Brisingr

74 14 4
                                    

A nakonec - Brisingr - oheň. Nejznámější z mečů dračích Jezdců. Jak bylo psáno v předchozích kapitolách,
když Eragonovi sebral Murtagh Zar'roc, Eragon neměl pořádný meč . Když prosil kovářku Rhunön, aby mu ukovala meč , odmítla ze dvou důvodů: ,,Protože nemám kov , který potřebuji!
Nemyslíte si přeci, že jsem ukovala meče Jezdců z obyčejné oceli? To tedy ne! Kdysi dávno, když jsem se potulovala po Du Weldenvarden, jsem náhodou narazila na úlomky meteoru, který spadl na zem . Obsahovaly jinou rudu, než s jakou jsem kdy pracovala, a tak jsem se s ní vrátila do kovárny a zjistila jsem, že je pružnější a tvrdší než jakákoliv ocel , se kterou jsem kdy pracovala. Pojmenovala jsem ho zářocel, kvůli jeho nezvyklému třpytu. Z tohoto kovu jsem kovala meče Jezdců, avšak zářocel už nemám, dlouho jsem ji hledala , ale nenašla jsem ji ".
( Brisingr, zkráceno)

Druhý důvod byl ten, že se kvůli tomu , co se stalo z Galbatorixe a Křivopřísežníků, zapřísáhla, že už nikdy nevyrobí meč Jezdce.

Eragon nakonec, díky radě kočkodlaka Solembuma, našel zářocel u kořenů stromu Menoa.

Nakonec Rhunön přesvědčil, a tak vznikl Brisingr.

Čepel byla zakrytá lesklou pochvou ve stejně tmavomodré barvě jako šupiny na Safiřině hřbetě. Barva nebyla úplně jednolitá, připomínala skvrnité světlo na dně průzračného jezírka. Konec pochvy pokrýval kousek kalené zářoceli vytepaný do tvaru listu, zatímco kolem ústí pochvy byl prstenec zdobený motivy vinné révy. Zahnutá záštita byla také vyrobená z kalené oceli, stejně jako čtyři žebra, ve kterých byl zasazený obrovský safír tvořící hlavici jílce. Jednapůlruční rukojeť byla vyrobená z tvrdého černého dřeva.

Zajímavostí meče je ta, že když Eragon vyslovil Brisingr - bez ohledu na to, jestli chtěl použít kouzlo nebo ne - čepel meče vzplála.

Meče Dračích Jezdců Kde žijí příběhy. Začni objevovat