Phantom's Dorm , 0900
akibat aku penat angkat diorang semalam , terus aku bangun lambat .
" NOW ! AYUH KITA KEMAS RUMAH YANG BERSEPAH NI ! "
soal siasat manusia 4 orang tu nanti - nanti boleh .
lagu Stuck With You dari Ariana Grande dan Justin Bieber aku pasang untuk jadi peneman aku mengemas rumah .
so go ahead and drive me insane
baby run your mouth ,
i still wouldn't change ...aku masih lagi teringatkan lelaki yang call aku semalam . aku dilamun cinta ke ? NO NO NO , aku tak boleh buat macam tu .
tunang aku pun aku tak tau , takkan aku nak suka lelaki yang aku tak kenal pulak . eish ! aku dah lupa suara dia macam manaaaa .
" HUARGHHH , EH EVELYN ! pahal kau kemas rumah ni ? "
manusia yang pertama aku nampak dalam rumah ni , Alice baru je bangun . dengan peta dunia ciptaan sendiri kat pipi dan dagu dia tu .
" aku nak tanya , sape yang bagus sangat ajak korang minum ? "
soalan yang paling aku curious .
" ouhh , hmm lemme think back . HA OLIVIA ! semalam kan kita dapat balik kertas peperiksaan awal tahun en ? so Livia ajak minum . KAU LA NI BALIK LAMBATTT ! "
aku yang sememangnya inesen dari chapter 1 dipersalahkan bhai , reader sekalian . tolong jadi saksi bahawa saya inesen :)
" okay whatever ~ now kau mandi sekarang lepastu kejut yang lain sebelum aku mengamuk . "
kerja mengemas yang tertangguh cepat aku buat . semua dah siap tinggal nak mop lantai je .
OKAY SEMUA DONE ! LETS MANDI YK ?
Phantom's Dorm , 1000
" okay EHEM EHEM . punishment untuk korang harini isss . Irene masak for the whole day . Lisa basuh pinggan mangkuk kat sink . Alice dengan Olivia kemas tingkat 2 . "
maybe korang ingat hukuman ni ringan . BUT , hukuman ni berat sebenarnya . masing - masing akan sabotage masing - masing .
" dah bye ~ aku nak pergi garden kat hall sekolah . sape nak ikut ? "
semalam aku nampak ada black rose kat sana so aku nak ambik sikit .
" no , aku tak nak kerja aku tertangguh . "
" nevermind , maleh aku . "
" aku nak sambung main game . "
" aku nak basuh pinggan lu . tapi still tak nak pegi . "
ENA Garden , 1030
" how could i know yeah , one day i wake up filling more .. "
Sweet Night daripada Kim Taehyung BTS aku nyanyikan .
lepas aku sampai , aku nampak seorang lelaki , senior aku maybe .
dia pandang aku dekat tempat yang dia duduk– atas dinding pemisah antara kebun bunga biasa dengan kebun bunga yang jarang dijumpai .
dinding yang ketinggiannya 3 meter buat aku rasa takde masalah untuk dia turun naik sebab dia lebih kurang 5"9 .
aku hiraukan dia dan pandang balik dekat black rose .aku nak hias koridor bilik aku dengan black rose . black rose hanya boleh ditemui di Turkey . tapi entah macam mana boleh sesat kat England pun aku tak tau .
" black rose– represent death . do you like the black rose milady ? "
suara yang aku tak kenal berbisik di telinga aku . kedudukan dia dan aku hampir tiada ruang . segera aku beralih ke tepi– untuk menjauhkan penjarakan sosial .
" yes , i do like black rose . not many people can see its beauty . for me , death is the beauty of the flower itself . "
aku pandang mata lelaki yang berdepan dengan aku– warna biru . susah untuk aku kenal lelaki ni dari keluarga mana . kalau Ruby , mata dia warna ruby . kalau dia Frost , aku mesti dah kenal .
" aku yakin yang kau nak ambik bunga ni kan ? pity for you , this flower might just withered after you quote it . "
senyuman sinis dia tayangkan .
" so sweetie , its better for you just sit here with me . aku tengah tunggu sampai March baru aku boleh ambik . two months to go . "
takkan dia nak tunggu dua bulan semata - mata untuk black rose ? lantaks la , baik aku duduk dengan dia sekejap sebelum balik dorm .
" we dont have proper introduction , im sorry about that . im Leonardo Dantes the guy who called you last night . "
HA TEKEJOT TAK ?
YOU ARE READING
𝕿𝖍𝖊 𝕷𝖆𝖘𝖙 𝕳𝖎𝖉𝖉𝖊𝖓 𝕯𝖊𝖘𝖈𝖊𝖓𝖉𝖆𝖓𝖙 .
Romancenoble girl with two princes . which prince will win the girl's heart ?