Huoli ja murehtiminen ovat mielen tapoja käydä läpi asioita, jotka aiheuttavat meille epävarmuutta ja tuntuvat uhkaavan hyvinvointiamme. Huoli voi olla mielessä taustalla rauhattomuuden tunteena. Se voi olla aiheellinen ja realistinen, jolloin on hyvä ottaa se toiminnan kohteeks ja selvittää, mitä on tehtävissä. Joskus huoli voi olla myös tulevaisuuden ennakointiin liittyvää epävarmuutta, turvattomuuden tunnetta, jolle ei löydy selkeää syytä tai jotain johon ei itse voi vaikuttaa.
<><><><><><><><><><><><><><><>
Kuulen kun ulko-ovi vedetään auki ja paukautetaan kiinni. Sitä seuraa tömistely portaissa.
"Mitä vittua?!" Aatos ryntää huoneeseeni huutaen. Hän kuitenkin hiljenee kun huomaa päälläni nukkuvan Sakarin.
"Mitä vittua?" hän kuiskaa ja tulee sängylle viereeni istumaan. Lasken puhelimeni alas ja naurahdan hiljaisesti.
"Mitä haluut tietää?" kysyn.
"Kaiken. Miten päädyitte yhteen? Kauan ootte ollu yhessä?"
"Öö tästä tulee varmaa aika pitkä tarina sit. Et jos haluut soittaa vaik jätkille et voin selittää niille samalla?" kysyn. Hän nyökkää ja vetää takataskustaan puhelimensa. Veljeni soittaa facetimellä koko mein porukalle, joista suurin osa vastaa salamannopeasti. Ihmetyksen huudot alkavat kun he näkevät minut. Käsken poikia olemaan hiljempaa ja Aatos kääntää puhelintaan Sakarin nukkuvia kasvoja kohti juuri kun poika puristaa itseään tiukemmin minuun kiinni unissaan hymyillen. Hymyilen itsekin vähän poikien 'aww' huokauksille.
"Haluun nyt siis kertoo mite päädyttiin yhteen koko konkkaronkalle ku se on aika vitun pitkä juttu" selitän. He nyökyttelevät. Vedän syvään henkeä ja alan selittää.
"Kaikki tietää mitä siellä Miian bileissä tapahtu. Senhä jälkee mehä vietettiin ihan hirveesti aikaa toistemme kanssa, olinhan mä menettäny poikaystävän ja tää parhaan kaverinsa" kerron ja nyökkään brunettea kohti.
"Jotenki vaan meil klikkas nii hyvin ja jossain vaiheessa Sakke sano et se tykkää musta, vaikka se oli joku viis päivää aijemmi torjunu mun yrityksen suudella sitä" kerron vähän hiljempaa ja nolostuneena.
"Vitun playeri" Aatos huudahtaa ja lyö kättäni. Pudistan päätäni naurahtaen kun Sakari herää siihen.
"Mitä vittua tapahtuu?" hän kysyy unenpöpperöisenä kunnes huomaa Aatoksen ja pojat puhelussa. Hän punastuu ja painaa päänsä takaisin rintakehääni vasten silmiänsä hieroen.
"Haistakaa vittu paska" hän murahtaa. Naurahdan taas ja pörrötän tuon hiuksia.
"Tottakai mä siis kerroin et mäki tykkäsin siitä. Olin siinä vaiheessa tykänny jo ennenku Daniel petti mua" jatkan ja tunnen kun Sakari hymyilee ihoani vasten mukakin salaisesti.
"Ja mä tiesin sen" hän laulahtelee.
"Turpa kiinni" tuhahdan leikkimielisesti.
"Oot aika vitun läpinäkyvä"
Katsahdan sivusilmällä puhelimeeni tullutta ilmoitusta hymyillen, mutta säpsähdän viestin sisällölle.
New message from tuntematon numero "Moikka rakas. Voisinko mitenkään soittaa sinulle tänään? Haluan selittää asioita.
T. äitisi ""Mitä vittua?" kysyn hämmentyneenä
"Mitä?" Aatos kysyy ja kumartuu minun ja Sakarin yli ottamaan puhelimeni.
"Kuka tää on?" hän kysyy. Pudistan päätäni tietämättömänä. Avaan uuden viestin auki hämilläni. Ei vitussa toi voi olla mun äiti. Näpyttelen puhelintani ja lähetän viestin.
YOU ARE READING
• j ä ä h y •
Romance"Luulin että tuot jääkiekon pelaajia, etkä ketään pikkulissua" hän sanoo naurahduksien välistä. Toisin ymmärrän häntä. En näytä kovinkaan jääkiekkoilialta veljeeni verrattuna. Amalia on 17-vuotias täynnä elämäniloa oleva jääkiekkoilija, joka ei väl...