Part 1

12 4 7
                                    

Sara P . O . V

"Hm... nampak indah je pemandangan kt kampung ni, tapi... knp mama suruh aku pindah sini? Mama ada kerja ke kt bandar tu? Haih... mungkin ada hal yg mama nk urus kan kot..."

"Sara, dah sampai", kata mama.

"Ouh, okok..."

Mama, "ambil beg dan masuk dlm rumah tu... bgi salam nnti nenek kamu jawb la"

"Ok.."

Aku ambil beg baju aku dan masuk ke dlm rumah yg kecil itu.. lalu nenekku trus sambut ku... mama pula, pergi begitu saja...

"Nenek, ini ke rumah nenek?", tanya ku.

"Aah, kamu boleh tidur di bilik di atas", kata nenek.

Satu perkara saja yg dpt ku fikir kan pada saat itu... rumah yg kotor, buruk, dan teruk. Tpi... apa yg blh ku lakukan? Duduk je la... mama kata sebulan je  aku tinggal di situ... aku hanya perlu bertahan saje...

Malam itu sangat gelap, hanya ada cahaya lilin dan yg lain hanya kegelapan...

Sara P . O . V

"Knp mama sanggup hanta aku duduk kt tempat yg macm ni?! Hisk!! Benci nyeeeee, kalau lah aku tahu, dh lama aku sanggup tinggal kt rumah aku sorg²"

"Sara... nek nk pergi tidur dulu ye..."

*Knp la org tua ni sebok nk cakp dengn aku...? Buat semak je! Pergi je la tidur.. ingt aku peduli ke?* "hm.."

Aku benci kan keadaan di kampung ni!! Dh la tak de isyarat untuk aku call mama... susah la macm niii

Keesokan pagi nya... aku keluar untuk dpt kan udara segar kemudian aku berjumpa dengan seorg lelaki.

"Eh? Kau ni sape? Baru dtg ke kg ni? Sbb sebelum ni x pernah nampak pon", kata lelaki itu.

"Kau tak payah sebok la... suka hati aku la nk dtg kg ni ke tak"

"Garang nye... aku tny je"

"🙄🙄🙄"

Itu saja yg ku balas pada lelaki itu... petang itu, lelaki itu dtg ke rumah nenekku kerana ingin memberikan makanan sedikit, dan dia memandang ku dan aku menadang dia.

"Nek, itu cucu nenek ke? Knp sebelum ni tak pernah nampak?", kata lelaki itu.

"Iyee... tu cucu nenek, dia dri bandar... ibu dia ada hal jadi dia hanta la ke sini"

"Ooo, patut la macm sombong je tengok", kata lelaki itu.

Aku dtg menghampiri nenek ku dan lelaki itu dan berkata, "kalau kau nk mengumpat aku... cakp la depn², apa ce cakp belakang org?"

"Eh, mana ada... sorry la, aku gurau je...

Bersambung...

Kehidupan Baru kuWhere stories live. Discover now