TELEKİNEZ NEDİR? NASIL YAPILIR?

242 6 0
                                    

Telekinezi, insanın zihniyle ve herhangi bir fiziksel temas olmaksızın nesneleri hareket ettirebilmesidir. Telekinezi kelimesi, "uzak" anlamında olan "tele" kelimesi ile "hareket" anlamına gelen "kinesis" kelimelerinin bileşiminden oluşmuştur. Bazen telekineziye "aklın cisimler üzerindeki gücü" de denmektedir. Telekinezi yerine kullanılan başka bir terim ise psikokinezidir. Yine bu terim de Yunancada "ruh" anlamına gelen "psyche" kelimesi ile hareket anlamına gelen "kinesis" kelimelerinden türemiştir.

Psişik güçlere inanan veya onları kullanabildiğini iddia eden insanlar bu güçlerin çeşitlerinden bahsetmişlerdir. Prekognisyon (gelecekte olacakları önceden bilme gücü), pirokinezi (zihin gücüyle nesneleri tutuşturabilme ve ateş yakabilme), telapati (uzakta olan şeyleri bilebilme, görebilme) psişik güçlerden bazılarıdır. Bu güçlerin varlığına inanan insanlar olsa da psişik güçler bilimsel olarak kanıtlanabilmiş değillerdir.

Telekinezi Nasıl Yapılır?

Telekinezinin gerçekliğine ve yapılabileceğine inananlar, telekinezinin nasıl yapıldığı konusunda da bazı fikirler ileri sürmüşlerdir. Bunlardan bazılarını aşağıda derledik:

Telekineziye başlamadan önce,

Başlamadan önce konsantrasyonun ve inanmanın telekinezinin anahtarları olduğunu söylerler. Ne kadar iyi konsantre olursanız telekinetik yeteneklerin o oranda hızlı gelişeceğini iddia ederler.
Rahatlamanın telekinezinin olmazsa olmazı olduğunu söylerler. Meditasyon yapmayı rahatlamanın bir aracı olarak tavsiye ederler.
Hareket ettirilecek nesne ile bir olmayı, onu hissetmeyi, onu kendinden bir parça gibi görmeyi öğütlerler. Fazladan bir kol veya bacak gibi...
Bir günde telekinetik yeteneklerin gelişemeyeceğini söylerler. Günde 10-15 dakika kadar pratik yapılması gerektiğini salık verirler.
Sabırlı olunmasını öğütlerler. Telekinezi sabır işidir ve telekinezide gelişim süresi kişiden kişiye değişiklik gösterir.

Telekinezi sırasında aşağıdaki adımların takip edilmesini uygun bulurlar,

İlk adım: Hareket ettirilmek istenen nesneye 10 dakika kadar, onu kendinizden bir parça olarak hissedinceye dek odaklanın.
İkinci adım: Nesneyi hareket ederken veya bükülürken gözünüzde canlandırın.
Üçüncü adım: Nesneyi hareket ettirebilmeniz son adımdır. Asla güç kullanmayın, işe yaramayacaktır.

PARAPSİKOLOJİWhere stories live. Discover now