Suka(2)

24 2 0
                                    

Watak wanita: Nurnadirah
Watak lelaki: Izzuddin

"Din~ Oh din~~" panggil nadirah, seperti dirinya ingin menggoda izzuddin.

Izzuddin mempercepatkan langkahnya, melarikan diri dari gadis tersebut.

Nadirah memuncungkan mulutnya, langkah masih mengikuti lelaki yg dicintainya. "Din...dinnnnn, jgn lah dingin sangat, tak handsome dah wajah ketat sangat~" usik nadirah, memandangnya dari tepi, kepalanya dilentokkan ke kiri.

Izzuddin memikirkan sesuatu yg mungkin dia boleh gunakan untuk mengusik gadis sebelahnya. "Hah, yeke? kalau mcm ni, handsome?"

Izzuddin memandang nadirah dengan senyum paling manis, kemudian dia mengenyitkan matanya, menyebabkan wajah nadirah merona merah.

Baru hendak menyambut kemenangannya, nadirah cucuk lengan izzuddin dan mengenyitkan matanya kepada izzuddin apabila dia memandang, "Handsome sangat~Kita sukaaa~~" nadirah pun menundukkan kepala dengan senyuman malu membuat tangan seperti ini '👉🏼👈🏼'

Wajah izzuddin meletup merah. Apahal dia cute sangat ni?! Izzuddin mula gelabah, tak tentu arah. Dia tak menyangka gadis pilihan ibunya ini sangat berani. Wajah izzuddin masih merah, dia tidak memandang nadirah, ditakuti dirinya diusik lagi.

Al-Kisah begini, Izzuddin dan Nadirah adalah pasangan yg telah disatukan oleh kedua orang tua mereka. Pada mulanya, mereka hanya berlagak layaknya kawan. Tetapi apabila suatu ketika, nadirah memuji kemahiran memasak izzuddin dengan ikhlas, izzuddin terus malu,dan menafikan kata kata nadirah.

Bak kata orang otaku : 'Tsundere'

Kebetulan, nadirah seorang yg suka mengusik, terutama kalau orang tu dia suka.

Jadi kita kembali...

"Dahlah kau, aku nak pergi. Assalamualaikum" kata izzuddin, meninggalkan isterinya berdiri di pintu.

"Waalaikumsalam....
Eh, geramnya aku ngan dia ni. Nasib dia suami aku, kalau tak aku tak tahu lah nak buat apa"bisik nadirah. Dia mulakan misi yg telah dia rancang.

...

"Assalammualaikum!" tegur izzuddin,membuka pintu.

"waalaikumsalam,abg~~" sahut nadirah, menuruni tangga dengan pakaian yg cukup menggoda suaminya.

Izzuddin amat terkejut. Wajahnya merona merah,pandangannya terpaku pada isterinya, mulutnya ternganga.

Nadirah mendekati suaminya dan menolak dagu suami keatas dengan lembut,menggunakan satu jari. Jarinya kemudian dijalankan lembut ke dada suaminya. Matanya memandang mata izzuddin.

Nadirah mengenyitkkan matanya, menyebabkan izzuddin semakin gelabah, wajahnya semakin merah.

Tak tahan, nadirah ketawa, cukup puas dengan reaksi suaminya. Ketawa nadirah cukup buat izzuddin sedar ke realiti. "Awak suka?~~Kalau awak suka, nak tak kita pergi kutip pahala?~~" Nadirah usik suaminya, tapak tangan diletakkan atas dada suaminya, wajahnya mendonggak keatas, melihat suaminya.

Suaminya berundur "M-mana ada, A-a-awak ni d-dah kenapa?!"gelabah izzuddin. Kemudian dia teringat ayat terakhir nadirah. Wajahnya meletup merah, dia melarikan diri masuk bilik sebelum isterinya nampak 'seluar ketat' nya.

Nadirah melihat kejadian tersebut, ketawa, suka dengan sifat suaminya.

•••

Nadirah duduk di ruangan tamu setelah selesai makan malam bersama suami. Dia membuka tv dan memasang netflix.

Dia mula kusyuk sehingga tidak sedar,suaminya duduk disebelahnya. "Oh,captain Ri...apahal kau handsome sangat? Ugh, geramnya aku.." izzuddin mula menjeling tv #JelingcaptainRi dan bersuara "Aku tengok, tak handsome mana pun. biasa biasa je" Nadirah yg sedar dari kata suaminya, memandang lelaki yg dicintainya.

  Pada mulanya nadirah hairan 'apa kejadah laki aku tetiba cakap mcm tu?' tetapi kini dia sedar, bahawasanya suaminya c e m b u r u

dan mula lah usikkan nadirah. "Tak handsome eh?? Jadi awak rasa awak handsome?" kata nadirah dengan wajah serius.

Izzuddin mula pandang nadirah. 'aku dah kena spot yg aku tak patut ke? selalu dia usik aku, ni kenapa serius ni?'
"Uh..y-ye, aku memang handsome, k-kalau tak, mana adanya k-kau kahwin ngan aku"

  'Alahai kelakar jugak suami aku ni hahahhahaha' Nadirah ketawa, memandang suaminya yg gagap.

"Apa yg kelakar sangat?" tanya izzuddin. Nadirah mengusap air mata dan cucuk lembut lengan izzuddin. "Suami ku, kenapa gagap ni?~ takut eh? takut kita ngap awak ke?~aaum~" usik nadirah, mengenyitkan matanya. untuk pengetahuan anda, nadirah masih memakai pakaian yg menggoda itu, maka apabila izzuddin memandang kebawah, dia nampak belahan dada nadirah.

  'Dia ni dahlah comel, badan pun sexy' bisik hati izzuddin. Al-maklum, nadirah ni gadis berbadan montok dan pendek 👀 tapi comel doh, rasa nak ughhhh.

  Wajah izzuddin mula merona merah. "j-jangan dekat" izzuddin mengundurkan diri hingga tersandar lengan sofa. Nadirah terus mendekati dan memerangkap izzuddin. jarinya mengusik dada izzuddin.

"Awak cemburu?~" tanya nadirah dengan senyuman manis. Izzuddin menutup mulutnya dengan lengannya, mengalihkan pandangannya. "t-takde ma-maknanya aku nak cemburu".

Nadirah nak mengangkat tangan kanan nya ke pipi izzuddin, tangan kirinya terlepas dari genggaman lengan sofa, menyebabkan wajah nadirah jatuh atas pinggang izzuddin.

........

Kedua duanya berwajah merah, nadirah segera berundur. Otak Izzuddin mula dipenuhi oleh nadirah 'boleh gila aku mcm ni' bisik otak izzuddin.

  "A-aku r-rasa kau p-patut dihukum~" cobaan izzuddin untuk usik isterinya. Nadirah dengan semangat berdiri, menarik kolar baju suaminya dan lari naik ke bilik.

-------------------------

Korang tau tak....wajah aku merah, tulis bab ni. apahal ngan angan angan aku ni?

anyhow, aku harap korang enjoy, kalau tak puas hati, takpe.

Adios
-Rayna

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 04, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cerpen Melayu  Vol 1Where stories live. Discover now