Mawar
"Kau boleh baca fikiran aku kan?"soal aku.
Walaupun kedengaran tak logik dan mirip filem kegemaran aku, X-Men. Aku tak sangka benda ni wujud.
Aku dapat rasa yang Haiqal boleh baca fikiran aku melalui pandangan mata aku setiap kali aku pandang tepat pada mata hitam Haiqal.
"Memang kau patut dah tahu sebab aku dah berkomunikasi dengan kau melalui minda kau tadi"
"Cerita ni patut jadi clishe tapi kenapa kau tiba-tiba ada power psikik pulak ni?"
Makin banyak tanya, aku dapat rasa Haiqal makin annoying. Lantaklah, janji aku dapat tahu apa yang aku nak tahu.
"Aku lain daripada yang lain.Aku dilahirkan dengan kelebihan ni. Ramai tak tahu selain ayah aku dan kau sendiri"
"Mak kau?"
"Dia tak boleh tahu"
"Kenapa?"
"Mawar, ada benda lagi penting kita patut bincang"
"About what?"
"Pasal wedding kita. Aku tahu semua berlaku terlalu cepat pada kau tapi aku terpaksa"
"Explain"
"Aku takkan kahwin dengan Jue. Perempuan tu kaki kikis"
"Then, kau ingat aku baik sangat?"
"Aku kenal kau sejak form 2. Dari luaran kau, aku dapat tahu kau baik. Walaupun aku pernah cuba curi-curi baca fikiran kau untuk kenal kau lebih mendalam tapi.. kau tak pernah nak pandang tepat pada mata aku"
"Aku malu"
"Then, aku tak sangka gadis pemalu dulu dah jadi mulut becok"
"NO, IM NOT!"
"Kau suka aku"
"Sekarang tak"
"Takkan hanya sebab tu kau benci kat aku sangat-sangat"
"Yes, absolutely"
"Aku minta maaf"
"hm"
Dia diam. Aku diam. Aku hanya pandang kolam ikan di hadapan aku. Haiqal ada kuasa psikik? nonsense.
"Kenapa kau terima nak kahwin dengan aku?"soal Haiqal selepas agak lama kami diam.
"Sejak bila aku terima? aku terpaksa"
"Why? sebab mak aku ke?"
"Salah satu sebab. Antara sebab lain, aku tertarik dengan kelebihan kau"
"Kau tak benci bila dapat tahu aku tak normal macam manusia lain?"
"Kenapa pulak? kau monster ke?"
"Mawar. I'm serious"
"Tak, aku tak benci kau. Aku lebih tertarik nak tau pasal kau. Kelebihan kau dan apa yang kau boleh buat dengan kelebihan kau"
Haiqal diam beberapa saat .
"Kalau aku tau, aku takkan buat apa yang aku buat kat kau dulu sampai kau tak suka kat aku" ujarnya agak perlahan.
"What?" soal aku . Kurang jelas .
"Nothing"
Tapi aku dengar apa yang Haiqal cakap. Apa maksud dia?
Khairul
Dah beberapa minit aku tunggu dekat depan pintu masuk Mall tapi Mawar tak muncul-muncul.
Takkan aku nak patah balik kat tempat parking? jauh kot.
Aku nak call, tapi paling bangang aku punya phone tertinggal dalam kereta. Nasib baik aku tak tertinggal wallet dalam kereta. Kalau tak macam mana aku nak makan.
Risau juga kalau apa-apa jadi kat Mawar. Aku sedapkan hati aku dengan beranggapan yang mawar pergi tandas. Better aku makan dulu. Mungkin beberapa minit nanti Mawar sampai.
Dah setengah jam, makanan aku pun dah habis ditelan. Mawar tetap tak muncul-muncul. Aku dapat rasa sesuatu telah jadi pada Mawar.
Aku kena cari Mawar.
YOU ARE READING
voice | haiqal ayden .
Fantasy𝘄𝗮𝗿𝗻𝗶𝗻𝗴 ! mistunderstanding pov . " berhenti bercakap dalam kepala aku , aku tak suka " - mawar . " kalau aku taknak ? " - haiqal . gadis buta dan lelaki berkuasa psikik . ©urteeha .