"Annyeong,eonnie!" Sapa aku kepada agent Soo.
"Eo,agent Min? Ada apa ye?" Soal Agent Soo.
"General suruh berkumpul esok pukul 9 pagi."
"Oh arraseo. Eonnie pergi dulu ye Bernie panggil." Terang Agent Soo. Bernie merupakan nama panggilan bagi ketua dalam bidang pencarian.
"Nae." Balas aku lalu berlalu pergi ke dorm Kyung Nam di blok sebelah.
×××
"PARK KYUNG NAM!! OH JINHYE!!" Jerit aku apabila Kyung Nam dan Jinhye sedang melantak ramen tanpa mengajak aku. Sedih woi. Aku dah lama craving ramen nii.
"Bapak kau makan tak ajak. Aku dah lama craving siot. Haritu nak makan general tak kasi sebab misi aku tak habis lagi. Aku tak tahu apa kaitan misi dengan makan ramen cih." Bebel aku.
"Ha kitaorang baru nak ajak tapi kau dah sampai. Ha pahal kau datang sini?" Ujar Kyung Nam.
"Dengan gembiranya aku nak cakap yang..." Kata aku tergantung.
"Cepat la wey. Pahal tho?"
"Park Kyung Nam anda akan menjadi partner misi Kim Soomin. AHAHHAHA MAMPUS KAU." Aku dan Jinhye melepaskan tawaan yang besar disebabkan muka Kyung Nam yng speechless.
"AHAHAHAHHA KESIAN. Tadi kemain kau gelakkan Min sekarang kau yang kena. " Kata Jinhye bersama tawaan.
"Tu la wey AHAHAHHA."
"Diam ar." Arah Kyung Nam dengan muka yang mulai memerah.
"Masakkan ramen dekat aku jap." Kata aku dan menepuk bahu Jinhye perlahan.
"Haish yela." Balas Jinhye dan berjalan ke dapur.
×××
"Palli!! Nanti general marah." Arah aku kepada Kyung Nam yng terhegeh-hegeh mencari kasut.
"Sabar jap! HA DAH JUMPA!" Laung Kyung Nam smbil menghayunkan kasutnya.
"Dah cepat la bodo. Aku tinggal kau japgi." Kata aku. Letih tunggu dia sebenarnya. Dah 1 jam aku duduk dekat sofa tunggu dia mandi,cari baju, cari kasut la.
"Ha dah siap. Kajja!" Kata Kyung Nam dan menarik tangan aku berlari ke bilik general.
"Lapor general!" Serentak aku dan Kyung Nam. Agent Soo dah sampai dri tadi. Menyesal aku tunggu Kyung Nam huh.
"Okey semua dah smpai kan? Saya akan terangkan secara terperinci misi kali ni."
"Agent Nim. Kamu akan jadi pelajar biasa dan perlu bergaul dengan Kingka sekolah. Kalau ada apa-apa curiga maklumkan terus kepada unit penyiasatan. Dan kamu paling penting kena bergaul dengan BTS. BTS tu group Jeon Jungkook,pewaris Jeon yng Agent Min kena lindungi." Sambung general.
"Nae!" Balas Kyung Nam.
"Agent Soo. Kamu pula perlu bergaul dengan Queenka sekolah. Sama macam Agent Nim,kalau ada apa-apa kecurigaan laporkan terus kepada unit penyiasatan."
"Nae!" Balas Agent Soo pula.
"Dan yng terakhir Agent Min. Tugasan kamu yang paling susah. Kamu akan menyamar sebagai nerd dan diam-diam melindungi Jungkook. Kenapa kena menyamar jadi nerd? Klau ada musuh nampak kamu,dia takkan boleh cari kamu dengan mudah. Dia hanya nampak kamu dari sisi berlainan dan takkan pernah fikir pun yng nerd adalah seorang badgirl. Dan kamu akan lindungi Jungkook luar persekolahan juga sehingga dia tiba di rumah. Kalau kamu lindungi dia di luar sekolah,kamu bebas berpakaian apa pun."
YOU ARE READING
[OG] Nerd Agent || JJK
ActionKim Soomin seorang agent yang berwatakan badgirl disuruh menjaga 'Jeon Jungkook' pewaris Jeon's Holdings . Akan tetapi , perwatakannya terpaksa bertukar 360° dari seorang badgirl menjadi seorang nerd . Lama kelamaan , cinta mulai tersemai di antara...