bab 3

1.2K 28 18
                                    

Aku pun duduk sebelah ibuku dan papaku .

"Apa yg ibu nk bincangkan dengam sarah . "

"Kami dah sebulat suara nk kahwin kan kamu dengan ank kawan papa . "

" WHAT ?!!!"

" papa  are you joking ."

"No .I'm not joking sarah. Keputusan papa muktamad. I will give you a time . "

Dengan perasaan marah  ,kecewa , sedih aku pun berlari menuju ke bilik ku.

S
K
I
P

W
A
K
T
U

M
A
K
A
N

M
A
L
A
M

Di meja makan itu . Kami hanya diam je . Hanya ada bunyi sudu garfu yg berbunyi .

Tanpa menghilangkan rasa kekok papa pun bersuara .

"Ehemm... Sarah kamu dah buat keputusan ke ? "

Aku hanya diam dan membiarkan soalan papa ku itu dibawa angin .

" please Sarah . Papa tk mintak banyak pun . Papa just nk kamu kahwin dengan dia tu je . Papa tk pernah mintak apa - apa dari kamu. Papa just nk mintak sekali ni je . Kamu dengar cakap papa . Kahwin dengan ank kawan papa . That's all . " rayu papa ku.

"Papa please give me a time . I need to think about my future after I married him . Please give me a time. " kata ku dan terus masuk ke dalam bilik .

Aku termenung melihat keindahan ciptaan Allah S.W.T di waktu malam . Aku mengambil keputusan untuk membuat solat istikharah .

S
K
I
P

W
A
K
T
U

P
E
R
G
I

S
E
K
O
L
A
H

Aku duduk di meja makan untuk bersarapan . Kami hanya senyap sahaja

Aku pun bergerak ke sekolah .

Di dalam aku hanya diam dan langsung tidak memberi perhatian tentang apa yang cikgu ajar . Aku hanya memikirkan perlu atau tak .

Sampainya di waktu rehat Anis terus bertanya ke arah aku .

"Weh knp doh ka . Mcm ade masalah je . Share la sikit . "

"Hmm . Aku tk tahu la weh . Aku jadi confuse tak tahu nk terima or tak . "

"Knp , ape yg ka fikir ."

"Macam gini , semalam aku balik sekolah dengan happy nya pastu tibe ii mak aku panggil aku nk bincang something . Aku pun duduk je lah . Pastu dorang kate dorang nk aku kahwin dengan ank kawan papa ........

"Weh srs la . Tapi kan aq rase better kalau ka terima je kot . Yelah dorang tk pernah mintak ape ii pon dari ka . Dorang just minrak ni sekali je.

Hmmmm

B
A
L
I
K

R
U
M
A
H

Sesampainya di rumah aku terus masuk ke dalam bilik ku untuk membersihkan diri .

Aku turun ke meja makan untuk makan tengah hari .

Diam
Diam
Diam

Aku pon bersuara .

" yana setuju . Untuk kahwin dengan ank kwn papa . Kata ku .

Tersedak mama dan papa ku

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 19, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Musuhku Husbandku Where stories live. Discover now