"Agent Min! General panggil." panggil junior aku menyebabkan aku berhenti ketawa. Aku baru je nak lepak jap tak senang duduk betul la orng tua tu.
"Haih arraseo." Kata aku dan yeoja tersebut berlalu pergi.
"New mission la tu. Ahaks!" Kata Jinhye dan dibalas tawaan dari Kyung Nam. Kalau aku tunjal kepala diorang ni kena marah tak?
"Diam la kau. Aku baru hbis misi kot semalam tup tup nak bagi misi baru. Dia pikir aku robot ke weh?" Kata aku cuba meraih simpati.
Jinhye dan Kyung Nam hanya memasang riak tidak kisah.
"Korang tak kesiankan aku ke?" Tanya aku bila terasa dipalaukan.
"Tak." Serentak diorang menjawab. Aku hanya menghentakkan kaki dan berlalu ke bilik general. Makin aku layan diorang,makin aku sakit hati.
×××
Aku men-scan ibu jari aku untuk membuka pintu bilik general. Apa kau ingat ni bangunan biasa? Kena ketuk pintu pastu bukak pintu sendiri?
Ni adalah markas rahsia dan teknologi yang digunakan bukan macam manusia lain. And yea disini terdapat lebih dari 100 agent tak kira kecil atau besar dan lebih dari 1000 agent di serata dunia. That's why kalau nak dapatkan maklumat senang je.
Untuk pengetahuan korang,agent termuda disini berumur 6 tahun dan agent tertua disini berumur 54 tahun. I know benda ni tak logik tapi ianya mmng berlaku.
"Nae general? Ada apa general panggil Min?" Soal aku.
"Appa ada misi baru untuk kamu." Yes general ni adalah appa aku. Eomma aku agent ke? Ye dia agent but...dia dah takde.
>Flashback<
"Eomma!" Panggil aku sambil menuruni anak tangga. Sekarang ni umur aku 5 tahun dan aku tak tahu apa-apa pun masa tu.
"Eomma? Eomma kat mana? Min lapar la." Panggil aku sambil mencari eomma disekitar rumah.
Selepas penat aku mencari di tingkat ini,aku turun ke bilik bawah tanah. Mata aku tertumpu kepada dua orang yang sedang berlawan. Seorang yeoja dan seorang namja.
"Eomma!" Teriak aku apabila merasakan yng yeoja tersebut adalah eomma aku.
"Jangan datang sini,sayang. Larikan diri Min ke tempat yng selamat arra?" Kata eomma aku lembut tanpa melihat ke arah lawannya.
Namja tersebut pantas menumbuk dan menyebabkan eomma jatuh tersungkur.
"Argh kau!" Marah eomma.
"Huh,mwoya? Anak kau ke ni? Haha." Kata namja tersebut dan menunjuk ke arah aku.
"Lepaskan eomma Min!" Jerit aku berani.
"Mwo? Lepaskan eomma kau? Huh takkan,kecuali dia MATI." Kata namja tersebut dan melepaskan tembakan tepat dikepala eomma aku.
Aku terkaku melihat kejadian tu. Korang bayangkan eomma korang mati depan korang and kita tak boleh buat apa-apa. Keadaan aku masa tu sangat marah,rasa nak balas dendam.
Namja tersebut melepaskan tembakan ke arah aku namun appa aku pantas menarik tangan aku ke dalam dakapannya.
"Jangan pernah kau sentuh anak aku! Kau... Aku akan balas apa yng kau buat dekat isteri aku!" Kata appa tegas dan menarik aku pergi dari bilik bawah tanah.
Dan ya sejak kejadian tu aku mula menjadi seorang agent untuk membalas dendam terhadap kematian eomma aku.
>End flashback<
"What!? Appa,Min baru je habis misi semalam and now appa nak bagi Min misi balik? Appa dah janji kan yang habis je misi semalam,appa bagi Min cuti untuk seminggu." Bantah aku. Memang tak ar aku nak terima misi baru. Aku nak lepak ngan geng aku wey.
"Mianhae,Min. Tapi,misi ni kamu je boleh buat. Ni tentang keselamatan pewaris Jeon's Holding." Rayu appa menyebabkan aku serba salah. Aku anak yang baik okay.
"Haih,arraseo. Tapi habis je misi ni,Min nak cuti 2 minggu okay?"
"Nae,Min boleh cuti."
"Apa misi dia?" Soal aku.
"Misi dia,Min akan menjadi seorang pelajar di Seoul High School dan Min perlu menjaga pewaris harta Jeon iaitu Jeon Jungkook." Terang appa.
"Tu je? Easy la." Bangga aku. Aku kalau bangga memang takde siapa boleh menang AHAHAAH.
"And Min perlu jadi nerd. Buang sikap badgirl Min sekejap okay?" Sambung appa menyebabkan aku speechless.
"MWO!? Andwaee....! Min tak setuju. 100% tak setuju." Bantah aku. Memang tak la jadi nerd. Euuu mesti baju labuh kan pastu longgar-longgar. Eiii pastu baju warna cerah,rambut ikat tocang dan paling penting tak swag. Eihh memang tak la.
"Please Min~ Jebal. Appa janji appa takkan suruh benda pelik-pelik dah." Rayu appa lagi. Alaaa ni takleh ni hm.
Aku menarik nafas dan menbalas dengan tenang.
"Okay Min buat. But please,ni last okay?" Kata aku malas. Aku dah pasrah teruk ni.
"Aww Gomawo Min-ahh. Ah appa lupa nak cakap yang Agent Nim dengan Agent Soo akan tolong Min selesaikan misi ni." Kata appa aku menyebabkan aku tersenyum sinis.
'Mampus kau Kyung Nam dapat misi jugak.'
"Eo, Agent Soo ikut jugak dalam misi ni?" Tanya aku. Agent Soo atau Sooya adalah senior aku yang pakar dalam menjejak seseorang atau barang. Dia ni macam orang penting jugak la sebab tu aku pelik yang dia ikut jugak misi ni.
"Yes, dia akan jejak musuh yang berdekatan agar senang kerja kamu lindung budak Jeon tu. Hm,ada soalan lagi?"
"Anii"
"Okay Min boleh pergi. Esok tepat pukul 9 datang bilik ni,appa akan terangkan misi Min secara keseluruhan. Dan tolong bagitahu Agent Soo dengan Agent Nim untuk datang jugak."
"Nae!" Kata aku dan keluar dari bilik general.
-TBC-
[ Hye! First chapter okey tak? Vote & comment guys! <3 ]
YOU ARE READING
[OG] Nerd Agent || JJK
ActionKim Soomin seorang agent yang berwatakan badgirl disuruh menjaga 'Jeon Jungkook' pewaris Jeon's Holdings . Akan tetapi , perwatakannya terpaksa bertukar 360° dari seorang badgirl menjadi seorang nerd . Lama kelamaan , cinta mulai tersemai di antara...