hitam kerana dia tidak suka akan mewarnakan rambut. Aku jujur, DNA aku lebih kepada ayahku.

Ayahku American, dia mempunyai keturunan berambut merah, bermata biru laut dan bibir merah jambu tetapi rambutnya lurus. Tidak seperti Ibuku yang mempunyai kulit putih kemerahan, berambut hitam kerinting, matanya berwarna hitam bercampur coklat dan bibirnya separuh coklat. Ibuku orang Melayu. Aku fasih dalam Bahasa Inggeriss dan juga Bahasa Melayu.

Aku tersentak saat seseorang menepuk bahuku. Aku memandang matanya dan tuan badannya duduk di sebelahku.

Aku: Yes?

???: Boleh tolong aku? Tolong perkenalkan diri kau?

Aku: Err...perlu ke?

???: Perlu. Lagipun aku nampak kau sorang je. Nak jadi kawan?

Aku memalingkan kerusiku menghadapnya.

Aku: Nama aku Alice Kayla Henry.

???: Binti?

Aku: I'm American and I'm not muslim but I still understand that.

???: You mean that you are not original Malay?!

Aku: Honestly you are so bad at english. That's okay, you can talk in malay. 'Cause I'm mix.

???: Nama aku Melissa Maisarah binti Shamsudin. Anyway, aku tak percaya aku kawan dengan kau... So actually parents kau...?

PAKSAAN [S1] 🔞🔞Where stories live. Discover now