9:00 pagi
Alice, Zufran, Sofia, Sufian, Harith dan Amir masuk ke dalam sebuah mall. Mereka telah mengambil masa yang sedikit lama sewaktu sesi sarapan.
Alice: Sofia nak beli apa? Akak belanja.
Zufran: Baiknya akak Sofia. Alice, belanja aku sekali boleh?
Alice menggeleng. Zufran membuat muka seposennya tetapi Alice tetap tidak mahu menghabiskan duitnya kepada Zufran.
Sofia: Akak...belanjalah Abang Zufran... Kesian dia,kak.
Sofia merayu kepada kakaknya sedangkan Zufran, Harith, Amir dan Sufian hampir ternganga melihat Sofia merayu kepada kakaknya.
Alice: Haish...yelah... Kau nak apa?
Zufran: Betul ke ni?
Harith, Amir dan Sufian: Weh, nak jugak.
Alice menggeleng.
Alice: Weh...kalau aku yang kena belanja, habis pokai ah aku...
Mereka bertiga mula merayu kepada Sofia supaya memujuk Alice sepertimana yang dibuatnya sebentar tadi. Namun, mereka tidak dapat.
Zufran menjadi gembira kerana dia merupakan seorang lelaki yang bertuah yang dibelanja oleh lelaki yang dicintainya walaupun gadis itu tidak mengetahui tentang perasaannya.
Zufran membawa Alice ke sebuah kedai dimana ia ditempatkan di tingkat 5.
Sofia: Wah, nanti Sofia pujuk lagi Kak Alice untuk belanja Abang Zufran tau.
Alice: Kenapa pula?
Sofia: Abang Zufran datang ke tempat mainan. Mestilah Sofia nak pujuk lagi.
Harith: Kau still macam budak-budak, Zu. Bila kau nak berubah?
Zufran: Suka hati akulah. Tenhok budak ni pun dah suka aku. Heheee...
Alice: Bangga beliau.
Alice berjalan ke kaunter coin lalu memberi wang yang bernilai RM50. Selepas coin itu bertukar tangan, Alice mula membahagikan coin itu dengan adil. Setiap seorang mendapat 5 coin.
Alice: Okay, sekarang korang boleh main apa-apa. Main ikut kehendak hati korang dengan syarat korang mesti puas.
Mereka mengangguk dan mula berpisah. Sofia menarik tangan Alice untuk menemaninya untuk bermain. Sedang Alice mengajar Sofia bermain, Zufran datang dari belakang lalu tangannya tersentuh kulit gadis itu membuatkan Alice terperanjat.
Ketika itu juga Zufran melatah.
Alice: Weh, kenapa buat macam tu?
Zufran: Manalah aku tahu! Tangan aku tersentuh kulit kau lepas tu kau menjerit terkejut buat aku lagi melatah ah.
Sofia ketawa saat terdengar Zufran melatah sebentar tadi. Alice perasan bahawa Zufran kerap mengikutinya tanpa bermain dengan rakannya.
Alice: Kau tak main ke? Aku tengok kat tangan kau ada lagi coin tu.
Zufran: Aku nak main dengan kau.
Alice: Kejap, aku nak kena ajar Sofia main.
Selesai sahaja Sofia bermain, Zufran membawa Alice ke sebuah permainan.
Alice: Race? I'm not good at race.
Zufran: It's okay, ni motor race, macam motor kawasaki tu. Boleh la...
YOU ARE READING
PAKSAAN [S1] 🔞🔞
De TodoSeorang gadis yang telah diperkosa oleh ayah tirinya lalu keluarganya dibunuh setelah diperkosakan oleh rakan ayah tirinya. Gadis tersebut disangkakan mati tapi ia mendapat peluang untuk meneruskan kehidupannya dengan penuh rasa dendam. Kini dia dap...