Perempuan itu pun keluar dari kapal angkasanya itu dan menyapa mereka
???: Selamat pagi laksamana tarung dan komandan kokoci, hai semua..(melakukan hormat tapops kepada L.tarung dan K.kokoci setelah itu melambai kepada boboiboy dan yang lainnya yang berada di belakang k.kokoci. Mereka pun hanya melambai balik)
L.tarung: Selamat datang di tapops, sila kamu perkenalkan diri kamu kepada semua orang
???: Baik laksamana, hai semua nama saya Luna saya dari tapops 2.0 dan saya pun berasal dari bumi juga macam korang. Salam kenal
Fang: Hai luna selamat datang kat tapops saya fang tapi saya bukan dari bumi
Luna: Hai fang, aku tau lah kau bukan dari bumi kau dari planet Gogobugi kan?
Fang: Ma..macam mana kau tau tu?
Luna: Sebelum aku datang kesini aku cari maklumat dulu pasal anggota tapops ni. Kau ying kan? Dan kau gopal, kau yaya, ochobot dan kau pasti boboiboy kan aku kenal sangat kat kau (sambil menunjuk satu persatu orang dia panggil dan saat luna menyebut nama boboiboy luna tersenyum pada boboiboy)
Semua orang terkejut bak tak percaya ditambah boboiboy yang bingung karena luna sangat kenal kat dia, boboiboy pun cuba untuk mengingat siapa luna tu sebenarnya sampai akhirnya....
Boboiboy: Heh....aku pun kenal sangat kat kau luna
Semua: Hah!!!
Semua orang semakin bingung apa yang terjadi, sudah banyak pertanyaan yang hinggap kat kepala diorangGopal: Kenape ni boboiboy? Kau kenal dia ke? Siape dia? Kau tak pernah cerite pun pasal die ni. Entah² HA!!! (membuat wajah terkejut)
Boboiboy: Ish banyak betul soalan kau tu luna ni sebenarnya kawan masa kecik aku dulu, sampai masa tu aku pindah kat pulau rintis jadi kitorang dah tak pernah tatap muka lagi
Yaya: Tapi kau tak pernah cerite pun pasal luna ni (yaya yang diam akhirnya mulai bercakap)
Ying: Ha betul tu (sambung ying)
Boboiboy: Kene ke aku cite pasal luna ni?
Gopal: Kene lah kau pun selalu cite pasal kucing kau si mimi tukan kenape luna ni kau tak pernah cite?
K.kokoci: Dah lah tu kesian luna ni dia tu dah penat sebab drive kapal angkasa tu lama sangat korang kan tau perjalanan antar galaxy tu jauh kat sana mana ada teleportasi
Lalu seketika semua orang diam
L.tarung: Ha luna kau pergilah ke bilik kamu pergi berehat, diorang akan tunjukkan (menunjuk boboiboy dan lainnya) korang tahu kan kat mana bilik kosong? (mereka hanya mengangguk) okelah luna kamu ambillah barang² kamu dan pindah kan ke dalam bilik kamu.Luna: Baik laksamana tarung (melakukan hormat tapops)
Luna pun masuk kedalam kapal angkasanya untuk ambil barang² nya setelah mengambil barang² (dlm beg) luna pun mengikuti boboiboy dan rakan² nya itu menuju bilik.
Semasa dalam perjalanan keadaan menjadi sunyi sampai akhirnya boboiboy bicara
Boboiboy: Luna, kau masih pakai barang tu?
Luna: Barang apa?
Boboiboy: Tu...(menunjuk guna wajah)
Luna pun mencari apa yang boboiboy tunjuk, ternyata boboiboy tunjuk rantai yang ada kat leher luna tu, rantai tu rantai emas putih dengan tambahan kata Luna guna aksara latin
Luna: Kenape tak boleh ke? (sambil pegang liontinnya itu)Ying: Waahh....cantiknya rantai ni kau beli kat mana luna? (mendekatkan wajahnya ke arah liontin tu. Tinggi diorang ni sepadan tau)
Yaya: Haah lah cantik siap ada kata 'luna' lagi (ikut dekatkan mukanya ke liontin)
Luna: Entahlah aku pun tak tau dapat kat mana, rantai ni dah ada sejak aku kecik lagi
Ying: Kenape kau tak tanye mak kau je?
Seketika luna diam dan wajahnya berubah boboiboy pun langsung bicara
Boboiboy: Sebenarnya mama luna dah lama pergi sejak luna usia 7 tahun😔
Semua orang terkejut dengan perkataan boboiboyYing: Haiya ye ke maaf luna aku tak tau pun yang mak kau dah takde, aku minta maaf sangat (memegang kedua bahu luna sambil menundukkan wajahnya)
Luna: Takpe lagipun tu benda lama😁 aku maaf kan kau
Ying: Terima kasih luna😄
Fang: Hah kite dah sampai bilik kau luna
Luna: Ye ke
Mereka pun berhenti di depan pintu bilik, fang menekan code bilik tersebut dan pintu bilik pun terbuka, mereka semua terkejut dengan keadaan bilik yang.........
.............................................................................................Bersambung......
Ohh jadi nama die luna, cantik jugak nama tu harap² author boleh punya nama luna jugak😂 tapi kesian juga luna yang ternyata mak dia dah takde😔. Dan apa yang akan jadi seterusnye?
Kenape dengan diorang ni, kenape dengan bilik luna? Korang comment lah apa yang dah jadi dengan bilik luna
See you next part👋
.............................................................................................
YOU ARE READING
S.E.C.R.E.T
FanfictionKisah tentang boboiboy selepas mengalahkan retakka. Boboiboy dan teman-temannya sekarang sudah memasuki umur 17 tahun. Saat itu TAPOPS mendapat anggota TAPOPS 2.0 yang berasal dari galaxy lain saat itu juga boboiboy dan fang mendapat misi sebagai ma...