2 : love will begin

22 5 1
                                    

Love is very beautiful but there will be cracks .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Hari indah ini , malangnya didatang dengan musibah .

Kalau macam tu , kami pergi dulu ye  ( minra * mahu pergi .

Korang nak pergi mana ? ( Mingyu *menahan tangan minra .

Kami nak makan , lapar . Ouhh terlupa ! Selamat berkenalan ( minyoung *dengan senyumannya .

Ouhh , kami nak pergi makan ( Chamin ).

Kalau kami nak ikut boleh , sebab kami pon lapar ( seokjin *tengok jinsya .

Ikut korang lah ! ( Hyunjae *menjeling dekat seokjin .

Ala , jangan marah . Kami lapar pon nak marah ( Soobin *padang hyunjae .

Ala ! tempat lain ada nak ikut kami kenapa ( yunjae *mencelah .

Dah-dah jangan gaduh ! Kita pergi makan sama-sama ( Taechi *padang hyunjae dan yunjae .

Terima kasih Babe !! ( Baekhyun *memegang tangan minyoung .

Ape pegang pegang ni !! ( Minyoung *dia melepaskan tangan Baekhyun .

Menyesal aku ikut ! Tapi kalau aku tak ikut nanti tak tengok Pendangan yang cantik dekat pulau Jeju . Haa , menyesal aku langgar Dorang ! Menyusahkan aku dan kawan-kawan aku. Memanglah handsome , tapi perangai macam babi jaa ! ( Jinsya * ucap jinsya dalam hati.

Kau dah kenapa jinsya , buat muka macam tu ( yunjae *padang jinsya .

Aku meluat tengok Dorang ( jinsya *bisik kepada yunjae .

Kau ingat seorang ! ( Yunjae *bisik balik .

Jom kita pergi makan ! Aku lapar ni ( taeyong *menarik chamin .

Cop² ,kenapa dia tarik aku ( Chamin *ucap dalam hati . Tapi dia tengok taeyong menggenggam tangannya.

Dan semua lelaki itu menarik tangan mereka kembali untuk membawa mereka ke kedai makan . Bagi pihak perempuan tidak mampu berkata apa , hanya diam dan tengok genggaman dia tangan mereka . Tapi itu sangat nyaman atau lebih tepat selesa dalam genggaman lelaki itu .

Mereka baru kenal , tapi kenapa hati ber deg deg deg dengan laju . Itu lah maksud cinta atau lain lain . Mereka sendiri tidak tahu apa yang mereka buat .

Setelah lelaki itu menarik mereka . Kami ber14 memasuki restoran xxx  dan mereka memesan bilik VIP . Kami masuk ke bilik itu dan terus duduk . [ Lepas nak buat apa lagi 😂 ]

Okey , kita start berkenaan dengan betul ( Baekhyun *memandang kami .

Kan kami dah , bagi tahu nama kami ke ? ( Taechi *memandang Baekhyun kembali .

Itu bukan maksud saya , maksud saya . Bagi tahu pasal diri korang ( Baekhyun * dengan angguk 6 lelaki itu .

Ouhh !! ( Kami serentak ).

Umur korang berapa , nampak macam muda lagi ! ( Taehyung *tengok Taechi .

Kami tak sampai 20 lagi . Kami baru 18 dan 19 ( Chamin *tengok taeyong .

Kita sama ! ( Taehyung ).

Sama apa ? ( Taechi *dia tidak faham .

Umur kita sama , tapi korang high school korang dekat mana ?( Mingyu *menengok minra .

High school kami dekat Busan ( minra *meminum minumannya .

Ouhh , kami pon high school dekat sana . Nama high school korang apa ? ( Taeyong )

Science high school ( Chamin *memakan kek di depannya .

Kenapa kami tak nampak ,korang dekat high school tu . Kami pon high school dekat situ jugak ( Soobin )

Ouhh , kami tak rapat dengan orang dekat sekolah tu . Tu korang tak nampak ( yunjae )

Lebih tepat , bersendirian dengan kawan ( minyoung )

Ouhh , last soalan ! Korang dah berpunya ? ( Seokjin * memandang kami .

Kami terkejut , sapa tak terkejut . Main celah mana soalan tu keluar !

Kami tak dak , dan kami suka macam ni ( jawap minra .

Boleh try ni weyy ( taehyung *bisik kepada taeyong .

Boleh sangat ! ( Taeyong*bisik balik kepada taehyung .

Korang bisik apa ? ( Soobin *bisik kepada taehyung .

Jom try Dorang , dah sekarang ni aku single ( taehyung *bisik kepada taeyong dan soobin .

Kau ni ! Nak ikut jugak ( taeyong *bisik kembali kepada taehyung .

Dah jom makan ! ( Seokjin *memakan didepan dia dan dia meletakkan sedikit makanya kepada jinsya .

Ouhh , tq ( jinsya *senyum .

Awak nak ni tak ( mingyu * menyuap makan itu ke mulut minra .

....( Minra * pipinya merah .

Awak nak saya suap awak ! ( Taehyung *dia menyuap sup kimchi ke dalam mulut Taechi .

Dan mula lah menyuap dekat situ . Dan di pihak perempuan dan pipi dan telinga dan merah kerana malu .

Selepas makan ...

Terima kasih berlanja ( hyunjae *senyum kepada 7 lelaki itu.

Sama sama ( Soobin * senyum kepada hyunjae .

Jumpa lagi !! ( Yunjae *melambaikan tangan kepada 7 lelaki itu dan dia berlalu pergi dengan kawan dia..

Kita akan jumpa dekat high school nanti ( 7 lelaki itu berkata .



Bersambung .
Tasya buat macam ni , macam senang jaa . Sorry kalau korang tak faham . Harap korang suka .

FRIENDS ZON  [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now