DEAR WRITERS,
I CREATED THIS PLACE AS MY WAY OF PAYING IT FORWARD. I HAVE BEEN IN THE INDUSTRY FOR MANY YEARS NOW, SINCE 2004, AND I AM STILL HERE. I THINK I HAVE SOMETHING TO CONTRIBUTE TO MANY ASPIRING ROMANCE WRITERS HERE IN WATTPAD, TO THE ONES WHO REALLY WANT TO MAKE A NAME IN THE INDUSTRY. YES, THERE IS A WAY BUT THERE'S NO SHORTCUT TO IT. WELL, IF YOU WILL LISTEN TO THE THINGS I SAY HERE AND ADD THEM TO THE GROWING ARSENAL OF WRITING WEAPONS YOU'VE ACCUMULATED FROM OTHER EXPERIENCED AUTHORS, GOOD FOR YOU. YOU WILL MOST LIKELY BECOME A WRITER WHOSE BOOKS READERS ANTICIPATE NOT ONLY HERE IN WATTPAD (FREE READS) BUT IN THE MARKETPLACE (SOLD READS), AS WELL.
I DO NOT CLAIM TO KNOW ALL NOR DO I CLAIM THAT EVERYTHING I SAY HERE WILL WORK FOR EVERY WRITER. ALL THE THINGS YOU WILL READ HERE ARE BASED ON MY PERSONAL EXPERIENCES AS A ROMANCE AUTHOR, EDITOR AND PUBLISHER OF ROMANCE PAPERBACKS AND E-BOOKS. THIS IS A FREE ENDEAVOR, SO IF YOU DO NOT AGREE WITH SOME OF THE THINGS I SAY HERE, YOU'RE WELCOME TO DISCUSS IT WITH ME OBJECTIVELY. I THIRST FOR NEW KNOWLEDGE:) LET'S RESPECT EACH OTHER. AFTER ALL, WE MEAN WELL, RIGHT? I WILL ONLY WELCOME AND ANSWER INQUIRIES REGARDING WRITING AND PUBLISHING. KINDLY PLACE YOUR QUERIES IN THE COMMENTS SECTIONS UNDER EACH ARTICLE.
Magtatagalog ako.:) Pasintabi sa mga ingglisera diyan.
Halos dalawang linggo pa lang akong aktibo dito sa Watty pero may mga nagre-request ng magpabasa ng mga akda nila sa akin o kaya'y magpa-evaluate. Hindi ko naman alam paano mag-respond kasi writer account ko naman ito at hindi website ng Love Match, ang aking publikasyon. Ganunpaman, ayokong sayangin ang pagkakataong kayo'y lumapit sa akin upang humingi ng aking opinyon o payo. Ipagpaumanhin ninyo na sa ngayon ay hindi ko pa magawang mag-evaluate ng mga akda dahil sa kakulangan ng oras, pero hahanapan ko 'yan ng panahon sa susunod na mga buwan.
Sa ngayon, ang aking magagawa ay magbigay ng mga writing tips sa inyo kung paano ninyo ma-improve ang inyong pagsusulat. Para sa akin, ito ang pinakaimportante para sa isang aspiring writer, ang mapabuti ang kanyang pagsusulat. Sabi nga nila, first impressions last. Ibig sabihin, huwag kayong magsumite sa isang publisher na hindi maayos ang inyong mga trabaho. Parang interview din 'yan kapag nag-a-apply ng trabaho. Kailangang presentable ang inyong mga akda. Sayang naman kung sa reject pile ang punta niyan pagbuklat pa lang ng unang pahina. Merong ganun, maniwala kayo.:)
Kaya, subaybayan ninyo ang aking mga articles dito. Iyon ang mga naging pamamaraan at pamantayan ko upang magtagal nang ganito sa industriya. Sana matutunan din ninyo. Pandagdag sa kaalaman.:)
So, see you in the next pages.
BINABASA MO ANG
BE AN EFFECTIVE ROMANCE WRITER
RandomTHIS WORK IS EXPRESSED IN A MIXTURE OF ENGLISH AND FILIPINO. LEARN HOW TO BE AN EFFECTIVE ROMANCE WRITER, HOW TO PRESENT YOUR WORKS T0 PUBLISHERS. HOW TO PUT YOUR MARK IN THE INDUSTRY. HOW TO BE AN UNFORGETTABLE AUTHOR. WELL, HOW TO BE A BEST-SELLI...