prolog

38 4 3
                                    

Jam menunjukkan pukul 12 malam.Pintu utama dikuak perlahan-lahan tanpa mengeluarkan bunyi.  Sesorang gadis berhoodie hitam mula melangkah masuk ke dalam rumah agam tersebut. Pintu ditutup perlahan-lahan tanpa mengeluarkan bunyi. Baru sahaja hendak ke tangga tiba

Klak!

Gadis itu mengeluh perlahan. Dia sudah tahu apa akan jadi lepas ni.

"Baru reti nak balik?" Suara garau menyapa nya dari ruang tamu. Gadis itu mula berpaling melihat lelaki itu.

"Papa tanya ni.baru reti nak balik?"Dato airon  mengeraskan sedikit suara nya. Perempuan itu mengeluh

"Ha'ah tuan.baru balik."jawap nya spotan. Dato airon merengus geram.

"Kamu pergi mana?!kamu tu anak dara! Kalau kamu tu teruna tak apa! Kamu tu belum sampai 20 tahun lagi..umur kamu tu baru je 14 tahun!"marah Dato Airon. Isteri nya pula sudah mengosok lengan suaminya supaya bertenang.

"Abang..dah lah tu...sha..pergi naik atas.."ujar Datin Hasnah dengan lembut. Suami nya pula sedang mengurut pelipisnya

"Kat kedai kak min. Sha lepak ngan kawan dekat kedai biasa pa"

"Tipu, dia lepak dekat kelab mama"pintas seseorang dari tangga. Dato Airon sudah terkejut.

"Apa?"

"Anak dara bongsu papa ni pergi lepak dekat kelab papa. Nat nampak dengan mata nat sendiri..papa,mama"ujar perempuan itu lagi dengan bersungguh-sungguh.

"Jangan nak reka cerita lah Nat"aiden turun dari tangga satu persatu.

"Nat ada bukti"senyuman sinis terukir dibibir nya. Beberapa keping gambar dicampak atas meja. Dato Airon dan Datij Hasnah cepat-cepat melihat gambar tersebut.

"Nik Shalyn hazwany!apa semua ni?!papa tak ajar anak papa macam ni!"dengan amarah yang tinggi Beberapa keping gambar dilempar pada muka Nik shalyn.

"Sha tak masuk kat dalam..sha pergi lepak dekat  kedai kak min. Tempat biasa papa. Gambar tu gambar edit je papa"terang Nik shalyn tenang.

"Mana ada papa! Tu bukan edit pa!Nat ikut dia dari belakang pa!"bentak Natty. Dato Airon terus menampar pipi Nik Shalyn. Terteleng muka Nik shalyn

"Papa!"

"Ya Allah!abang!"Datin Hasnah terus meluru ke arah anak bongsunya.

"Sha..kamu tak apa-apa?..abang..kita kan boleh bincang semua ni elok-elok  abang..tak perlu lah sampai tampar anak kita."jelas Datin Hasnah dengan lembut tetapi di dalam suara nya terselit tegas.

"Buat apa nak bincang. Sedangkan terang lagikan bersuloh!"Dato Airon cuba menenangkan amarahnya. Natty tersenyum sinis.

"Papa..papa tahu tak yang anak papa ni pergi kelab lepastu bercium dalam tandas..euww...jik tahu tak pa"Natty cuba mengapi-apikan Papanya

""Kau dengar sini!mulai hari ini kau Nik Shaly Hazwany bukan lagi anak aku!!aku taknak ada anak macam kau ni!!kau boleh berambus dari rumah ni!!aku taknaj tengok lagi muka kau!!berambus!!"terkedu Nik Shalyn apabila Dato Airon berkata begitu. Betapa kecewanya Nik Shalyn apabila ayah kandungnya berkata begitu.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 20, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

black hoddie girlWhere stories live. Discover now