The Devil All The Time

178 14 7
                                    

The Devil All The Time

prologue

"Şayet ölünebilseydi mutsuzluktan, insanlar alemi yaklaşık sekiz milyar yıldır var olmazdı küçük melek."

Tanrı'nın Kapısı/Yüce Divan

Miladi 1345/06

"Tanrı Zeus'un emirleridir. Dinleyin ve itaat edin. Şüphesiz o, en doğrusunu bilmektedir. Var olmuşların en adaletlisidir."

Dişlerini sıkarak korkunç bir ifadeyle divana bakan şeytan, zaten yeterince sinirlenmiş olan Satir tarafından dizinin arkasına vurulup omuzlarına baskı yapılarak yere oturtulmuştu. Herkes onun bu muameleyi hak ettiğine inanıyordu. Hiçbir sebep olmasa bile o bir şeytandı. Ve şeytan olması tüm azaplar için yeterli bir sebepti. Şeytanlara merhamet etmenin anlamı yoktu. Soyunda taşıdığı masum kan bile kendini günaha boyamışken böylesine sapkın bir soydan gelen şeytan hiçbir affı hak etmiyordu.

"...Bağışlanma dilemek yerine bozgunculuk yapanlar cezalandırılacaktır... Bir şeytanın haklarından fazlasını arzulaması dahi yasaktır... Soyunda bulunan tanrıçanın merhametinden ve kutsanmış ruhların yüceliğinden dolayı lanetlenmeyecek veya hapsedilmeyecektir... Cezası sürgündür... Daha önce sürüldüğü bölgelerde çıkardığı ayaklanmalar dolayısıyla insanların arasına gönderilmesine karar verilmiştir... Orada insanların emri ve kanunları altında çalışacak, para kazanacak ve yorulacaktır..."

Bedeni yavaş yavaş soğuyan şeytan, dikkatini vererek okunan uzun metni dahi dinleyemiyor ancak bazı kısımlarını idrak edebiliyordu. Kesik nefeslerinin durmasını sağlayan ise sürgün edileceği yeri öğrenmesi ile olmuştu. Hiç kimse sefil insanların buyruğuna girmek istemezdi. Bir şeytan için ise bu azaptan veya helak olmaktan daha kötü bir cezaydı. İnsanlar bir avuç hırs kölesinden ibaretti. Birbirlerini fani bir dünya ve kısa bir ömür için katleden bu aptal ırkın arasına girmeyi kimse hak etmezdi. Etmemeliydi.

"Bir şeytanın, bir meleği sevmesinin bedeli olarak ölüm hakkı elinden alınmış ve her dolunay yükselişinde azap çekmesi şartıyla sonsuza dek sürgün edilmesi uygun görülmüştür. Ayrıca bahsi geçen şeytan, huzurdan ve makamdan kovulmuştur. Kimliği "Kovulmuş Şeytan" olarak duyurulacak ve herkesin ibret alması sağlanacaktır. Okunanlar Tanrı buyruğudur. Dinleyin ve itaat edin. O en doğrusunu bilendir. Var olmuşların en adaletlisidir."

The Devil All The Time Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin