aku membuka pintu rumah dengan perlahan- lahan .
takot kantoi dgn junkyu punya pasal HSHSHSHHS
setelah itu aku cepat - cepat naik tangga tanpa membuat sebarang bunyi .
' BAHHH!! ' jerit junkyu yang entah muncul dari mana .
dahla ayat keling bodo
' ARGHH KAMCHAGIYA! YAH OPPA ' aku terus menampar bahu junkyu akibat terkejut .
rasain lo padan muka
' SAKITLA ADIK '
' PADAN MUKA BUUU '
' kau keluar dengan sape tadi kemain lambat balik , dating eh ' tanya junkyu yg sedang mengusap bahunya .
sakit letuww AISJAJDKAKA
' lepak ' jawabku .
' tipu '
' betul la '
' tipu '
' ISH OPPA NI KAN '
' DENGAN AKU PUN KAU NAK TIPU KE BAIK NGAKU PAT KAU PEGI MANA TADI '
abang macam ni layak bagi tapak kaki je senang .
' jalan - jalan dekat taman je tadi ' tipu aku .
areum ni nak jadi penipu gamaknya .
' ni junkyu la kau ingat aku tak bole detect ke kau menipu aku ' junkyu membuat muka riak sambil tangan disilangkan di dada .
dia tak sedar ke muka dia ni mcm tapir .
AISJAMDMAISKA ABANG KAU TU WOI
penatla layan areum ni hhshsshsh
' ye la ii tadi areum keluar dengan jaemin ' kataku kemudian membuka pintu bilik junkyu .
alang ii ni lepak dulu dalam bilik dia hehe .
bilik junkyu dahla aesthetic namampos tak macam bilik aku yg mcm budak ii tu AISJANSMASJ
ha ni bilik junkyu
ni pulak bilik akunak tau ape function tangga dekat tepi tu?
kalau junkyu tak kasi keluar rumah aku keluar ikut tingkap guna tangga tu AISJANSNA' habistu asal kau balik dgn org lain tadi ? ' tanya junkyu .
' masa jaemin ajak keluar tu dia bawak aku pegi cari cafe ni , ingtkan nak date dekat situ rupanya dia nak kenalkan adik dengan girlfriend dia ' jawabku sambil baring atas katil junkyu .
takpe aku adik kesayangan dia mesti dia tak marah AHAHAAHAH
' astu ape jadi? ' tanya junkyu yg ikut baring di sebelah aku .
' aku blah je la dari situ sakit hati tau takk ' kataku sambil menahan air mata .
' budak yang hantar kau balik tadi sape pulak? '
banyak tanya pulak junkyu ni .
' jeno '
' ouh yang selalu bergaduh dgn kau dkt sekolah tu kan '
' MANA OPPA TAU '
' ADA LAAA '
' ISHH ' aku mengaku kalah .
takde mood nak gaduh
bila teringat balik kejadian tadi aku terus rasa macam nak nangis sekali lagi .
' junkyu '
' ape? '
aku mendepakan tangan menandakan ingin dipeluk .
junkyu yg sudah paham dengan perangai aku terus memeluk aku dgn erat .
well , tiap kali aku sedih mesti aku nak peluk junkyu , dia sorang je yg aku ada dekat dunia ni hiks
' lepas ni aku tanak tengok kau rapat dgn jaemin tu dia tak layak nak kawan dgn adik aku yg comel ni dah ii takmo nangis nanti muka kau nampak buruk AHAHAHAHAH ' kata junkyu sambil mengusap rambutku .
eeeee sempat lagi eh junkyu ni .
aku akhirnya tertidur di dalam pelukan junkyu .
bak sorang abang mcm ni aku nak :(
YOU ARE READING
( ✔ ) bye my first • lee jeno
Short Story↪lee jeno , nct dream short story no . 2 💫 ❝ all I wanted was your love ❞ start ; 23 . 8 . 2020 end ; 8 . 2 . 2021