TITAN 5 - First battle part 2

22 2 0
                                    


"HAHAHAHA aku menang lagi!" Komander Hans ketawa seronok apabila menang pertarungan chese antara dia dan Gabenor rose
"ah kau suka main tipu minum la wine tu khas untuk kau" Balas Gabenor rose

"Ye ye" Baru komander hans mahu menyisip

"KOMANDER HANS!" pintu dibuka mengejut
"TITAN GERGASI MUNCUL DI TEMBOK ROSE PERTAMA DAN BERJAYA MEMECAHKAN PINTU MASUK! SEKARANG TITAN TITAN SUDAH MULA MASUK KEDALAM TEMBOK ROSE PERTAMA!"

PRANGGG!

terjatuh cawan yang dipegang oleh commander hans dia pantas berdiri dan meneguk wine didalam botol.
"Wine ni memang dibuat khas, saya pergi dulu gabenor" komander hans pantas berlalu keluar

"SEKEJAP! KOMANDER! saya tak benarkan kamu pergi! kamu patut lindungi empire saya!" Kata gabenor itu terdesak

Komander hans menoleh dan memandang gabenor itu serius.
"Askar askar diluar sana sedang bertarung untuk bandar ini dan awak suruh saya duduk diam?"

"y-ye tapi macam mana dengan Tembok rose kedua ni!? rakyat disini perlukan pertolongan juga!"

"jika saya biarkan syageyama akan mengalami kepupusan manusia! kosongkan laluan untuk pelarian!" arah komander lalu laju menuju kearah kuda nya.

      "SEPERTI YANG SUDAH KAMU SEMUA PELAJARI KITA SEKARANG BERHADAPAN DENGAN SITUASI SEBENAR! JADI SAYA NAK KAMU SEMUA BERPECAH KEPADA TIGA KUMPULAN! ATAS ARAHAN REJIMEN GARRISON ASKAR ASKAR BARU AKAN BERTINDAK MENJAGA RAKYAT DIBAHAGIAN BELAKANG SEKALI! MANAKALA ASKAR ASKAR KADET SQUAD PENYOKONG AKAN MENJAGA BAHAGIAN TENGAH DAN PASUKAN ELITE REJIMEN GARISSON AKAN MENGAMBIL BAHAGIAN DEPAN UNTUK MEMUSNAHKAN SEMUA TITAN!"

"Situasi sekarang ini! Tembok hadapan rose telah dipecahkan! dan kebanyakan askar rejimen rose yang bertanggungjawab menjaga tembok telah terkorban!"

Gapss

Semua askar askar tekejut dengan memberitahuan komander garrison.

"Titan titan dah mula masuk kedalam tembok! jadi kita tidak mempunyai banyak masa! JUGA BILA BILA MASA TITAN BERPERISAI BOLEH MUNCUL DAN MENGHANCURKAN TEMBOK DALAM SEPERTI SEBELUM INI!"

"Ini tidak boleh jadi.."

"macam mana kalau mereka memecahkan tembok rose jugak?"

"kita akan mati"

kedengaran askar askar mengeluh risau

"DIAM!!! kita hanya ada satu misi! pertahankan tembok sehingga semua rakyat di pindahkan! kamu semua juga tahu siapa yang berpatah balik akan dikenekan hukuman mati! jadi bersiap sedia untuk bergadai nyawa!"

"BERSURAI!"

   "Semua cepat!" jerit mikasa kearah rakyat rakyat mikasa menoleh kearah bahagian hadapan banyak titan yang sudah mula masuk.
kenapa yang sesak ni? desis hati mikasa.
mikasa naik keatas bumbung untuk melihat keadaan pintu masuk ke tembok dalam tembok rose. "apa benda yang jadi tu?" mikasa mengecilkan mata apabila melihat satu gerabak besar yang menghalang laluan masuk.

"alih kan!! alihkan gerabak itu!!"

"titan akan datang dan makan kita! alihkan!!" jerit orang kampung cemas

"TAK! barang barang aku akan masuk dulu!" jerit seseorang

mikasa pantas bergerak kesana
mengunakan odm nya

"APA YANG JADI NI!" jerit mikasa kepada orang tua itu
"ini barang barang perniagaan aku dan barang barang ini perlu dibawa bersama!" jerit lelaki itu.
"You crazy rich greedy ass fat bitch! alihkan gerabak itu!" Carut mikasa geram.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 25, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

TITANWhere stories live. Discover now