Phantom's Dorm , 2200
" YO AKU BARU BALIK DARI STRICT EXERCISE YK ? "
lepas aku buka pintu rumah . aku nampak satu benda yang tak menyenangkan mata aku .
" WTF- APAHAL RUMAH BERSEPAH MACAM TEMPAT PEMBUANGAN SAMPAH ?! "
aku baru tinggalkan diorang 5 jam sementara aku pergi gym .
" OUH HAI ALICE ! EH SALAH HAI EVELYN ~ JOM LA JOIN KITORANG ~ "
Alice yang sememangnya mabuk aku rasa panggil aku nama dia sendiri . agak bodoh di situ tapi takpela .
" apahal korang mabuk tetiba ni ? oi , kau dah minum berapa gelas ? eish nasib baik esok sabtu tau tak ? "
nampaknya takda function aku membebel . diorang bukan dengar pon .
" EVELYNNN ~ SINI LAA ~ DANCE SAMA SAMAAAA ~ "
minah lagi sorang yang separuh sedar terus membuka lagu di handphone nya .
how how you like that ?
" OH GOD ! LISAAA ! MEH SINI KAU , TAK PADAN DENGAN MABUK ADA HATI NAK MENARI ! "
another disaster datang . Irene main tekan - tekan key piano dengan kuat . BINGIT TAU TAK ?!
" fuhh , sabar Evelyn Frost . ini mungkin karma lepas kau mencarut pasal king dalam hati . "
sedaya upaya aku bersabar . tak nak mengamok tak tentu pasal .
" CAK ! HA DAH DAPAT EVELYN ! YEAYY LIVIA DAPAT EVELYNN ! "
" ARGHH ! SERAM HANAT KAU MUNCUL PEGANG KAKI AKU TIBA - TIBA . "
Olivia terus tepuk tangan bila aku ketuk kepala dia . GODDDD MACAM MANA AKU NAK SETTLE PASAL DIORANG NI ?
" whatever , aku nak mandi dulu . kalau aku biarkan diorang kat sini tak jadi masalah kot ? "
Evelyn Frost's Bedroom , 2240
aku nak mandi bathtub but , bila fikir balik pasal manusia 4 orang kat ruang tamu tu , buat aku fikir untuk mandi ringkas je .
Phantom's Living Room , 2305
" berat syall korang , memang takle nak berat lagi ke macam mana ? "
mana tak beratnya kalau angkat dua orang sekaligus . Alice kat bahu kiri aku , Lisa kat bahu kanan . walaupon diorang kurus , TAPI STILL BERAT ANJAI .
" aku malas nak letak kat bilik masing - masing . so tidur la kat bilik Lisa okay korang berdua . "
buat regangan badan jap sebelum angkat Livia dengan Irene . kang tak pasal - pasal tulang belakang aku patah .
" one . two . three . FUH LAGI BERAT ANJAI KORANG BERDUA NI ! MAKAN APA KAU NI ? NASIB BAIK AKU PEGI GYM PETANG TADI . "
diorang berdua pulak aku letak kat bilik paling dekat- bilik Irene . now , semua dah dekat dalam bilik . ha jom tido , kemas rumah esok - esok je la .
im crazy but you like that ~
ringtone phone aku yang berdering menandakan ada seseorang call aku cepat aku angkat .
unknown number .
" hello ? "
" sweetheart , kenapa awak tak tidur lagi ni ? "
LA SAPE PULAK NAK BER SWEETHEART DENGAN AKU NI ?
" kau sape ? apa kau nak ? macam mana kau dapat number ni ? aku kenal kau ke ? "
HA HAMBEK KAU BERTUBI SOALAN AKU BAGI . NAK SWEET SANGAT EN ?
" hold on babe , okay im gonna answer one by one okay ? first , im someone you will get to know soon . second , i just wanna hear your sweet voice . third , i got your number from someone you know . and lastly , you know me . "
HMM MEMANG JAWAPAN TAK BOLEH NAK UMUM LAGI .
" first of all . aku tak nak kenal kau . second , aku takde jawapan . third , memang tak boleh nak umum lagi ek jawapan kau ? forth , i dont fckng know you . "
TET TET TET *seperti biasa , sound effect aku tak pernah tak barai .
anyway , siapa that guy ? lemme check his location . thanks to Andrew sebab ajarkan aku cara nak track ip address .
clever . dia pakai public phone dekat Oxford St. hsjshsjshs geram betol la aku dengan mamat macam ni .
" relax eve , relax . biarkan dia . now , take a good sleep and you'll be fine . "
and everything just going smooth just like the other day .
BYE BYE ! SEE YA IN NEXT CHAPTER !
YOU ARE READING
𝕿𝖍𝖊 𝕷𝖆𝖘𝖙 𝕳𝖎𝖉𝖉𝖊𝖓 𝕯𝖊𝖘𝖈𝖊𝖓𝖉𝖆𝖓𝖙 .
Romancenoble girl with two princes . which prince will win the girl's heart ?