Mawar
Jam penggera berbunyi nyaring membuatkan aku terjaga. Aku tilik angka pada phone. Pukul 6:00 pagi.
Aku segera masuk ke dalam bilik air dan mula ambil wuduk.
Selesai solat, dengan masih bertelekung aku terbaring di atas katil. Aku pandang syiling yang bercorak bunga. Memang aku saja decorate corak bunga sebab aku antara manusia yang obses dengan estetik.
Pasal semalam, aku harap Haiqal tak syak apa-apa. Yes, aku penghidap masalah komunikasi yang agak teruk. Sukar nak berkomunikasi dengan manusia lain. Setiap kali aku cuba, aku nampak kekok.Bila aku rasa pandangan diorang terhadap aku agak menjengkelkan, aku akan gelabah dan mula sesak nafas.
Ye, aku tahu aku pelik. Aku habiskan duit gaji aku cuma nak dapatkan rawatan untuk penyakit aku.Aku tak suka dipanggil penyakit sebenarnya, aku lebih suka panggil ia sebagai kebodohan diri sendiri.
Aku boleh saja selesaikan masalah ni sendiri tapi aku terlalu takut pandangan orang lain tentang aku.
'Dia ni merepek apa?'
'aku tak suka dia'
'kenapa dia macam ni?'
Aku dapat rasa diorang mengumpat aku dalam hati. Aku tak suka benda tu. Aku tak tahu kenapa aku macam ni. Aku pelik.
Aku ingat aku dah sihat tapi bila diungkit pasal kisah silam aku jadi gelabah. Insecure?
Ting!
Phone tepi bantal dicapai. Mesej dari Haiqal.
Haiqal
kau okay? semalam tak sempat nak jumpa kau sebelum balik sebab mak kau kata kau dah tidur.Aku malas nak balas. Aku takde mood. Mama dan mak haiqal dah tetapkan tarikh nikah. Hujung bulan ni. Kalau ikut pengiraan, ada lagi 2 minggu.
Apa aku buat ni? cukup bersedia ke aku nak bina rumah tangga pada umur aku 25 tahun? dengan dia pulak tu?
Ting!
Haiqal
wah, berani kau bagi bluetick kat aku?Mamat ni. Tak sangka dia boleh jadi annoying macam ni?
Haiqal
Kau nak buat apa dekat aku? baca fikiran aku melalui online?
kau fikir aku tak boleh buat?
Serta merta aku matikan phone. Gila, biar betul? Takkanlah sekuat tu power dia?
Ting!
should I or should I not?
Haiqal
aku tipuHaiqal
pysco
No im not
Jangan kacau aku, aku nak tenagkan diri
takut pasal wedding kita?
Kau ingat benda tu aja dalam kepala aku?
Iye, aku dapat tahu kau ada masalah lain
berhenti baca fikiran aku, atau kau terima padahnya
Takutnya
Aku nak keluar dengan Khairul hari ni untuk hilangkan stress. Jangan ganggu aku. MAMAT PYSCO :P
Aku tekan butang hidupkan agak lama. Aku matikan terus phone aku. Aku rimas dengan Haiqal. Kenapa dia mula menyibuk dalam hidup aku?
Patut ke aku batalkan wedding tu. But, aku takut aku yang rugi.
Haiqal
Mawarr
Aku nak keluar dengan Khairul hari ni untuk hilangkan stress. Jangan ganggu aku. MAMAT PYSCO :PSelamba aja nak keluar dengan lelaki lain sedangkan dia tunang orang? nasib baik Khairul tu just cousin buat apa aku nak risau.
But, cousin tetap boleh kahwin kan? No, aku takkan benarkan!
Aku cuba call tapi masuk dalam kotak suara. Licik betul perempuan ni.
Kalau aku boleh masuk dalam minda dia dalam jarak jauh kan mudah tapi aku tak boleh. Semua ada hadnya.
Aku menyumbat telinga aku dengan ipod. Lagu dari playlist favorite aku mainkan secara rawak. Aku melayan lagu sambil menutup mata.
Kadang aku tertanya, kenapa aku diberikan kelebihan ni. Pada aku, takda yang istimewa. Cuma hati kena kental. Manusia lebih suka berpura-pura. Bila kau dapat baca fikiran dia, kau akan tahu dia jujur atau tak dengan kau.
Macam Juelia. Aku dapat baca apa yang dia rancangankan selepas kahwin dengan aku. Juelia licik, aku tak percaya dia boleh ada plan jahat macam tu sekali.
Mawar pulak, aku susah nak baca fikiran dia sebab dia jarang tengok mata aku. Bila dia tengok, aku tak dapat baca fikiran dia dengan banyak. Macam ada sesuatu menghalang. Bila aku sentuh dia pun, tetap sama.
Aku boleh tahu apa yang difikirkan seseorang, apa yang dia cakap dalam hati, memori dia sehari yang lepas dan berkomunikasi di dalam fikiran mereka. Kinda sick huh?
Paling aku tak suka, bila aku terlalu teroka minda seseorang. Aku akan mudah penat. Mata hitam aku semakin memudar dan akhirnya aku pengsan. Macam cerita naruto kan? Haha
Aku pernah buat dekat arwah mama aku. Yes, mak aku yang sekarang cuma mak tiri aku.
Mak kandung aku terlalu berahsia. Aku takda pilihan lain selain cari maklumat sendiri. Bila aku sentuh tangan mak kandung aku, baru aku tahu dia sedang menghidap penyakit. Kanser hati.
Lepastu aku terus pengsan. Hati aku sakit bila mak dan ayah rahsiakan benda penting daripada aku.
YOU ARE READING
voice | haiqal ayden .
Fantasy𝘄𝗮𝗿𝗻𝗶𝗻𝗴 ! mistunderstanding pov . " berhenti bercakap dalam kepala aku , aku tak suka " - mawar . " kalau aku taknak ? " - haiqal . gadis buta dan lelaki berkuasa psikik . ©urteeha .